PODPOWIADAMY DONALDOWI TUSKOWI
Grzegorz Wierzchołowski, Niezalezna.pl, 02-01-2009 15:20
POWRÓTReferendum dotyczące euro się nie odbędzie, gdyż niemożliwe jest sformułowanie odpowiedniego pytania w tej sprawie – twierdzi Donald Tusk. Przypominamy więc, jak brzmiały pytania w euroreferendach w Danii i Szwecji, i jak po kilku latach od odrzucenia euro funkcjonują tamtejsze gospodarki.
W sylwestrowym wywiadzie udzielonym „Dziennikowi” premier Donald Tusk powiedział, że ani on, ani „Kaczyński z Gosiewskim” (prezes PiS zdementował te słowa), nie są w stanie wymyślić pytania w referendum nad wprowadzeniem euro. Skoro więc pytanie dotyczące nowej waluty jest nie do sformułowania, żadne referendum w tej sprawie nie wchodzi w grę – skonkludował szef polskiego rządu.
Jak pytali Duńczycy i Szwedzi
W ostatnich kilku latach odbyły się już jednak dwa narodowe referenda dotyczące przyjęcia euro: w Danii (2000 r.) i w Szwecji (2003 r.). O dziwo – Skandynawowie, w przeciwieństwie do Donalda Tuska, nie mieli żadnych problemów z ułożeniem właściwych pytań w głosowaniach.
Jeśli chodzi o Danię, to w tamtejszym referendum trzeba było odpowiedzieć „tak” lub „nie” na pytanie, czy Duńczycy powinni uczestniczyć w trzecim etapie Unii Gospodarczej i Walutowej (UGiW), zastępując duńską koronę walutą euro. Ponad 53 proc. głosujących dało odpowiedź negatywną, co przy 46 proc. głosów na „tak” przesądziło o odrzuceniu europejskiej waluty.
Politycy szwedzcy, którzy referendum w sprawie euro przeprowadzili trzy lata później, sformułowali kwestię będącą przedmiotem głosowania jeszcze prościej. Zapytali mianowicie obywateli, czy uważają, iż euro powinno być w Szwecji obowiązującą walutą. Wynik referendum, mimo usilnej propagandy polityków (od socjalistów po chadeków) i większości mediów, był jednak jeszcze „gorszy” niż w Danii: przeciw euro opowiedziało się aż 56 proc. Szwedów, podczas gdy „za” było jedynie 42 proc.
Dlaczego w polskim referendum nie można byłoby ułożyć równie prostych pytań jak w krajach skandynawskich? Przeszkód prawnych nie ma, naiwnością też byłoby sądzić, że Donald Tusk nie słyszał o głosowaniach w Danii i w Szwecji. Wszystko wskazuje więc na to, że premier – mówiąc o niemożliwości sformułowania pytania referendalnego – skłamał ze strachu przed „nierozsądną” decyzją obywateli. Jak jasno wynika bowiem z ostatnich sondaży – polskie społeczeństwo jest sceptyczne wobec euro. Według badań zleconych przez tygodnik „Polityka”, aż 34 proc. Polaków w ogóle nie chce przyjęcia wspólnej europejskiej waluty, a 37 proc. uważa, iż z wprowadzaniem euro w Polsce nie należy się spieszyć.
W ślady Skandynawii
Tymczasem rząd PO-PSL – jeśli nie liczyć stanowczej deklaracji narzucenia euro drogą parlamentarną – nie reaguje na te obawy w żaden sposób i dalej prowadzi kampanię propagandową na rzecz nowego pieniądza. Polega ona głównie na straszeniu Polaków powstaniem „Unii dwóch prędkości” oraz widmem recesji, rzekomo nieuchronnej w razie wstrzymania prac nad przyjęciem euro.
Warto więc przypomnieć, że w identyczny sposób manipulowano w swoim czasie właśnie Duńczykami i Szwedami. Tuż przed referendum w Danii w 2000 r. znana międzynarodowa firma konsultingowa McKinsey zachwalała Duńczykom „walutę ponadnarodową”, powołując się na sukces gospodarczy... Argentyny (trzy lata później sztywne związanie peso z kursem dolara doprowadziło ten kraj do całkowitej zapaści); po głosowaniu zaś media ostrzegały, że ten mały kraj zwolni tempo rozwoju, a z głosem Duńczyków „nikt nie będzie się liczył” („Gazeta Wyborcza”, 30 IX 2000). Oczywiście nic takiego nie miało miejsca: Dania wcale nie jest unijnym outsiderem i ma obecnie o wiele lepsze wskaźniki gospodarcze niż kraje strefy euro (m.in. 5-krotnie mniejsze bezrobocie niż Niemcy).
Szwedom groził z kolei sam szef Komisji Europejskiej – Romano Prodi. Zaraz po ogłoszeniu wyników referendum stwierdził on, że po odrzuceniu euro Sztokholm „straci w UE wpływy”. Mimo tych kasandrycznych wizji Szwecja wpływów nie straciła i radzi sobie z ogólnoeuropejską recesją znacznie lepiej niż Włochy czy Francja. A ostatnie sondaże (z listopada 2008 r.) jasno wskazują, że przeciwnicy eurowaluty wciąż mają wśród Szwedów przewagę nad jej zwolennikami.
POWRÓT






KOMENTARZE (82)
02-01-2009 15:33 Maximus: rozliczymy PiS za likwidację stoczni
Kaczyńcy i PiS zgodzili się na likwidację stoczni. Ostatniej dużej gałęzi polskiego przemysłu. Lech Kaczynski podpisał specustawę spłodzoną przez PO- tym samym obok PO jest grabażem polskich stoczni. PO=PiS, PiS=PO
#
02-01-2009 15:38 poszepszynski: coś nas jednak od skandynawów różni
PKB Danii - 38 058 w 2008, w 2005 było 50 tys. 965 dolarów (8. miejsce na świecie)
PKB Szwecji - 25 912 USD, nie zmieniło się wiele od 2005 roku.
Polska - ok 11000 USD
Też bym olał euro z takim dochodem jak Szwecja i Dania.
#
02-01-2009 15:39 toni: Dla Tuska pytanie powinno być takie....
....żeby udzielona odpowiedź zawsze oznaczała tak. Faktycznie trudno wymyślić. Tuska i Schetynę trzeba wreszcie odsunąć od rządzenia ,bo szkodzą Polsce z całych sił.
