CENCKIEWICZ PISZE O WALENTYNOWICZ
fot. Agnieszka Adamska, 02-01-2009 17:38
POWRÓTWiosną ukaże się książka Sławomira Cenckiewicza o Annie Walentynowicz. O szykanach SB wobec działaczki opozycji.
- Będzie to wybór kilkudziesięciu dokumentów SB z akcji rozpracowywania Anny Walentynowicz od lat 70. do końca PRL - powiedział Cenckiewicz. Jak wyjaśnił, z akt wynika, że komunistyczne tajne służby wielokrotnie próbowały złamać Walentynowicz. - Osaczona przez bezpiekę nigdy się jej jednak nie dała i pozostała do końca niezłomna.
- Jej odwaga jest tym bardziej godna podziwu, że podejmując walkę z komunistycznym systemem była prostą pracownicą Stoczni Gdańskiej z trudną sytuacją życiową, wychowującą samotnie syna - podkreślił Cenckiewicz.
W liczącej ok. 300 stron książce znajdzie się też obszerny szkic biograficzny Walentynowicz wraz ze zdjęciami.
Publikacja będzie miała tytuł "Kryptonim Emerytka" (taki był kryptonim teczki SB założonej Walentynowicz w latach 1983-90, wcześniej akta jej rozpracowywania nosiły nazwę "Suwnicowa") i zostanie wydana poza Instytutem Pamięci Narodowej, gdzie do końca 2008 r. pracował Sławomir Cenckiewicz.
(wp.pl)






KOMENTARZE (79)
02-01-2009 17:53 Jurba: Pani Anna
Jakiż malutki jest "Bolek" wobec tej niezłomnej Kobiety.
Ten pyszałek wpierw podjął współpracę z SB, a potem chwycił wiatr w żagle.
Ta dzielna Kobieta przez cały czas była wierna ideałom i chwała Jej za to.
"Bolek" - jesteś pigmejem wobec Pani Anny.
#
02-01-2009 17:54 Jurba: Pani Anna
Jakiż malutki jest "Bolek" wobec tej niezłomnej Kobiety.
Ten pyszałek wpierw podjął współpracę z SB, a potem chwycił wiatr w żagle.
Ta dzielna Kobieta przez cały czas była wierna ideałom i chwała Jej za to.
"Bolek" - jesteś pigmejem wobec Pani Anny.
#
02-01-2009 18:03 Bożena: Największym wrogiem pani Anny Walentynowicz był Wałęsa
bolek szykanował ją jak nikt inny.....mędrzec komuny,którego wybrała UE
#
02-01-2009 18:08 centkiewicz: Ostatnio gościa pochowali, może tym razem kogoś wskrzeszą :)
Nieźli są ci goście. Mam nadzieję że przynajmniej im dobrze płacą za to tworzenie historii na zamówienie, bo jak nie to szkoda niszczyć sobie opinię. O Kaczyńskich za 2 lata nikt już nie będzie pamiętał a gość jest jeszcze młody i głupio sobie robić takie CV na resztę życia
#
02-01-2009 18:19 ciekawe: czy cenckiewicz
opisze jak walentynowicz śmigała po stoczni narąbana jak stodoła i głupoty plotła.
#
02-01-2009 18:21 ty: Jurba vel polna7_op
skąd wiesz, że tak było jak piszesz? SB-kiem dyżurnym w tamtych czasach byłeś?
#
02-01-2009 18:31 Marek: Ale
Ale to nie wszystko. Wszyscy prawdziwi patrioci Solidarności, są obecnie w takiej samej sytuacji jak wtedy. To znaczy tak samo biedni. A dlaczego? Bo nie chcieli sprzedać i nie sprzedali Polski. I jeszcze jedna wada. Może nawet najgorsza to, to, że są Polakami, Polakami z krwi i kości.A na świecznikach, są wszystkie sprzedajne mendy, które nigdy nie były i nie będą patriotami. Chociaż nie, patriotami są, ale nie polskimi, wystarczy wymienić: kwaśniewski, geremek, kuroń, michnik, balcerowicz, gronkiewicz-waltz, boni,wałęsa,frasyniuk i wielu innych. Jak myślicie, co ich łączy i jakiego kraju są patriotami?
#
02-01-2009 18:38 Czerwony kmer: Walka z wiatrakami
Proszę przejść się po ulicy i porozmawiać z młodymi,20-40 lat spytajcie o p.Wałęsę spytajcie o p.Walentynowicz zobaczycie kto jest znany,szanowany itp.Ile można jątrzyć ten sam temat?Porównajcie do czego doszli oboje.Nie wiem ale zdaje się,że tracicie grunt pod nogami.TVP PiS tonie jak Titanik a wy gracie tą swoją ostatnią melodię.Pouciekaliście jak szczury do innych krajów i mądrujecie się,w ogóle nie biorąc pod uwagę młodych.A przecież to oni zdecydują w przyszłych wyborach.Żenujący do końca.Młody człowiek przekreślający swoją karierę piszący dla niszowych gazet to wasz idol?A z czego będzie żył?Z waszych podatków jak wszystkie prawicowe miernoty.
#
02-01-2009 18:44 Bożena.: Czerwony....mylisz się i to bardzo,chodziłeś chyba po ulicach Moskwy
Zresztą tam jest twoja stolica i ojczyzna ,więc ciągniesz w swoją stronę
A tonie to chyba bolek , jeśli ma wstyd i honor
#
02-01-2009 18:52 akcja glowka: do skowyrow przegranej sprawy
po zamknieciu jaruzela nie szczekac , grozi puszczeniem kiszczaka.Polska nigdy nie zginie ,bolek polegl juz dawno, oKaczynskich jeszcze uslyszycie a rosja liczy 80 milijonow pijakow i co roku traci 2 miljony przyrostu niewolnikow. My zawsze wam sie odwijalismy w najgorszym dla was momencie - taki teraz dla was komuchow nadchodzi. UWAGA wolno szczekac.
