GRONA NIEZALEŻNYCHWstąp do

sobota, 13 marca 2010 , Redaktor wydania: Tomasz Zdunek
Kukiz_powiernictwo
Chcesz wspierać portal kupuj miesięcznik "Niezależna Gazeta Polska - Nowe Państwo"

SONDA

Czy Lech Kaczyński to najlepszy kandydat PiS w wyborach prezydenckich?

Zobacz wyniki

WARTO ODWIEDZIĆ

Gazeta Polska
Niezależna Gazeta Polska

NowePaństwo

MOSSAD, KOMPUTERY I BRAT KURONIA

Grzegorz Wierzchołowski, Maciej Marosz, 26-06-2009 08:53

POWRÓT

Andrzej Kuroń twierdzi, że używane przez niego aplikacje izraelskiej spółki Sapiens nie mogły zawierać żadnych ukrytych mechanizmów służących do zewnętrznej inwigilacji najważniejszych polskich instytucji. Tymczasem w latach 80. izraelski wywiad sprzedał kilkunastu państwom program z takimi właśnie "furtkami".

Kilka tygodni temu opisaliśmy działalność biznesową Andrzeja Kuronia, brata znanego opozycjonisty. Firma Kuronia za pomocą programów spółki Sapiens - kierowanej m.in. przez byłych izraelskich wojskowych - opracowywała w latach 90. systemy dla Narodowego Banku Polskiego, PKO BP, Kancelarii Sejmu, Kasy Rolniczych Ubezpieczeń Społecznych (KRUS), a także dla PZL Warszawa Okęcie. W największym polskim banku, PKO BP wdrażała np. system obsługi centrali w zakresie dystrybucji świadectw udziałowych NFI. Jak czytamy na stronie firmy Kuronia, obejmował on "utrzymanie centralnej kartoteki uprawnionych do nabycia świadectw (ponad 27 min pozycji) , aktualizowanej na podstawie danych PESEL, a także codzienne przetwarzanie danych 0 dystrybucji. Jeśli chodzi o NBP, to system Sapiens realizował "prowadzenie rachunków bieżących banków w Centrali NBP" oraz transakcje rozliczeniowe on-line między centralami banków.

Nie od dziś wiadomo, że wysoko wykwalifikowani informatycy potrafią wbudować w oprogramowanie specjalne wewnętrzne mechanizmy, niewidoczne dla zwykłych użytkowników. Napytanie, czy izraelska spółka mogła poprzez instalację systemów Sapiens uzyskać dostęp do poufnych danych w Polsce, Andrzej Kuroń odpowiedział przecząco. "Mówimy o systemie, który powstał piętnaście lat temu, wtedy nie było internetu jak dziś. Nie było możliwości, by dane siecią wypłynęły do Izraela. Internet jest od 10 lat, to było znacznie wcześniej. Wówczas komputery działały w sieciach wewnętrznych, a dane z oddziałów były transmitowane po kablu telefonicznym bądź dostarczane na dyskietkach" - stwierdził Kuroń.

System od Mossadu

Warto jednak wiedzieć, że już w latach 80. na szeroką skalę stosowano oprogramowanie, w którym celowo umieszczano elementy pozwalające na inwigilację użytkownika danego systemu. Jedną z najgłośniejszych spraw tego typu była afera związana z programem Promis. Jej fascynujące szczegóły upublicznił kilka lat temu brytyjski dziennikarz Gordon Thomas - wybitny znawca tematyki wywiadowczej. Promis - czytamy w książce Thomasa pt. Szpiedzy Gideona. Tajna historia Mossadu (wyd. 1999, tłum. Zofia Kunert) - to specjalistyczny system baz danych, pozwalający na błyskawiczne łączenie 1 analizowanie rozmaitych kartotek bez konieczności zmian w samym programie. Prototyp aplikacji (jej pełna nazwa to Prosecutor''s Management Information System) powstał w latach 70. w niewielkiej amerykańskiej firmie informatycznej Inslaw.

W 1983 r. w spółce tej zjawił się niejaki Ben Orr, podający się za prokuratora z Izraela. Obejrzał program, który miał go interesować ze względu na możliwość wykorzystania w walce z arabskimi terrorystami. Potem okazało się, że dr Orr to w rzeczywistości współpracujący z rządem USA Rafi Eitan - zastępca szefa Mossadu ds. operacyjnych, znany m.in. z akcji porwania Adolfa Eichmanna. Jak jednak można się było spodziewać, po wizycie Eitana program Promis trafił nie tylko w ręce amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości (który skierował izraelskiego agenta do Inslaw), lecz także do Izraela. Tam najlepsi programiści Mossadu "rozebrali" system, dodali kilka własnych elementów i zaczęli sprzedawać go na świecie jako nowy produkt.