#
02-01-2009 15:51 do poszepszyńskiego: a jaki jest związek między przyjęciem euro a wzrostem dochodu narodowego?
proszę to wyjaśnić w krótkich żołnierskich słowach albo przestać siać głupia propagandę.
#
02-01-2009 15:54 Panzer: Czy Tusk, Schetyna, Komorowski maja mature.
Bo przy takim poziomie intelektualnym sa powazne watpliwosci.
A jak sie nazywaja profesorowie, ktorzy pozwolili im ukonczyc studia?
Ocena ze studiow dostateczna lub mniej, ale jednak przy slabej inteligencji dyplom maja w rece.
Ile tacy potrafia nieszczesc sprowadzic na kraj?
#
02-01-2009 16:17 a jaki jest związek między przyjęciem euro a wzrostem dochodu narodowego?: a w takich
że różnice kursowe waluty narodowej względem euro nie niszczą gospodarki, jak to widać na przykładzie polskich firm zarżniętych przez kurs euro (jedna już zbankrutowała).
#
02-01-2009 16:34 kaj: pytabie
jezeli chodzi o euro najlepiej sformulowac pytanie - czy jestes za tym zeby Tusk przestal być premierem i nigdy nie zostal prezydentem a euro nie bylo waluta obowiazujaca w Polsce-TAK-NIE?preferuje TAK
#
02-01-2009 16:37 JASIO: DO MAXSIMUSA
MAXSIMUS cos ci sie pojebało w głowie NIE KUMASZ BAZY nie wiesz kto teraz rządzi/
#
02-01-2009 17:23 akcja glowka: precz z komuna
do kuciaborskiego , iona ,maxsimusa i nnych skowyrow , wychodzic z bardach zamykac jaruzele . Czy nie wiecie ze czas to pienadz do roboty.
#
02-01-2009 17:58 alek: !
mamy dosyś tuska!
#
02-01-2009 18:23 popryt: Nierozsadne spoleczenstwo
Jesli Tusk obawia sie "nierozsadnej decyzji obywateli" to nalezy sie z nim zgodzic.
Juz podjeli takowa, dajac wladze PO.
Precz z kretaczami spod znaku PO!
"Nocna zmiana" - kuznia zdrajcow Polski.
#
02-01-2009 18:27 Bolo: Pytanie powinno być tak skonstruowane, aby było zrozumiałe dla tuskomatołków
Na przykład: "Chceta euro?"
#
02-01-2009 19:05 Bożena: Ja bym zapytała......obywatelu chcesz Kaczora Donalda w piórkach,czy oskubanego?
Jeśli premier nie wie jak sformułować pytanie,to co on robi w rządzie?
Jak były wybory na premiera to było wiadomo jak pytać.
Kaczor Donald zrezygnuje z wyborów na prezydenta , bo nie będzie wiedział jak przeprowadzić wybory
Niech zapyta Merkel to jemu podpowie,bo tylko jej ....służy jak pies
#
02-01-2009 19:05 juraga: poszepszyński - coś ci poszeptało na uszko
a już wiesz że dzwonią ale nie wiesz w jakim kościele jeżeli tak to dlaczego EURO nie zostało "olane" przez Francję, Niemcy itp.???Czyżby ich PKB było tak nędzne??
#
02-01-2009 19:12 jerry: Kurs wymiany najważniejszy.
PO głosi że naród wyraził zgodę na walutę euro głosując za przystąpieniem do Unii.Mam wątpliwości.Dlaczego w Danii i w Wielkiej Brytanii zpytano społeczeństwo o zgodę na wprowadzenie euro.Czyżby te państwa podpisały traktaty na innych warunkach walutowych niż Polska? POdobnie wymusza się podpisanie traktatu przez prezydenta zapominając informować że nie podpisali go Niemcy i Czesi. Moim zdaniem koniecznie należy poinformować społeczeństwo o kursie wymiany, metodach przeliczania wynagrodzeń ,emerytur i rent.Bez tych informacji nie powinno być zgody na rezygnację z obecnej waluty.Naród powinien zamanitestować jeśli nie będzie wiedział co go czeka.Opowiastki o wzrości cen po zmianie są mało istotne.Już teraz istnieje festiwal POdwyżek bardzo bolesny w szczególności najbiedniejszych obywateli bardzo bolesny.
#
02-01-2009 19:26 Tymon: POrząd
Przygotował reformę oświaty , której mogłaby pozazdrościć Kasia orqaz niejaki Bismark! Oto, co nam gatuje POcudny rząd! Oby było miło PO ropzbiorach!
#
02-01-2009 19:27 nina: ----tuskowa bando ----
---wygraliście wybory ----KLAKĄ , OSZUSTWEM , MANIPULACJĄ----dlatego nie macie PRAWA wbrew Narodowi POLSKIEMU ----wprowadzać żydoskiego pieniądza !!!!!!!!
#
02-01-2009 19:31 monia: euro?
proszę prosto i bez zawiłości: czy suwerenny kraj ma prawo do własnej waluty? czy Polska jest suwerennym krajem?
#
02-01-2009 19:33 Oko: Nie dla euro!
Nie chce euro!!!Tusk i nierzad do dymisji!!!
#
02-01-2009 19:33 Oko: Nie dla euro!
Nie chce euro!!!Tusk i nierzad do dymisji!!!
#
02-01-2009 19:35 Czerwony kmer: Bez sensowna dysputa
Co byście nie napisali euro w Polsce będzie i koniec.
#
02-01-2009 19:38 Oko: Nie dla euro!
Nie chce euro!!!Tusk i nierzad do dymisji!!!
#
02-01-2009 19:42 Oko: Czerwony kmer?!...
Tylko czerwony kmer marzy o euro.Polacy mowia NIE!!! Zydojewropa mysli, ze ma nas w kieszeni! Zydojewropo, obnazylas swoje prawdziwe oblicze, masz gebe Kohna Bandyty! Tfu!! Co za szpetna geba!
#
02-01-2009 19:42 Oko: Czerwony kmer?!...
Tylko czerwony kmer marzy o euro.Polacy mowia NIE!!! Zydojewropa mysli, ze ma nas w kieszeni! Zydojewropo, obnazylas swoje prawdziwe oblicze, masz gebe Kohna Bandyty! Tfu!! Co za szpetna geba!