#
02-01-2009 19:12 zielony khmer: vivo! półgłówku, ty się teraz czerwony kmer nazywasz?
Zapytaj młodych w wieku 20-40 lat ilu zna Hitlera? Albo senatora Stokłosę? O ci to dopiero do czegoś doszli. A ty dupku półmózgi jątrzyć chcesz, ale jesteś prymitywny jak organizm jednokomórkowy.... w 1918 r. też niewielu wierzyło w niepodległość. A dziś historia biegnie jeszcze szybciej. Dziś gardłujesz za Tuskiem, tak jak kiedyś za Gierkiem. A kogo pokochasz jutro... cymbale? A żeby być Bohaterem, nie trzeba mieć kupy kasy i występować w TVN. Buraku...
#
02-01-2009 19:21 lon: A co ty gowniarzu masz do Gierka?
Płodny ten Cacanjiewicz, drugi Kraszewski.
#
02-01-2009 19:28 gówniarz: do lon
Do Gierka nie mam nic, był tylko: brzydki, głupi tak jak ty i okradał Polaków. A co do płodności literackiej, to nikt nie dorówna największemu pisarzowi i blogerowi PRLbis bohaterkowi "Bolesławowi". Ten to dopiero płodzi. A ciebie czasem nie spłodził?
#
02-01-2009 19:33 AMEN: do Czerwony...!
Wiesz, trudno spokojnie czytać ten twój bełkot. Ja Ci coś powiem. On (Cenckiewicz) w przeciwieństwie do Ciebie przeżyje, bo ma łeb jak stodoła, a zapotrzebowanie na prawdę choć obecnie "niszowe", będzie zawsze. Natomiast jak ten domek z kart zlepiony propagandą się zawali, to Tobie będzie trudno. Pani Walentynowicz też przeżyje i będą Jej stawiać pomnikii. Nieobawiajsię.
#
02-01-2009 19:50 kwant 2008: Jakże te esbeckie gnidy nienawidzą Anny Walentynowicz, Andrzeja Gwiazdy, czy Krzysztofa Wyszkowskiego.
Dla nich idolem był i pozostanie niejaki Wałesa, który - przytaczam za www - "JAK MOJŻESZ PRZEZ WZBURZONE MORZE SOLIDARNOŚCI PRZEPROWADZIŁ SWOICH KUMPLI Z SB I PZPR DO KAPITALIZMU.
Ps. Olać te esbeckie parchy; szkoda czasu.
#
02-01-2009 20:13 ASD: WS@IONowi w odpowiedzi: o tawariszu La G...
To co o tym komuchu m.in. wiadomo:
Czerwiec 1956 - specjalny wysłannik BP KC PZPR do pacyfikacji Powstania
Grudzień 1970 - Zostaje gensekiem PZPR (po wenątrzkomunistycznym puczu posługując się sprowokowaną rewoltą) i potem utrzymując się przy władzy dzięki zaciągniętym na Zachodzie kredytom. Wynikiem tego był krach gospodarczy, ogromne nadużycia i strajki. W dalszej perspektywie zdławienie Solidarności i nędza lat 80-tych.
Utrzymywał się przy władzy także nie stroniąc od represji - Czerwiec 1976.
Dla bardziej zainteresowanych polecam strony:
http://www.poznan.pl/czerwiec56/
http://histmag.org/?id=1874&act=ac
http://wiadomosci.polska.pl/kalendarz/kalendarium/article.htm?id=48512
http://www.sierpien1980.pl/
http://www.13grudnia81.pl/
ps. płodny ten WS@ION jak tawariszcz Urban...
#
02-01-2009 20:48 Andrzej: Oczywiście kupię i przeczytam.
A szczekanie psów agent_SB_Wałesy i PO-jebów nie zagłuszy prawdy.
O ksiażkach Cenckiewicza się dyskutuje, czyta je. Niektórzy nie czytali i krytykują, np. TW Filozof czy chisteryk Fraszka, ale to ich problem.
A kto słyszał coś o o ostatnim bełkocie SB-eckiego zakłamańca z Gdańska, korbola wąsatego i duPOliza z wzajemnością - Wąłesy: jego ostatniej "Autobiografii"?
Cisza! Nawety duPOlizy Wałesy jej nie chwalą.
Ja czekam na ostanią jego Autobiografię: "Ja, agent Bolek". Tę kupię i przeczytam.
#
02-01-2009 20:55 Marek: kwant 2008
Olać te esbeckie parchy. Trafnie ująłeś. Ale olać to za mało.Z nimi trzeba zacząć walczyć. Bo za 10- 15 lat, nie będzie już o co.
#
02-01-2009 21:20 Czerwony kmer: Macie przykład
Dlaczego przegraliście wybory.Dotyczy to wszystkich po moim wpisie.Kto nie interesujący się polityką zna p.Walentynowicz?No kto?Ta garstka ludzi z waszych klubów?Lub kilkuset wpisujących się na tym portalu?A może ci co wyjechali za granicę,sławią imię dzielnej kobiety prostując historię Polski?Wasza nienawiść jest ślepa.Mnie porównywać do vivo?Nigdy nie byłem w partii,tym bardziej w SB,ale jedno powiem, na pewno panowie Kaczyńscy mnie zawiedli.Pan Cenckiewicz zapomniał,że historia lubi się powtarzać,co w październiku 2007 zostało udowodnione.Zobaczcie ile czasu czekano na ludzi którzy w 1992r.stracili władzę.Ile czasu będziecie czekać na następnych?I czy kogokolwiek będzie interesowało to o co w tej chwili walczycie?Zastanówcie się czy panowie Kaczyńscy kiedykolwiek po wyborach prezydenckich odegrają jakąkolwiek rolę w życiu politycznym?Dopóki sterów PiS nie przejmie ktoś z szerszymi poglądami na sprawy Polski dopóty konserwatyści nie będą mieli szans.Obawiam się,że prędzej Nasza Piękna Ojczyzna stanie się tylko regionem unii,którego historia niezostanie nawet odnotowana na łamach historii.Cóż sami tego chcecie,będziecie mieli.