#
02-01-2009 19:43 Oko: Czerwony kmer?!...
Tylko czerwony kmer marzy o euro.Polacy mowia NIE!!! Zydojewropa mysli, ze ma nas w kieszeni! Zydojewropo, obnazylas swoje prawdziwe oblicze, masz gebe Kohna Bandyty! Tfu!! Co za szpetna geba!
#
02-01-2009 19:44 okirex: ewro moze bedzie...
ale jaja kondonkowi tez urwa.... juz nie dlugo!!!!
#
02-01-2009 19:44 Oko: Zydojewropa
Zydojewropa chce euro, Polacy, Dunczycy, Szwedzi mowia NIE!!!
#
02-01-2009 19:44 Oko: Zydojewropa
Zydojewropa chce euro, Polacy, Dunczycy, Szwedzi mowia NIE!!!
#
02-01-2009 20:47 Czerwony kmer: Do Oko
Nigdy nie napisałem,że chcę euro.Po prostu trzeźwo patrzę na poruszany problem.Czy w sprawie traktatu ktoś nas pytał o zdanie?Identycznie będzie z euro i nie łudźmy się,że Tusk nagle zmieni kurs.Polacy mają to co wybrali.Pro europejskość,nawet mnie ten pomysł wydaje się niezdrowy.I nieważne że głosowaliście na kogoś innego.Jak w sporcie,liczy się wynik. A miało być tak pięknie Polska Republika Związku Radzieckiego.Nie chcieliście rubla,macie euro.
#
02-01-2009 20:58 Poak Maly: Spytajcie Hollendrow co mysla o euro?
WYMUSZONO (wszyscy chcieli referendum) na nich euro a ceny pozostaly niezmienione. Rzad wymienial 1 EU=2.2 Gulden a w cennikach zmieniono tylko jedynostke EU=Gulden czyli wszystko podrozalo 2.2x.
Na euro zyskaja tylko swinskie ryje Paliglupy itp.
#
02-01-2009 21:11 katon: wypowiedź Tuska o tym ,że nie potrafii ułożyć pytania o euro jest dla mnie bezcenna....
każdy przyzwoity kabaret z tego żyje, a my mamy sporo zaproszeń po nowym roku.
#
02-01-2009 21:53 Czerwony kmer: Panie katon
Wolał bym aby nie robiono sobie kabaretu z naszej sytuacji.Wasze bilety też podrożeją,prawda?
#
02-01-2009 22:01 Maximus: Do: JASIO Mam dobrą pamięć- to PiS wespół z PO jest winny likwidacji stoczni
Nic mi się nie pokiełbasiło i mam dobrą pamięć:
1. Paweł Poncyljusz z PiS gdy był ministrem w rządzie Jarosława Kaczyńskiego wyraził zgodę na wpuszczenie ukraińskiego Donbasu do Stoczni Gdańsk. Przypomnę, że szef Donbau Siergiej Taruta na łamach portalu emeconomy.com przyznał się do powiązań z szefem najgroźniejszej rosyjskiej grupy przestępczej "Sołncewskiej braci" chodzącej na pasku FSB (dawniej KGB);
2. Paweł Brzezicki, gdy był szefem Agencji Rozwoju Przemysłu z mianowania i protekcji PiS w 2006 r. na antenie Radia Maryja mowił, że nie będą wpuszczani do stoczni obcy inwestorzy. Gdy to mówił, to Donbas już był w stoczni z 5 procentowym udziałem. Dzisiaj ten sam Brzezicki, który był szefem ARP z nadania PiS jest doradcą...Donbasu o czym pisal tygodnik "Newsweek";
3. Przestępczą specustawę spłodzoną przez PO o ktorej tak negatywnie pisała Gazeta Polska podpisał prezydent Lech Kaczyński, a miał na biurku analizę prawną specustawy i mogł zawetować ją i zaproponowac konstruktywne rozwiązanie: uratowanie stoczni, miejsc pracy i budowę Polskiego Koncernu Narodowego w oparciu o sektory stoczniowy i zbrojeniowy. Jednak nie zrobił tego, tylko zgodził się na likwidację stoczni przez ruskich.
I kto tutaj nie "czai bazy"?;-) Widzisz JASIO, ja mam dobrą pamięć i widzę, że PiS niczym w REALNYCH posunieciach politycznych nie różni się od PO. Smutne, ale prawdziwe. PiS=PO, PO=PiS.
#
02-01-2009 22:08 Andrzej: Maximus - jesteś nudnym związkowmy komuchem!
Maximus: rozliczymy PiS za likwidację stoczni
Kaczyńcy i PiS zgodzili się na likwidację stoczni. Ostatniej dużej gałęzi polskiego przemysłu. Lech Kaczynski podpisał specustawę spłodzoną przez PO- tym samym obok PO jest grabażem polskich stoczni. PO=PiS, PiS=PO
#
02-01-2009 22:31 biblijny: w sprawie euro
" Niech Wasza mowa bedzie TAK, TAK albo NIE, NIE". Tylko, ze nie za bardzo moge sobie przypomniec, kto to tak powiedzial, ale jak znajde, to Wam napisze. Nie, to napewno nie byl ten prorok z Matka Boska w klapie , co to byl " za a nawet przeciw".
#
02-01-2009 22:35 Skorpion: Stocznia Maximusowi
Pod przewodnictwem jedynie słusznej partii , obrad Okrągłego stołu,z udziałemTW. Bolka w roli Głównej załatwiono miedzy innymi podział władzy w Polsce ,kto czym będzie zarządzał ,były poruszane też sprawy stoczni, a ty z uporem maniaka wypisujesz ten sam tekst już wiele razy, ja się ciebie pytam czemu już od paru lat gdy chodzi o stocznie ,jej główny Bohater Tw .Bolek milczy na ten temat ,a nawet ostatnio groził swoim dawnym towarzyszom Pracy więc jak masz taka dobra pamięć , to czemu o tym nie wspominasz.Problem jest o wiele skomplikowany, my nie wiemy bardzo wiele na temat machinacji Stoczniami, i może się kiedyś dowiemy prawdy
Czemu pytany o to niejednokrotnie TW Bolek milczy co ukrywa, czemu go
stocznia nic już nie obchodzi, ja jestem wkurzony na to co się dzieje z naszymi stoczniami , ale czyja jest wina nie przesądzał bym pochopnie,
Zaczęło się od Rakowskiego a kto dalej przyczyniał się do zniszczenia stoczni. Wiem jedno Stoczniowcy jak i Górnicy powinni bronić ostro swoich miejsc pracy i nie dać cie wyhuśtać.
#
02-01-2009 23:36 Marcin: Euro
Przecież i Tusk i Kaczyński zgodzili się co do tego że euro trzeba wprowadzić. Spór jest o datę wprowadzenia a nie o euro ogólnie.
#
03-01-2009 00:15 Ireneusz: Po co Nam ta Unia...?
A jakby tak "wyjść" z tej unii europejskiej. Przecież i tak będziemy w Europie, ale już nie w Eurokołchozie. Przecież mamy najlepszych fachowców - ściągniemy ich - mają przecież własną Ojczyznę... Wszystkie antypolskie szkodniki za burtę i będziemy żyli, jak pączki w maśle...
#
03-01-2009 00:39 kanadyjczyk: Czerwony kmer - kurs Tuska
Nie jest prawda to co powiedzialez. Tusk z kursu nie zboczy, bo na zadnym kursie nie byl i nie jest. Caly ten jazgot o Euro to taka propagandowa "ucieczka do przodu" pana premiera. Rzad PO ma naprawde bardzo mizerne osiagniecia i proba odwrocenia uwagi od rzeczywistych problemow jest wyraznie czytelna. Zgadzam sie z jednym, ze Euro w Polsce bedzie, ale nie w 2012 roku tylko duzo pozniej. Zreszta, poczekajmy na efekty "euroizacji" gospodarki slowackiej. Zawsze lepiej uczyc sie na cudzych bledach.
#
03-01-2009 00:59 axis: Racje
Racje są po stronie i Skorpiona i Maximusa. Zaczął Rakowski (czyli komuch), wykończyli PO-PISowcy (niby antykomuchy, ale razem z tym pierwszym - uczestnicy okrągłego stołu).
Dodam tylko tyle, że do sprzedajnej bandy wpisali się dzisiejszi działacze związkowi ze stoczni. Są na to świadkowie i dowody, i będzie to ujawnione !!!
#
03-01-2009 00:59 Bartosz: Tusk
gdyby nie to że Tusk tu rządzi to wszystko byłoby inaczej. tak o.
#
03-01-2009 01:36 slimakk: Gdyby Polska nie weszla do Unii
to by was bioda zzarla, nie umiecie wybierac, wybraliscie Kaczynskiego i Marcinkiewicza - zaden z nich nie ma pojecia jak rzadzic i dlatego bylo tyle demagogii, teraz tym palantom z PiSu sie wydaje, ze jak beda krzyczec duzo to ktos moze przypadkiem pomysli, ze oni tak zawziecie walczyli z komuna: Suski ponoc pisal w ubikacji haselka, Zybertowicz dla picu chcial reformowac PZPR ale tak naprawde byl prawicowcem dlatego reformowal PZPR aby popsuc, Karski - wiadomo - po to sie zapisal do PRONu aby "wyczuc wroga" a Kurski wlaczyl jak lew zamazujac na szlakach Lenina czerwona gwiazde i od tego komuna upadla.
Sami z siebie zrobili klownow i tu ma Tusk absolutna racje: rzad jest po to, aby wprowadzal rzeczy, za ktore bierze odpowiedzialnosc i wie, ze je potrafi zrobic a jest rozliczany za rezultaty. Czy sobie wyobrazacie, aby np Jaroslaw Kaczynski albo jakis inny Kononiowicz wygral wybory i byl zobligowany decyzja referendum, aby wprowadzac euro ? Przeciez jak ktos nie posiada konta bankowego to lepiej, aby nie wprowadzal bo tylko zepsuje.
#
03-01-2009 01:37 slimakk: jakbyscie nie weszli do Unii
to by was bioda zzarla, nie umiecie wybierac, wybraliscie Kaczynskiego i Marcinkiewicza - zaden z nich nie ma pojecia jak rzadzic i dlatego bylo tyle demagogii, teraz tym palantom z PiSu sie wydaje, ze jak beda krzyczec duzo to ktos moze przypadkiem pomysli, ze oni tak zawziecie walczyli z komuna: Suski ponoc pisal w ubikacji haselka, Zybertowicz dla picu chcial reformowac PZPR ale tak naprawde byl prawicowcem dlatego reformowal PZPR aby popsuc, Karski - wiadomo - po to sie zapisal do PRONu aby "wyczuc wroga" a Kurski wlaczyl jak lew zamazujac na szlakach Lenina czerwona gwiazde i od tego komuna upadla.
Sami z siebie zrobili klownow i tu ma Tusk absolutna racje: rzad jest po to, aby wprowadzal rzeczy, za ktore bierze odpowiedzialnosc i wie, ze je potrafi zrobic a jest rozliczany za rezultaty. Czy sobie wyobrazacie, aby np Jaroslaw Kaczynski albo jakis inny Kononiowicz wygral wybory i byl zobligowany decyzja referendum, aby wprowadzac euro ? Przeciez jak ktos nie posiada konta bankowego to lepiej, aby nie wprowadzal bo tylko zepsuje.
#
03-01-2009 07:46 grzejnik: Strach ma wielkie wilcze oczy
Pytan można zadać wiele, od dziecinnie prostych po trudne i skomplikowane, na tak i nie. A ze żadne nie jest korzystne dla Herr Tuska to sprawa z innej lekcji. A uciec sie z niej już nie da. Kto pyta nie błądzi, prawda to czy fałsz?
#
03-01-2009 09:23 Marta: Tusk to fatalny administrator Polski.
Polacy zarabiają najczęściej 300-400 euro. Będzie europejsko. Sikorski jedzie na Ukrainę.
Obudził się Tusk, wizyta w Moskwie to był policzek dla Ukrainy.
#
03-01-2009 11:42 Kosmita: Wierzchołowski - pajacu...
Duńczycy też nie mają problemów z samolotami i innych ciekawych rozrywek narodowych.
A skoro raczyłeś chlapnąć w artykulinku, że rzekomo "(prezes PiS zdementował te słowa)" - to może byś jeszcze dopisał jakiego typu była ta demencja i gdzie JEST PYTANIE???