#
02-01-2009 21:31 Polak Maly: Mlodzi 20-40 latkowie
Problem z nimi jast taki ze to wszysko sa tzw "Miecie" (miec coraz wiecej). skora, fura i komora, nie dosc ze weszli na gotowe to jedyne co potrafia to: chciec, chciec, chciec..... ;
swego czasu sp.John Kennedy potrafi przebic sie z do mlodych Amerykanow z idea: "nie patrz na to co twoj kraj moze zrobic dla ciebie a co ty mozesz zrobic dla swojego kraju" , szkoda ze reklamy maja jedyne przebicie do mlodych Polakow.
Pozdrawiam w Nowym Roku Pania Walentynowicz, Panstwa Gwiazdow , Pana Cenckiewicza i wszystkich uczciwych i poczciwych Polakow.
#
02-01-2009 21:47 Czerwony kmer: Do Polak Mały
Bardzo dziękuję za pozdrowienia.Starałem się jak mogłem najlepiej.Okazało się,że wszyscy mieli z tego pożytek ale nie my,ich suwereni.Pytam was po raz enty.Czy panowie Kaczyńscy zrobili z tym porządek?Mieli szansę, to zajęli się przejmowaniem elektoratu:Samoobrony i LPR-u.A tak w nich wierzyłem.Zawiedli na całej linii.Teraz dostają łupnia.Solidarność za stocznie też im nie daruje.
#
02-01-2009 21:49 Marek: Czerwony kmer
W dużej części się z Tobą zgadzam. Lecz pytanie postawiłbym inaczej, mianowicie, dlaczego w ogóle doszło do wyborów? Przecież wcale nie musiało. A kaczor doskonale wiedział, że straci władzę. A może sam tego chciał?
A przecież można było zrobić inaczej. Mógł nie pozwolić na wybory, wtedy Giertych zagospodarował by konserwatywną prawice, a sam mógłby przesunąć się do centrum i wyrywać Platformie głosy. Lepera trzymał przecież za złodziejski pysk, ten drobny złodziejaszek już nic nie znaczył. On chciał oddać władzę, nikt mi nie powie. Całym sercem byłem za PIS, teraz już nie jestem. Czym dlużej się temu wszystkiemu przyglądam , tym bardziej zaczynam rozumieć co się w naszym kraju dzieje, a nie dzieje się dobrze. Gorzej bo w tej chwili nie ma kogo poprzeć.Ciekawe jak długo stać nas będzie jeszcze na niepodległość.
#
02-01-2009 21:54 nina: ----Patrioci w grobach, nędzy ----
---w NIErządzie na salonach---KTO ????????????????????????
#
02-01-2009 21:57 Skorpion: Kambodża
W Kambodży za ludobójstwo Czerwoni Kmerowie i inni skomuszali
zbrodniarze własnego Narodu byli nabijani na bambusowe pale ,bo szkoda było amunicji, tak naród odwdzięczył się swoim zbrodniczym gnębicielą, jest to poważna przestroga dla innych.Albowiem wszystko ma swój początek i ma też swój Koniec. Czytając K. Jackowskiego jestem zadowolony że POTuskacze teraz rządzą , bo to jest ich zmierzch, myśleli że są Bogami ,i ciekawym jak się,będą czuli ich klakierzy jak ta Klika z hukiem
runie w niebyt, POpaprańcą się to należy.
#
02-01-2009 22:06 Czerwony kmer: Do Skorpion
Pan chyba nie widzi co się dzieje.Media publiczne przejęło PO.Jedyna przeciwwaga dla TVN,Wyborczej,Polsatu,Tok-Fm padła.Prawica nie ma już nic,no może ten portal i kilka niszowych tygodników.Zamiast komunistą,na pana miejscu nazwał bym mnie realistą.
#
02-01-2009 22:08 SO-LI-DAR-NOSC !!!: do Czerwonego kmera / chyba khmera ? /
musialo byc przeprowadzone dobre rozpoznanie ilu jest tych mlodych i co chetnie kupia.Sam bylem swiadkiem dyskusji, w ktorej takich pieciu, omal nie rzucilo sie na szostego, gdy te wybakal cos o PiS-e. Wiekszosc z nich, jest teraz nieprawdopodobnie wkurwiona, bo czuja sie oszukani. Znam takich, ktorzy pieprzneli prace w PO-wskioch mlodziezowkach i wielu takich, ktorzy powiedzieli. ze juz nigdy, na zadne wybory nie pojda, To prawda, ze oni na ogol nie wiedza kto to jest Anna Walentynowicz. Prawda jest tez, ze oni nie za bardzo wiedza, czego chca. Mnie tez, na roznych zebraniach za komuny pytano, czego ja chce i tez do konca nie wiedzialem. Ale wiedzialem zawsze / i wiedza to juz oni, oszukani 20-40 latkowie /, ze tak jak jest, DLUZEJ BYC NIE MOZE! I w tym nadzieja!
#
02-01-2009 22:15 Marek: Skorpion
No dobrze ich klika runie i super, ale co dalej? Co wtedy?
#
02-01-2009 22:16 Marta: WSI24 tłoczy Bolka dzień w dzień w głowy 20 latków, nie czytających wogóle.
Hołd dla Anny Walentynowicz.