Bo piosenkę o tym, że "prezes" coś wie, ale nie powie to już znamy. KONKRETY PANIE, KONKRETY! A nie ściemniaj jakimiś krajami z afryki południowej...
#
03-01-2009 12:27 Bożena: Widać po poparciu jakie pokazują w TVP w czyich łapach teraz jest ta telewizja
.
#
03-01-2009 13:10 Maximus: Do: Andrzej Cieniutko, oj cieniutko Andrzeju...
...z Tobą jeżeli Twoje kontrargumenty są tylko wyzwiskami. Rozumiem- zabrakło argumentów aby obalić tezę, że Lech Kaczyński jest zdrajcą podpisując specustawę godząc się na likwidację stoczni. Może to i nudne, co piszę, ale wszystkim trzeba przypominać zdradę PiS i Lecha Kaczyńskiego. PO=PiS, PiS=PO
#
03-01-2009 13:14 Maximus: Do: Skorpion
Kim był i jest TW Bolek i cała okrągłostolowa ferajna to wszyscy dobrze wiemy. Natomiast PiS i Lech Kaczyński kreowali się na patriotów, a tymczasem idą na pasku PO (prezydent POdpisał specustawę zakładającą likwidację stoczni spłodzoną przez PO) i czym oni różnią sie od PO, SLD, czy PSL? Tylko krzyczą na Rosję, a de facto swoimi posunięciami politycznymi realizują strategię Rosji dotyczącą basenu Morza Bałtyckiego. Fakty są smutne, ale lepsza jest najgorsza prawda, niż najpiękniejsze kłamstwo. Lech Kaczyński i PiS to zdrajcy ubrani w szaty patriotów. To kanał dla patriotycznego elektoratu.
#
03-01-2009 14:51 Riko: do Maximusa, stoczniowcy oraz ich przywódcy związkowi, których oni sobie wybrali,
chcieliby rękami Prezydenta wybierać gorące kasztany z ogniska. Chłoptasie trzeba było
postąpić jak górnicy. Przyjść pod urząd konDonka z "odpowiednimi argumentami" i nie
prosić, ale żądać. A wy czekaliście aż ktoś załatwi wasze interesy, i załatwili, WASI
ZWIĄZKOWI PRZEDSTAWICIELE ! Razem z ekipą cudotwórcy Tuska. Gdzie byliście i gdzie jesteście w czasie jak ta ekipa gangsterów opluwa i niszczy PiS i Prezydenta. Siedzieliście na dupie i czekaliście na cud. A jak trwoga to do ...Prezydenta. Podobnie pielęgniarki ze swoją "przywódczynią" Gardias, tą od białego miasteczka oraz inni, którzy wciąż czekają na cuda konDonka. Albo nauczyciele, też grozili protestami, a później zadowolili się "gruszkami na wierzbie". I będą mieli, już niedługo. Powodzenia.
Wszyscy chcieliby załatwić swoje interesy zgodnie z zasadą strusia "głowa w piach i dupa
na wierzchu", a Prezydent niech wojuje. Jak go osaczą to powiecie, że nie wasz interes
i pójdziecie do domciu, udając że nic się nie stało.
#
03-01-2009 15:09 Jan: Dla takiego ćwierć-yntelygenta Thuska Mc Donalda
zapewne trudno jest sformulowac konkretne pytanie. Ten typ umie tylko pluc propaganda w stylu komunistycznym. To Polacy, a nie pro-niemiecki typ, musza zdecydowac jaka waluta chca placic. Tylko tyle i az tyle.
#
03-01-2009 17:36 LACH: Te wykształciuchy tak mają.
Dziecko w 5. klasie ułożyłoby owe pytanie bez problemu.
#
03-01-2009 19:55 goralka: zyczenia noworoczne dla wszystkich Polakow
Rozumu zdrowego ,bez pedu owczego do szamba Tuskowego w Nowym Roku zyczy Polka.
#
03-01-2009 20:26 opty: Euro
Ostatnie badanie BBC w UK - 71% Anglików przeciw przyjęciu Euro! Podobno to
wzorcowa demokracja...
#
03-01-2009 20:31 helmut: u nas w niemcach ceny wzrosly dwa razy
po zamianie na euro
#
03-01-2009 20:38 dr.murek: jest jeszcze jeden problem: Europejski Bank Centralny
nie chce euro w Polsce w najbliższym czasie, Tusku już zmienia daty,
najpierw było w 2011, potem 2012, teraz słychać 2013
#
03-01-2009 21:09 AS58: Pożyteczny dodatek do dyskusji o Euro
Wszystkim zainteresowanym poszerzeniem wiedzy na temat wpływu wprowadzenia Euro na naszą gospodarkę gorąco polecam lekturę wywiadu dr. Cezarego Mecha zamieszczonego w w "Naszym Dzienniku" z dnia 30 października 2008. Wywiad jest dostępny na stronie internetowej tej gazety w jej archiwum.
Ciekawy jest również artykuł prof. Dadaka w "Międzynarodowym Przeglądzie Politycznym" poświęcony rezultatom wprowadzenia Euro w krajach Unii Europejskiej. Dostępny na stronie internetowej Przeglądu
#
04-01-2009 00:07 Maximus: Do: Riko
W jednym się z Tobą zgodzę: przywódcy związkowi skompromitowali się przy stoczniach. Tutaj pełna zgoda z Tobą. Natomiast idąc za Twoją logika myślenia, to prezydent Kaczyński zachował się jak szmaciarz i politykier, a nie mąż stanu. Bo od kiedy to związkowcy decydują o strategicznych dla bezpieczeństwa państwa sektorach? Męża stanu charakteryzuje to, że potrafi iść samemu przeciw całej opini publicznej i być może z punktu widzenia bieżącej polityki traci na krótką metę, natomiast w perspektywie strategicznej zyskuje. W historii nieraz mieliśmy takie przykłady. Przy stoczniach gdyby Lech Kaczyński walnął pięścią w stół zawetował, pokazując sprzedajnym związkowcom i POlitykom: basta! Nie będzie likwidacji strategicznego dla pańswa sektora. A tak...zachował się jak politykier w krótkich gciach, podpisał bandycką specustawę spłodzoną przez PO i tym samym zaakceptował likwidację stoczni. Więc co go odróżnia od PO? Nic. Taki sam sprzedawczyk jak i oni. PO=PiS, PiS=PO.