Komuniści w latach 80-tych Bolka widzieli jako przygłupa, cwaniaka i prymitywa. Ile mnie się oberwało za to, że cieszyłam się SOLIDARNOŚCIĄ i broniłam tego nędznego człowieka. Informacje nie płynęły wtenczas z mediów.
Nocna zmiana udokumentowała prawdę o Bolku.
#
02-01-2009 22:18 AMEN: Czerwony..!
O co właściwie Ci chodzi? Co znaczą te "liście". Czy przegrać wybory to jakaś . zbrodnia? Wygrali "liście", no i niech się sprawdzają. Na razie nie wygląda to rewelacyjnie. Co ma Cenckiewicz do powtarzajacej się historii? Toć On jej nie tworzy tylko ją opisuje. Kto na litość Boską w 1992 stracił władzę? Żeby władzę stracic, to trzeba ją najpierw mieć. Władza została podzielona przy Okrągłym Stole i napewno nie dostał jej Naród. A co zrobili Kaczyńscy? Wiele zrobić nie mogli, będąc kopanymi i okładanymi po pysku przez światlejszą część naszej "klasy" politycznej. Ale jedno zrobili. Wyrwali jaden kamyczek z tej piramidy kłamstwa i ona się zaczęła sypać. Jak widać jest Ich za co nienawidzić. O Solidarność się nie martw. Ona wie kto załatwił stocznie. I napewno nie był to Kaczyński.
#
02-01-2009 22:23 ix: Dobry zarobek
Cenckiewicz kosztem Solidarności i jej ludzi chce szybko,tanio,bez wysilku dorobić się dużego majątku. Mentalnośc takich ludzi jak Centus to kasa,kasa,kasa,honor i sprawiedliwość na końcu.
#
02-01-2009 22:27 Marta: Wielki szacunek dla Bronisława Wildsteina
Jestem pod wrażeniem pana dzisiejszych wypowiedzi, erudycji, mądrości i inteligencji, także trafnosci analizy historycznej.
Dzisiejszy wykład dla prof. Friszke i Iwańskiego był świetny. Myślę, że historyk Friszke wiele się nauczył z historii Polski najnowszej od Bronisława Wildsteina. "Dolinę nicości" też polecam
#
02-01-2009 22:37 toni: Re: ix
Jestem za tym żeby się dorobił. To odważny zdolny i rzetelny historyk nie tak jak ty ix. Weź się do do roboty . Na tobie nikt się nie dorobi , bo ty nie czytasz. Nie musisz , bo ty wszystko wiesz lepiej.
#
02-01-2009 22:38 toni: Re: ix
Jestem za tym żeby się dorobił. To odważny zdolny i rzetelny historyk nie tak jak ty ix. Weź się do do roboty . Na tobie nikt się nie dorobi , bo ty nie czytasz. Nie musisz , bo ty wszystko wiesz lepiej.
#
02-01-2009 22:40 Do pani Walentynowicz: W końcu może zacznie się mówić o prawdziwych bohaterach, a nie windować donosicieli typu Bolek
Pani Walentynowicz była dla mnie bohaterką lat Solidarności.To z Pani inicjatywy zaczeły się strajki na Wybrzeżu.Dziękuje Pani i Państwu Gwiazdom. Jesteście nieocenieni.Jest Pani PATRIOTKą w każdym calu.Nikt Pani tego nie odbierze. Żaden Bolek!
#
02-01-2009 22:40 marta: do czerwonego.... Lewicowe mendy zzielniały i zyją jak na mendy przystało
z haraczu ekologicznego. Kto jeszcze finansuje mendy można wydedukować.
Lech Kaczyński od początku z SOLIDARNOŚCIĄ, nigdy nie przeszedl na druga stronę, tam gdzie była rezerwacja dla ZOMO.
#
02-01-2009 22:43 toni: Re: ix
Jestem za tym żeby się dorobił. To odważny zdolny i rzetelny historyk nie tak jak ty ix. Weź się do do roboty . Na tobie nikt się nie dorobi , bo ty nie czytasz. Nie musisz , bo ty wszystko wiesz lepiej.
#
02-01-2009 22:44 toni: Re: ix
Jestem za tym żeby się dorobił. To odważny zdolny i rzetelny historyk nie tak jak ty ix. Weź się do do roboty . Na tobie nikt się nie dorobi , bo ty nie czytasz. Nie musisz , bo ty wszystko wiesz lepiej.
#
02-01-2009 22:44 marta: do czerwonego.... Lewicowe mendy zzielniały i zyją jak na mendy przystało
z haraczu ekologicznego. Kto jeszcze finansuje mendy można wydedukować.
Lech Kaczyński od początku z SOLIDARNOŚCIĄ, nigdy nie przeszedl na druga stronę, tam gdzie była rezerwacja dla ZOMO.
#
02-01-2009 22:45 toni: Re: ix
Jestem za tym żeby się dorobił. To odważny zdolny i rzetelny historyk nie tak jak ty ix. Weź się do do roboty . Na tobie nikt się nie dorobi , bo ty nie czytasz. Nie musisz , bo ty wszystko wiesz lepiej.
#
02-01-2009 22:46 toni: Re: ix
Jestem za tym żeby się dorobił. To odważny zdolny i rzetelny historyk nie tak jak ty ix. Weź się do do roboty . Na tobie nikt się nie dorobi , bo ty nie czytasz. Nie musisz , bo ty wszystko wiesz lepiej.
#
02-01-2009 22:46 toni: Re: ix
Jestem za tym żeby się dorobił. To odważny zdolny i rzetelny historyk nie tak jak ty ix. Weź się do do roboty . Na tobie nikt się nie dorobi , bo ty nie czytasz. Nie musisz , bo ty wszystko wiesz lepiej.