#
04-01-2009 00:17 jaca: PO=PiS PiS=PO czyli głosuj na SLD!
Idiotyczne porównanie @Maximus...
#
04-01-2009 00:25 Maximus: Do: jaca
Idiotyczny tok myślenia przyjąłes. Ani PO, ani PiS, ani SLD, ani PSL. Ta banda która od 1989 r. na zmianę udaje lewicę i prawice, zmieniając się wladzą, a systematycznie likwidująca polski przemysł nadaje się do jednego: wykopania z polskiej polityki. Popatrz na to chłodnym, zimnym okiem bez emocji: czy nie zastanawia Cię, że bez względu na to czy SLD, PiS, PSL, czy PO rządzi, to realizowany jest program wyprzedazy i systematycznej likwidacji polskiego przemysłu? Naprawdę nie dostrzegasz tego? Pozdrawiam.
#
04-01-2009 04:19 michal_wichita: Lista życzeń
"""No to, życzę Wam, moi Drodzy, zdrowia przede wszystkim. Bo jak będzie zdrówko, to i wszystko inne przyjdzie. Żeby Wasza soma (czyli ciałko) była zdrowa- bez żadnych tam skrętów kiszek, wrzodów na dwunastnicy, czy innych dolegliwości. No ale oprócz somy, takoż i psyche żeby nie nawalała. Żadnych tam depresji, stresów, załamań nerwowych! Wystrzegajcie się tego jak ognia!
Z ciałem czyli somą - każdy mniej więcej wie jak sobie radzić: nie obżerać się, zwłaszcza na tłusto, nie przesadzać z drinkami noworocznymi itd.itp. Gorzej z psychą, tu więcej zagrożeń na nas czyha. Włączasz telewizor, a tam dajmy na to Palikot, albo Niesiołowski i już stres, nerwy i obrzydzenie. No więc życzę Wam, żeby z telewizorów zniknęły te źródła stresów. Żeby żadna redakcja, ani prasowa, ani telewizyjna w nadchodzącym roku ani słowa nie wyemitowała na temat Palikota, choćby ten łaził nago z plastikowym fallusem z napisem „jestem świnią” czy coś takiego. Jakby go nie było!
Skoro jesteśmy przy redakcjach i politykach to dla nich też mamy życzenia. Tomaszowi Lisowi życzymy odważnej publiczności. Takiej co to nie boi się wygwizdać samego premiera i brawami nagrodzić Joachima Brudzińskiego.
Monice Olejnik - wiele miłości, bukietu stokrotek od samego Jarosława Kaczyńskiego.
Jarosławowi Kaczyńskiemu życzymy, żeby otaczali go sami wysocy politycy jak np. Przemek Gosiewski, tudzież wysmukłe, piękne i urocze posłanki jak dajmy na to Anna Fotyga. Co oczywiście powinno natychmiast przełożyć się na sondaże.
Prezydentowi Lechowi Kaczyńskiemu życzymy, żeby od Premiera dostał pod choinkę samolocik. Jakiś Jumbo Jet. No i żeby Mama wydziergała mu na drutach gruzińską kamizelkę kuloodporną.
Premierowi niech się prezydent zrewanżuje jakąś inną zabawką - np. dziadkiem do orzechów z Gwardii Ludowej.
Ludwikowi Dornowi polecamy pod choinkę lekturę przypowieści o synu marnotrawnym oraz nowo wydaną powieść pt. „Sabo wróć”.
Liderom SLD - Grzegorzowi Napieralskiemu i Wojciechowi Olejniczakowi życzymy kongresu zjednoczeniowego, a my już w Nysie mamy na tę cześć nazwaną nawet jedną ulicę - Zjednoczenia.
Andrzejowi Lepperowi wysokiego pogłowia bizonów na jego farmie. Nieodżałowanej posłance Ziemi Nyskiej Sandrze Lewandowskiej - udanych wakacji w Tunezji (w Egipcie już była). Osieroconym przez Sandrę wyborcom Ziemi Nyskiej - kolejnych udanych kandydatek po Oli Jakubowskiej i Sandrze Lewandowskiej.
Związkowcom życzymy pomostówek od 19. roku życia. Ministrowi sportu - przejścia na wcześniejszą emeryturę tuż przed przeniesieniem Euro 2012 na Białoruś, Ministrowi infrastruktury - wzrostu tempa budowy autostrad z zawrotnego poziomu 40 km rocznie, do - dajmy na to - 140 km rocznie. Wtedy mielibyśmy szansę za jakieś 300 lat dogonić RFN.
Politykom PSL nic nie życzymy, bo oni wszystko mają. I zdrowie i kasę - więc czego można im życzyć? Nawet udane zbiory nie są im już potrzebne, bo Unia i tak dopłaci w każdej sytuacji. W związku z czym życzymy im żeby im się nie polepszało (naszym kosztem).
A w ogóle wszystkim życzymy udanego życia osobistego - bo chyba tylko w tej dziedzinie możemy liczyć jeszcze na jakieś sukcesy."""
•
#
04-01-2009 18:04 ZBIG: EURO
Infantylizm PiS-owczyków przeogromny
#
04-01-2009 18:11 ZBIG: EURO
Infantylizm PiS-owczyków przeogromny
#
04-01-2009 18:50 kopik: Hańba nierządu Tusku...
Toruń, dnia 29.12.2008 r.
Komitet do przeprowadzenia
zbiórki publicznej
dla sfinansowania pracy badawczej
polegającej na realizacji otworu badawczego
dla poszukiwania i rozpoznawania złoża wód termalnych
na terenie miasta Toruń
W dniu dzisiejszym nasz Komitet otrzymał od Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji decyzję nr 173/2008 wydaną 19 grudnia 2008 r., w której odmawia Komitetowi udzielenia pozwolenia na przeprowadzenie zbiórki publicznej, o co zwracaliśmy się z wnioskiem z dnia 12 września br.
Przypomnijmy, iż celem zbiórki było pozyskanie środków pieniężnych na sfinansowanie prac badawczych w realizowanym przez Fundację Lux Veritatis otworze geotermalnym, które to badania miały zostać przedstawione w dokumentacji geologicznej lub hydrogeologicznej i przekazane Ministrowi Środowiska, zgodnie z jego oczekiwaniem wyrażonym w koncesji na prowadzenie tego przedsięwzięcia.