#
02-01-2009 22:56 ger: nareszcie !
..."perly przed wieprze"!
jedna z bardziej pozytywnych postaci Solidarnosci doczeka sie przynajmniej jakiegos uznania.
kapusie sie dorobili to chociaz zadbajmy o to zeby uznano zaslugi tych ktorzy bardziej troszczyli sie o wszystkich niz o siebie byly docenione i udokumentowane.
ksiazki cenckiewicza sprzedaja sie znacznie lepiej niz te rozne samochwalne biografie.
#
02-01-2009 23:20 Czerwony kmer: DO AMEN
Czy wszystko trzeba wam tłumaczyć?Skoro elektorat PO potrafił się zmobilizować przeciągnąć nawet tych którzy normalnie głosowali by na SLD (byłem świadkiem jak wychodzący ojciec z matką,znane komuchy, poklepywali syna z aprobatą,który na moje oko ledwo co dostał dowód i raczej nie miał pojęcia po co to robi,za to że głosował na PO).Gdyby prawica potrafiła w równy sposób się zmobilizować,prawdopodobnie nie doznała by nokautu(tak,dla mnie to był nokaut).Pan Cenckiewicz zapomniał podczas odsłaniania historii,kto wrócił do władzy.Wrócili jak rzucony bumerang ci,którzy obalili rząd pana premiera Olszewskiego.A pan Cenckiewicz jak kamikadze brnie i brnie w to bagno,ku samo zatraceniu.Sądzę,że gdy skończą się odprawy stoczniowcom,będzie ta sama sytuacja co z górnikami.O dwóch latach rządów PiS-u w których mało zrobili dla stoczni też im nie zapomną.Zrobią z nich współwinnych.Nie wierzę,aby Panowie Kaczyńscy nie wiedzieli w co się pakują.Zrobili takim ludziom jak ja nadzieję na rozliczenie przeszłości,abyśmy ruszyli w końcu w przyszłość.W zamian oddali władzę.W jednej kwestii się z panem zgadzam.Trzeba przyglądnąć się kto jeszcze nie był na szczytach,po zmowie Okrągłego Stołu.Jeżeli takowy jeszcze się ostał,to może być potencjalnym następcą Tuska.I dlatego właśnie w Polsce praktycznie nic się nie zmienia po 1989r.Z wyrazami szacunku Czerwony Kmer
#
02-01-2009 23:34 Siekiera: Do Czerwonego k(h)mera.
Oczywiście, jeśli wasza bolszewicka propaganda o kimś nie napisze, to nie będzie istniał. Siedź sobie na tym etacie Maleszki w GazWyb i przestań pierdzieć ustami.
#
02-01-2009 23:44 Wisełka: Historia
Prawda swędzi więc się drapią.Jest ich sporo.Ukazywać ,ujawniać prawdę.Niech swędzi .
#
02-01-2009 23:48 Marta: Prawicowy Kluska stworzył onet, lewicowe miernoty nie potrafili, a zagrabili.
Bolszewio nieludzka, już przegrałaś. Jeszcze dbajacy o swe rodzinne interesy platfusy ciagną za oślizły kadłub.
Jak komisja Blidy -nie słyszę.
Co w sprawie afery gruntowej, nie słychac.
Finał ciekawy będzie.
#
02-01-2009 23:52 Ireneusz: Czytajcie - portal dla Polaków: polonica.net
A może by tak po prostu zacząć myśleć, JAKIE to środowisko polityczne nie chce Polski słabej (bez silnej armii, a najlepiej bez armii, bo po co, przecież sojusznicy obronią i tarcza nie nad swoją głową), upadlanej (za polskimi obozami koncentracyjnymi), umęczonej (z wymordowanymi patriotami z Narodowych Sił Zbrojnych i inteligencją), okradanej (prywatyzacja, odszkodowania za utracone mienie, drakońskie podatki) oszukiwanej co do prawdy historycznej (wszystkiemu winni Niemcy, Polacy i Rosjanie). Może by tak wesprzeć właśnie TAKIE środowisko, a nie targowiczan i sprzedajne, antypolskie elity. Nie ma TAKICH ludzi w Polsce? POLAKÓW NIE ma? Ja Wam mówię, że są, tylko WY ich nie widzicie (może nie wszyscy), zaślepieni PROPAGANDĄ z telawizji mówiącej po polsku i polskojęzycznych gazet. Szukajcie TAKICH ludzi, a znajdziecie ich POZA tą propagandą. Nie korzystajcie jednakże z PROPAGANDY, gdyż propaganda tych ludzi nie lubi. PROPAGANDA tych ludzi się boi, bo tą są POLACY z krwi i kości i z Dziada Pradziada. TAKICH szukajcie. CO, nie ma? Są, ale bez pomocy Rodaków nie mogą się pozbierać po mordach i zbrodniach hitlerowskich z jednej strony, a NKWD, KGB, UB, SB z drugiej. "Jestem Polakiem, więc mam obowiązki POLSKIE" - ROMAN DMOWSKI - mówi to komu coś...? Obowiązkiem Polaka, KAŻDEGO Polaka jest znać PRAWDZIWĄ historię swojego Narodu. Tej historii NIE dowiecie się z polskojęzycznych mediów, ale z portalu polonica.net z pewnością.
Pani Anna Walentynowicz, to bohaterka, która PRZEJDZIE do historii w chwale!
Popierać należy POLSKIE środowisko narodowe, wówczas dla Polaków (których w Polsce jest NAJWIĘCEJ) będzie dobrze. W przeciwnym razie Polacy zostaną NADAL niewolnikami we własnej Ojczyźnie...
#
03-01-2009 00:21 Skorpion: Odpowiadam
Ja widzę doskonale co się dzieje, sądy ,prokuratura tak jak za PRL dyspozycyjność, rządzi oligarchja Palikotowa, która myśli że Polska To ich
Folwark, media ogłupiają ludzi jak za PRL , maj,a doskonałych socjotechników,wmawiają ludziom na potęgę co się da , a ludzie słuchają tych głupot nie zastanawiając się nad tym , bo zastraszeni są utratą pracy, traktowani są przez pracodawców jak niewolnicy ,pracują za marne pieniądze, panuje ogólna degręgolada. Trzeba było przeprowadzić od samego początku dekomunizację, lustrację wszystkich bez wyjątku do bólu którzy współpracowali z SB, zlustrować sędziów, prokuratorów ,dziennikarzy. PiS mjał takie zamiary , ale z kim miał to zrobić. Bo okazuje
si,e że w Sejmie agentów też nie brak. Prasa ujawnia codziennie co raz to
nowe nazwiska a ci idą w zaparte. Jeżeli ktoś śledził sprawę Pierwszej listy
Macierewicza to ile nazwisk okazało się prawdą.Wszelkie korporacje Adwokackie, Lekarskie są do tej pory elitarnie-rodzinne,Krzyczą głośno
Demokracja , a są rządy Ośmiornicy, dlatego jeśli się Polski z tej zarazy
nie oczyści to nie mamy , o sprawiedliwych rządach co marzyć.
To jest zaledwie czubek góry lodowej. Dlatego Niemieckie społeczeństwo karnie i zdyscyplinowanie potrafi powiedzieć NIE DOSYĆ w ważnych
kwestiach, a Naród Polski tylko od przypadku do przypadku.
Jeden dzień nieposłuszeństwa ,nie oglądać telewizji,nie kupować żadnych gazet, nie kupować w marketach, nic nie kupować,można się do tego odpowiednio przygotować jak to zrobili Niemcy, tylko jeden dzień. ja to widziałem w Niemczech, wiecie co się działo, omało rząd nie upadł , oni potrafią czemu, My Polacy nie mamy tyle dyscypliny ,żeby to wykonać.Było by to poważne ostrzeżenie.Tyle my jako społeczeństwo możemy zrobić efekt jest oszołamjąjcy Wszyscy mieli pretensje do Kanclerza .. To było lepsze niż strajk generalny. Co dziennie w innym Landzie to się działo ile landów tyle dni.Z góry wiem że to nierealne w Polsce.A potem gdy Naród zbudzi się z uśpienia ale wybierze tylko tych ,którzy doprowadzą dekomunizację i Lustrację do końca , i skończą z Ośmiornicą. I moim zdaniem od tego trzeba zacząć.Czerwonemu Kmerowi
odpowiem z przekonań jestem Konserwatystą "Bóg Honor Ojczyzna".
I Już od bardzo wielu lat patrzę realnie na ten świat.
#
03-01-2009 00:54 Marek: Wszyscy
Wszyscy macie rację. Ale.
Żeby podjąć walkę trzeba najpierw zdefiniować wroga. Musimy wiedzieć przeciwko komu mamy walczyć. Wtedy będzie łatwiej.
Podejrzewam też, że wszyscy wiemy, kto jest sprawcą całego zła, lecz boimy sie otwarcie o tym powiedzieć.
#
03-01-2009 01:37 kwant 2008: Do Marka. Wróg jest zdefiniowany – to są złodzieje czerwonego i różowego salonu.
Jak z tą zarażą walczyć? Działając skutecznie, a to oznacza, że musimy oszczędzać energię. Wystarczy spojrzeć, jak to robią zwierzęta. Oszczędzanie energii opanowały do perfekcji. Akumulujmy energię, i wykorzystujmy ją optymalnie. Po pierwsze, „kasa”, to nic innego, jak inna forma energii. Za kasę można kupić gaz prąd, ropę naftową; za kasę można wydrukować „bibułę”, która jak za komuny powinna trafić pod strzechy. Za kasę można do pełna zatankować samochód, żeby dotrzeć do miasteczek i wsi. Zwykli ludzie nie mają zielonego pojęcia o przekrętach złodziei w garniturach od Versace. Nie maja zielonego pojęcia o złodziejach w białych kołnierzykach. Do kampanii wyborczej pozostało 3 lata, żeby się do niej przygotować. Najważniejsze jest dotrzeć z „bibułą” do milionów otumanionych przez propagandę WSI24 ludzi. Zwykli ludzie nie cierpią jednego – świadomości, że są okradani przez tych, na których głosowali. Mamy 3 lata, i tylko trzy lata. Solidarnie pokonamy tą szechterowską zarazę. I to musi być spektakularne zwycięstwo.
#
03-01-2009 01:42 slimakk: Prawda nas ma wyzwolic
Cenckiewicz powinien wrzucic i pokazac jaka to glupia, swarliwa i niedorzeczna baba byla gdy zostakla internowana - przynosilia wstyd, bo zachowywala sie niczym indyk, ktory reagowal atawistycznie na wszelki mundur - wszystko jedno, czy byl to mundur wojskowy czy np kolejarza.
Domyslam sie, ze pewnie akurat sbecy byli dla niej kumplami, bo przeciez oni mundourow nie nosili :)
Och, Cenckiewicz - stoczyles sie nizej wora, stales sie szuja platna za pieniadze, napiszesz i wyjdzie szydlo z worka, jaki z Ciebie "niezalezny" pazerniak.