Niewątpliwe jest, iż takie badania i powstała w ich wyniku dokumentacja naukowo-badawcza, ustalająca zasoby eksploatacyjne wód termalnych, jest niezwykle cenną i pożądaną wiedzą z punktu widzenia społecznego. Niestety Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji nie uznał tego celu za cel godny poparcia.
Z decyzji o odmowie udzielania zgody na przeprowadzenie zbiórki wynika, że Minister zmienił treść naszego wniosku w zakresie celu zbiórki pieniężnej, całkowicie pomijając jej wyłączny cel tj. sfinansowanie prac badawczych, który z punktu widzenia społecznego zasługuje na poparcie.
Minister jednostronnie ustalił cel, (niesformułowany przez Komitet) tj, sfinansowania otworu geotermalnego Toruń TG-1, co pozwoliło MSWiA na wydanie decyzji odmownej.
Członkowie naszego Komitetu czuja się także urażeni zarzutem, który znalazł się w uzasadnieniu decyzji, iż będą za swoja pracę pobierać wynagrodzenie. Jest to nieprawdą. Nasza praca ma wyłącznie charakter społeczny.
Z przykrością stwierdzamy, że jeszcze raz w życiu społecznym naszego kraju nad racjami prawnymi i dobrem społecznym wzięły górę racje polityczne. Tylko tak możemy odebrać tę decyzję, którą zaskarżymy jako rażąco szkodliwą społecznie.
#
04-01-2009 19:06 stoczniowiec: zbiórka
Rozliczcie sie najpierw ze zbiorki na rzecz stoczni- nikt zadnej zlotówki zebranej przez was nie widział.Wszystkie pieniądze przepadly jak kamień -podobnie byloby i z tymi. Rozsądek ministra zapobiegnie grabierzy.
#
04-01-2009 21:05 baba: Eurozdzierstwo
Tak sie sklada, ze mieszkam w UE w kraju, ktory wprowadzil euro jako jeden z pierwszych ( przy oklaskach rzadu i sceptycyzmie ludu) - i coz sie stalo? Ceny prawie sie podwoily, bo zaradni przemyslowcy i handlowcy pozaokraglali je na swoja korzysc( coz to te dwa czy trzy centy w gore, nieprawdaz?). Zapomnieli jednak o zaokragleniu zarobkow - tutaj byli raczej oszczedni . Mninimalne zarobki , tak jak i minimalna stawka za godzine brutto( okolo 8 euro) sa okrajane przez liczne podatki procentowe( czyli 3, 5 lub i 10 % ) tak jak i kolejne podwyzki wyrazajace sie w procentach ( 2, 4, 5 %) gdzie najwiecej zyskuja ci, ktorzy i tak dobrze zarabiaja. Tak to moj kraj (zamieszkania) stala sie rajem dla PDG i innych dyrektorow generalnych, ktorych place sa nieomal tak wysokie jak w USA( dolar w miedzyczasie spadl) i ktorzy wola zyc i wydawac w Belgii a lokowac na cichych kontach w Szwajcarii lub innych rajach fiskalnych. Tymczasem szary zjadacz chleba moze go spozywac coraz mniej za swoje pobory, bo chleb kosztuje dwa razy tyle co przed euro, a pobory moze podskoczyly 10 %, co i tak nie jest odczuwalne przy wyzszych czynszach, cenach i podatkach ( procentowych) . Dodam, ze kraj, w ktorym mieszkam jest podobno bogaty, ma infrastrujkture i zasoby ( a jednak odbywa sie tu takze wywoz kapitalu i przemyslu chociazby do Chin ). Pomimo tych walorow( takze dochodow z turystyki ) ludnosc bardzo zubozala dzieki wprowadzeniu eura. Teraz kiedy doszedl do tego kryzys na gieldach i spadek produkcji przemyslowej( przemysl samochodowy, przemysl ciezki, ba nawet przemysl luksusow( odziez, perfumy); kiedy wielkie fabryki uniueruchomiono na caly miesiac a ludzie dostaja 50 % zarobkow, teraz zaczyna sie prawdziwy kryzys. Przyslowie chinskie mowi : kiedy bogaty chudnie, biedny umiera z glodu ....
#
04-01-2009 23:03 Roman: Ucz się Maximusie ortografii
grabaż to nie grabarz
#
05-01-2009 11:33 populista: referendum
Skąd taki brak wiary w PO??Mając na dziś 52% poparcie +PSL+ SLD , to nie miałbym żadnych obaw o wynik!Widocznie to POparcie , to w GW, TVN, Polsat.Test będzie w wyborach do PE, okaże się kto tu rządzi?
#
05-01-2009 11:46 Leonard Borowski: Jakby to powiedział "Bolek" (koleś Donka): zabierzcie tej małpie brzytew !
Swoją wypowidzią dla niemeckiego medium, herr Tusk tylko potwierdził teorię, że kompletnie nie nadaje się do jakiejkolwieki roboty za nasze podatki. Jak widać, nie potrafi nawet logicznie układać zdania w naszym języku. Jak to sie mogło stać, aby her Tusk, który stwierdził, że polskość to nienormalność, mógł zostać polskim premierem ? W mojej ocenie, ten człowiek nadaje się do miana GRABARZA POLSKOŚCI.
#
05-01-2009 12:00 karabella-m: tylko nie euro
Mieszkałam parę lat w Finlandii, gzyli strefa euro. Finowie przeklinają je na czym świat stoi , a to bardzo spokojny naród. Co z tego , że pieniędzy w portfelu niby dużo jak siła nabywcza niższa niż za czasów marki fińskiej? U nas nawet w portfelu będzie pusto o sile nabywczej szkoda gadać. Po za tym , jak gdańscy liberałowie mówia że coś jest czarne, to od razu podejrzewam że musi być białe
#
05-01-2009 12:17 Boni kapował i jest teraz "ministrem": maximus= raczej minimus!Komunaly wypisujesz...Za "koniec" stoczni odpowiada czerwona sitwa SLD i PEŁO
Te sługusy zrobia wszystko dla kasy i dobrej prasy... PiS próbował znaleźć inwestora strategicznego, wtedy kiedy już było nieciekawie. PEŁO doprowadziła do zniszczenia stoczni. Po najmniejszej linii oporu - do likwidacji na zamówienie KE.