#
03-01-2009 01:45 slimakk: > skąd wiesz, że tak było jak piszesz? SB-kiem dyżurnym w tamtych czasach byłeś?
wyobraz sobei cjhlopcze, ze mozna bylo spotkac panioa Anie - bohaterke i miec niesmak obserwujac jej chamskie zagrywki. Pewnie, ze do prostej kobiety trudno miec pretensje, mozna sie nawet zgodzic, ze Lech walesa moze i zrobil jej krzywde, ale dobrze w sumie dla nas wszystkich, Polakow, ze nie miala tyle w swoich rekach wladzy, ile chciala by miec, bo ona sama pewnie zaczela wierzyc, ze jest bohaterka.
cenckiewiczu - nie pekaj i opisz jak z prostej i durnej kobiety zrobiono "bohaterke"
#
03-01-2009 01:50 RAMBO: KREW, POT I ŁZY...
Miło czytać nocną porą powyższą wymianę poglądów. Ile tu prawdziwej wiedzy. Ile kultury. Ile wzajemnego szacunku...A jakie to wszystko mądre...Jak ta nasza Polska cała...
#
03-01-2009 02:12 kwant 2008: Rambo: Olac te ubeckie parchy. Szkoda naszego czasu.
Te gnidy są niereformowalne. To są skamieliny żywcem wziete z PRL, z galerii figur woskowych towarzysza Kiszcaka.
#
03-01-2009 09:15 adam555: Czerwony kmerze
znam człowieka który w czasie oglądania zdjęć z Monte Cassino spytał się "a właściwie to o co chodzi z tym Monte Cassino". Tak wyglądają obecni 20-40 latkowie (oczywiście nie wszyscy) i tacy są potrzebni obecnej władzy innymi słowy potrzebni są debile którym można wszystko wmówić, których nie interesuje historia tylko pare groszy.
#
03-01-2009 09:38 Marta: "Pod prąd" wcoraj o 23.45
Przypomniane bardzo ważne fakty historyczne.
Wałęsa to był tylko Bolek, ZDRAJCA.
Premier Olszewski na szczęście dla Polski, zapobiegł poczynaniom prezydenta-Bolka w Moskwie. Bylibyśmy na długie lata Polszą.
Proszę przypomnijcie jeszcze o tych własnie faktach historycznych, o tej namacalnej zdradzie Bolka.
#
03-01-2009 09:49 Andzrej Dębski: Współczuję tym młodym, którzy sa naiwni i wierzą w kłamstwa Tuska!
Podrosną, zdobędą doświadczenie i zmądrzeją. A w każdym razie większość, jestem o tym przekonany obserwując choćby starsze pokolenie. Okłamać wszystkich można przez chwilę, większść przez dłuższą chwilę ale nie okłamiesz wszystkich na zawsze. Komuniści chcieli zrzucić zbrodnie Katyńską na hitlerowców, później myśleli, że jak zakażą o tym mówić to prawda się zmieni. A co do podłości, które wypisują niektórzy one świadczą o nich.
#
03-01-2009 09:49 LACH: Bez dłuższych wywodów:
popieram p. Cenckiewicza. Niektórzy tutaj, nie będę ich wymieniał, nie odczuwają wstydu (cóż to takiego jest?), ponieważ ich sumienie śpi. A młodzi? To wychów lat 90-tych. PUSTAKI - na szczęście nie wszyscy.
#
03-01-2009 09:54 Marta: Historyk Cenckiewicz opisuje fakty.
Prof. Friszke mówi propagandę, która z faktami historycznymi ma niewiele wspólnego.
I prof. historii wypowiada się w mediach kłamliwie. Wstyd.
#
03-01-2009 09:59 Andrzej Brzezik: Anna Walentynowicz to postać niezłomna
W przeciwieństwie do zdrajców, którzy wspólpracowali z komunistyczną bezpieką. Jej postawa jest godna najwyższego szacunku i uznania
#
03-01-2009 10:18 Marta: Jakiś Marek plecie z czerwonym. Brawo panie Cenckiewicz.
Mamy pierwszego Prezydenta Polski.
Mamy super mozliwość głosowania na Lecha Kaczyńskiego. I to jest szansa dla Polaków.
Mamy historyka Cenckiewicza, nie propagandzistę.
Wypowiedzi Friszke i Iwańskiego są groteskowe.
#
03-01-2009 10:35 Grzegorz2: Łobuzy od historii
Tylko skończony łajdak lub matoł nieznający historii może przyjąć " nick " jak czekista lub czerwony k(h)mer .
#
03-01-2009 10:35 Marta: slimakk-ile Bolek zarobił za swoje ostatnie podyktowane dzieło?
Słyszałam, ze nie wiele, nikt nie lubi czytać nieciekawych bajek.
Wszystko wskazuje na to, że Bolek z pisaniem ma problemy.
#
03-01-2009 10:37 Andrzej Dębski: Ciekawa byłaby rzetelna historia okrągłego stołu!
Po owocach ich poznacie. Minęło prawie 20 lat o zobaczmy na owoce. Pierwszoplanową sprawą jak się okazuje była sprawa gospodarki, a właściwie jej zagrabienia. Wysokie układające się strony doszły w tej sprawie do porozumienia. Kradniemy my i kradniecie wy uzgadniając co kto kradnie. A reszta uzgodnień miała służyć temu zasadniczemu celowi. A co z tego ma społeczeństwo? Biedę i bezrobocie. I to nie jest obecnie tak, że kryzys jaki już nas dotyka to wina zewnętrzna. Co robi rząd w tej sprawie? Udaje że robi. A masowe zwolnienia są faktem.
#
03-01-2009 10:54 kibic: już wszystko napisaliście
Tylko dlaczego podejmujecie dyskusje i polemiki z agentami sowieckimi?
Przecież o to tylko im chodzi.Aby rozmydlić wypowiedzi,namieszać w temacie.
IGNORUJCIE WRESZCIE TYCH PROWOKATORÓW!
#
03-01-2009 11:03 jan: Opinia
Niech się to czerwono-różowo-zielone bydło nie boi prawdy,o swoim złodziejsko-
zdradzieckim zawodzie, tak zawodzie bo to już ich zawód,gnojenie Narodu
i Polskości,teraz jest walka o utrzymanie swojego elektoratu,w ciemnocie,książki
Cenckiewicza to dla nich śmiertelne zagrożenie,oby pisał jak najwięcej,szkoda tylko
że z Pisu odeszli Panowie Michał i inni doXXI,ale może kiedyś wspólnymi siłami
odsuniemy od władzy takich osobników jak Tusk,szetyna,Sikorski,na usługach
żydostwa,i całego tego klubu Bilderberga,Ja jednak wierzę Panom Kaczyńskim
to uczciwi ludzie!
jan.
#
03-01-2009 11:43 Kuciborski: O Jezu,pewnie będzie obowiązkową lekturą szkolną w IV RP.
Czekam z utęsknieniem na następne gnioty wybitnego autora.
#
03-01-2009 12:45 ed: Wielik SZACUNEK dla Pani Walentynowicz
dużo zdrowia, wierzymy w Solidarność i Polskę tylko takim ludziom jak Pani, serdeczne dzięki
#
03-01-2009 13:20 Marek: jan
Masz rację, choć też Żydzi, ale uczciwi. To przynajmniej pewne.
#
03-01-2009 13:30 Kuciborski: Jan, czyś Ty nie bliżniak Bożeny,
bo na tą samą maniakalną przypadłość chorujesz.Może to być rodzinne.
#
03-01-2009 14:20 Bożena: Kuciborski .....a Ty nie bliżniak Michnika,masz taką samą przypadłość jak on
Jesteś wściekły na naszą Polskę
Bo jeśli my jesteśmy za dobrem naszej ojczyzny to znaczy jesteśmy jej zwolennikami
A Ty jesteś szkodnikiem,wynocha
#
03-01-2009 14:25 zet: o książce Cenckiewicza i nie tylko
Żyjemy w wolnym kraju. Każdy może pisać co chce pod warunkiem,że nie jest to agitacja rasistowska,faszystowska czy komunistyczna. Jezeli pan Cenckiewicz napisał książkę o p. Walentynowicz to chwała mu za to i nikt w wolnym, demokratycznym kraju mu tego nie zabroni. Jeżeli ktoś uważa,że książka pana SC go pomawia, zniesławia, może wystąpić na drogę prawną.Co do znajomości przez młodych postaci z historii, to lepiej to przemilczeć. Młodzi prawie nic nie czytają, program nauczania historii w szkole to kpiny(dużo treści, mało godzin), a od Szymona Majewskiego, czy Kuby Wojewódzkiego, ew. innego Miśka K. raczej się o Annie Walentynowicz nie dowiedzą.Pokolenie podatne na manipulację i zapewne o to chodzi.
#
03-01-2009 17:05 lon: a niech napisze.Ona miała największy udział w tworzeniu demokracji w POlsce.
PRAWDA NAS WYZWOLI
#
03-01-2009 19:38 Kuciborski: Bożena, rozczaruję, niestety jeden z najwibitniejszych współvczesnych Polaków,
red.Adam Michnik nie jest moją rodziną. Szkoda, bo to by mnie nobilitowało i byłbym dumny.
#
04-01-2009 13:21 Adalbertus Defensor Libertatis: Vivat Sławomir Cenckiewicz!
...na złość PrOletariuszom (z pierwszym elektrykiem na czele)!
#
04-01-2009 14:40 Lolek: brawo Cenckiewicz
Musial odejść z IPN który chroni POpulistow.
#
04-01-2009 14:44 student UJ: TW Bolek może zazdrościć niezłomności pani Walentynowicz
Ta kobieta nigdy się nie złamała,ona powinna być naszych historycznym odniesieniem,jej trzeba budować pomniki,to jej należy się szacunek,a nie Bolusiowi czy innym z zespołu TW Boni'm.
Platformo pal się ze wstydu,razem z Bolusiem! i sypiącym Niesiołkiem.
#
04-01-2009 15:41 Kuciborski: Kanonizować Suwnicową.
Ojcze Tadeuszu już pora.
#
04-01-2009 22:49 CYJA: Czytam Wasze wpisy i oczom nie wierzę !
Jedynym wytłumaczeniem pisanych bzdur o Pani Ani Walentynowicz jest nieznajomość faktów ! To wspaniała kobieta, prosta, uczciwa, wrażliwa na nieszczęścia innych, odważna gdy trzeba było bronić innych, zaangażowana w wolne związki zawodowe. Gdy ją zwolniono z pracy - za to że pyskowała na niesprawiedliwość władzy i dyrekcji stoczni, ludzie zastrajkowali domagając się jej przywrócenia do pracy ! Czy za kimś, to był zerem nadużywającym alkoholu, strajk wybuchłby? Czy strajk wszczęto z powodu zwolnionego z pracy Wałęsy ? NIE, to pani Ania się o powrót Wałęsy do pracy w stoczni upomniała - w ramach solidarności !
To, że Wałęsę sprowadzono do stoczni, to była decyzja m.in. Borusewicza, gdyż strajk z ekonomicznego, przeradzał się w polityczny, wolnościowy, a obawiano się, że Ania Walentynowicz nie poradzi sobie. I tak zresztą Wałęsa pękł po 3 dniach, dopiero Alinka Pieńkowska - pielęgniarka z przychodni stoczniowej wspólnie z Anią i innymi kobietami, księdzem Jankowskim, powstrzymały przed wygaszeniem strajku ! Nie mogę uwierzyć, że tu na ten portal dostają się takie głupki, albo ludzkie gnidy, obrażąjące Anię Walentynowicz. W czasach Solidarności - Anię niezwykle poważano i sszanowano, a ponadto nazwywano MATKĄ SOLIDARNOŚCI ! Panowie - kapelusze z głów przed tą kobietą !!!
#