Wszak pod stolem poszła kasa - atrakcyjne tereny, no i wyeliminowanie konkurencji dla obcych stoczni. Tak działano przed rozbiorami Polski...HAŃBA!
No ale jak ministrem Skarbu jest dyspozycyjny aparatczyk PO_myj, geodeta z pierdziejewa, to czemu się tu dziwić!Czy kto słuchał, oglądał tego ignornta...? No i jak..?
#
05-01-2009 12:21 Ala Wrocek: Zbig...toi że jesteśta ograniczeni, to pewne..Ale żeby mieć tylko tyle do powiedzenia...?Przeczytaj wytyczne PO_litbiura...
Chlebowski, wasz "ekspert gospodarczy" (po wiejskiej szkole) czyta i trzepie potem z pamięci...
#
05-01-2009 17:16 realista: UE
tak , ale euro wtedy gdy będzie wynegocjowany przelicznik.
Dzisiejsza dyskusja to czysta manipulacja.
Ta obecna debata , to wróżenie z fusów , niby za czym mamy się opowiadać?
POpaprańcy myślą , że Polacy to głupi naród i da się wykiwać kolejny raz.
#
05-01-2009 17:36 realista: UE
tak , ale euro wtedy gdy będzie wynegocjowany przelicznik.
Dzisiejsza dyskusja to czysta manipulacja.
Ta obecna debata , to wróżenie z fusów , niby za czym mamy się opowiadać?
POpaprańcy myślą , że Polacy to głupi naród i da się wykiwać kolejny raz.
#
05-01-2009 17:36 realista: UE
tak , ale euro wtedy gdy będzie wynegocjowany przelicznik.
Dzisiejsza dyskusja to czysta manipulacja.
Ta obecna debata , to wróżenie z fusów , niby za czym mamy się opowiadać?
POpaprańcy myślą , że Polacy to głupi naród i da się wykiwać kolejny raz.
#
05-01-2009 17:47 mruk: "boni kapował..."
PIS zmarnował dwa lata także w temacie stoczni
#
05-01-2009 19:23 Grzegorz2: Idąc tokiem myślenia głąba
" mruka " można powiedzieć ,że Narutowicz zmarnował swoją prezydenturę ( przypominam " mrukowi , że Narutowicz został zamordowany ) .
#
05-01-2009 21:14 Krystyna: Marcinowi
Ani Tusk, ani Kaczyński . Obowiązek przyjęcia euro został zapisany w traktacie akcesyjnym , a o ile mnie pamięć nie myli , ani jeden , ani drugi nie podpisywali tego traktatu. Marka niemiecka była wymieniana 2 do jednego [euro ].Byłam w tym czasie u córki mieszkającej w Niemczech .Ceny z dokładną wymianą , utrzymały się niecałe trzy tygodnie . Po tym terminie , tylko wypłacanie z banków i td. zostało utrzymane. Ceny w s z y s t k i c h artykułów poszły tak w górę , że z rozumem nie można było się połapać . Nietylko zawyżano ceny , ale skorzystano z okazji i przeprowadzono podwyżki .Np. buty można było kupić za 25 , 30 marek. Za 50 , 60 euro znależć można było tylko przez wspomniane trzy tygodnie. Jestem pewna , że u nas będzie jeszcze " lepiej ".
#
05-01-2009 21:14 Krystyna: Marcinowi
Ani Tusk, ani Kaczyński . Obowiązek przyjęcia euro został zapisany w traktacie akcesyjnym , a o ile mnie pamięć nie myli , ani jeden , ani drugi nie podpisywali tego traktatu. Marka niemiecka była wymieniana 2 do jednego [euro ].Byłam w tym czasie u córki mieszkającej w Niemczech .Ceny z dokładną wymianą , utrzymały się niecałe trzy tygodnie . Po tym terminie , tylko wypłacanie z banków i td. zostało utrzymane. Ceny w s z y s t k i c h artykułów poszły tak w górę , że z rozumem nie można było się połapać . Nietylko zawyżano ceny , ale skorzystano z okazji i przeprowadzono podwyżki .Np. buty można było kupić za 25 , 30 marek. Za 50 , 60 euro znależć można było tylko przez wspomniane trzy tygodnie. Jestem pewna , że u nas będzie jeszcze " lepiej ".
#
05-01-2009 22:12 od_M: Czy chcesz Euro w Polsce, bo jesli nie to i tak bedzie?
Panie Tusek masz pan to swoje pytanie i rob pan to referendum.
O to co sie po wrowadzeniu Euro w Polsce stanie niech sie pan nie martwi bo rzadzic bedzie kto inny, ale odwolac Euro nie da rady.
#
06-01-2009 12:20 Riko: do Maximusa, niechce mi się z tobą gadać, ale ostatni raz...
idąc twoim tokiem myślenia, to nikt do władzy się nie nadaje. Wobec tego nie ma się co
wysilać, niech rządzi kto chce, czyli ten co rządzi - konDonek i POmyleńcy. Stara metoda
podrywania autorytetu przeciwnikowi i zniechęcania ludzi do rozsądnego myślenia i podejmowania prób przeprowadzenia zmian. I o to ci chodzi, delikatnie, kulturalnie, ale
walnąć w PiS i Prezydenta Kaczyńskiego. Niby przy okazji tylko. Lisek z ciebie Maximus,
ale dla naiwnych. Co do szczegółów kto "zawalił" przy stoczniach, to nie chce mi się z tobą gadać, bo ty dobrze wiesz, tylko udajesz durnia. A co do walenia pięścią w stół
przez Prezydenta, to w sytuacji kiedy wszystkie strony konfliktu porozumiały się,
to jego weto byłoby świetną okazją do kolejnych oskarżeń, że robi zamęt w kraju,
utrudnia rządzenie POmyleńcom i kwalifikuje się do impeachmentu, czyli usunięcia
ze stanowiska przed upływem kadencji. I o to chyba chodzi tobie i twoim kompanom.
Wpuszczać Prezydenta w maliny z konkretnym skutkiem. To sie nazywa nagonka,
ale w tym uczestniczą charty, a ty jesteś kundlem...tylko.
#
06-01-2009 14:54 kot prezesa: socjalizm zawsze sie zawali,kapitalizm,tylko wtedy gdy jest zbyt liberalny
karac zlodziejstwo,korupcje i dbac o interes narodowy,a bedziemy zyli jak paczki w masle,bez euro..ze zlotym
#