POWRÓT
Portal Niezależna.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, jeżeli uważasz, że którykolwiek wpis narusza czyjeś dobra zgłoś nadużycie, wyślij e-mail na adres: moderator.niezalezna@gmail.com

KOMENTARZE (76)

26-06-2009 09:20 wojtek: "pelnił rolę po-mocniczą " ,coś jak" biskup" po-mocniczy szabesgoj

"brawo" . a jak to wygląda w Jidysz – ייִדיש

http://www.youtube.com/watch?v=fD-p54CroD8&fe

#

26-06-2009 09:38 talib: No to mam swoja teczkę w MOSADZIE , a myslałem ,że tylko w IPN.....

Andrzejku, przerosłes JAcusia....
Nie marnowałes czasu na szarpanie się z komuchami od razu wiedziałes komu zaufac

#

26-06-2009 09:53 Niemiec: Hm......

1.Z punktu widzenia panstwa i sluzb Izraela : zrobili co do nich nalezalo.
2.Zadaniem sluzb panstw ( w tym takze sluzb polskich) jest zwalczanie tych przypadkow,
a przynajmniej ich kontrola i utrudnianie realizacji
3.Za pieniadze zawsze znajdzie sie ktos gotowy pomoc,a w przypadku pana o ktorym mowa
w artykule polaczone zostalo przyjemne z pozytecznym.
4.Powazne sluzby i panstwa planuja swoje dzialania nie tak jak polskie "jakos to bedzie"
i "aby do jutra" tylko tworza strategie na dziesiatki lat i dlatego tlumaczenia p.Kuronia
sa niewiarygodne.Proba wmowienia ,ze przeciez wtedy "nie bylo internetu tak jak teraz" , ze " programy pracowaly w systemach zamknietych" (tak jakby to mialo byc
panaceum na niepowolany do nich dostep) i.t.p. nie oznaczaja wcale,ze program zostal
tak skonstruowany,ze nie uwzglednial postepu technologicznego i w momencie pojewienia sie mozliwosci nie zadzialal jak przyslowiowy odkurzacz wysysajacy tajne dane z polskiego systemu i po odpowiedniej ich obrobce i uaktualnieniu dane,ktore byly bardzo przydatne w roznego rodzaju analizach.
temat bardzo ciekawy i na tzw.nocne rozmowy.
Jednak trzeba jedno powiedziec: nie mozna miec pretensji do kogokolwiek ze stara sie zbierac o nas rozne informacje!Trzeba to robic samemu! Informacja jest potezniejsza bronia jak czolgi i armaty.wyobrazcie sobie np.co by bylo gdyby Hitler wiedzial,ze Wielka Brytania po Dunkierce nie dysponuje faktycznie zadnym godnym tego slowa uzbrojeniem! No moze poza lotnictwem bo caly noweczesny sprzet zostal po drugiej stronie.Co by sie stalo,gdyby Adolf poszedl za tzw.ciosem!? Przy odpowiedniej koordynacji i taktyce zajecie drugiego brzegu byloby no moze nie formalnoscia,ale sprawa bardzo,ale to bardzo prawdopodobne (wystarczy poczytac wspomnienia Churchila z tego okresu)!
Przemyslcie to prosze zanim zaczniecie (przynajmniej niektorzy) ten idiotyczny festiwal obludy i nienawisci! Do kogo? Hm.......No walsnie !Przemyslcie! I jak cos zlego to miejcie pretensje do samych siebie,ze w 2007 wybrano zdrajcow,zlodzieji i ignorantow!

#

26-06-2009 09:56 tchórz: jestem zwollennikiem spiskowej teorii dziejów

Jeśli mogli, to zrobili, jak chcieli. Funkcyjny Żyd się nie cofnie przed niczym, aby pognębić goja. Nie cofnie się też przed niczym, aby wywyższyć siebie kosztem współbraci, patrz: policja żydowska w gettcie łódzkim i warszawskim... Co to za filozofia życia?

#

26-06-2009 10:06 pampa: Każdy wywiad nawet Cypru wie o Polsce więcej niz polski rząd :)

Czasem sam się dziwię ,że Polska jeszcze istnieje....
A istnieje juz tylko na mapie bo militarnie i ekonomicznie jej nie ma....
Ciekawe kto pierwszy zetrze ja gumką i w jakim języku bedą mówiły nasze wnuki ?

#

26-06-2009 10:10 Niemiec: @Tchorz

Drogi "Tchorzu"! Wlasnie do takich tchorzy byl moj apel!
Obrazasz tych wszystkich Polakow,ktorzy wiedza ze przyszlosc ich Panstwa i Narodu
zalezy od nich samych ,a zwalanie swoich niepowodzen na " innych" abraza ich inteligencje
i ich poniza! Troche wiecej szacunku kolego dla wlasnego narodu! Chlopie nie chcesz chyba,
zeby sie z nas smiali : ci Polacy zamiast wziasc sie do roboty i umacniac swoje Panstwo ,
znowu szukaja winny u innych ! Dla wlasnego dobra powinnismy przestac raz na zawsze
biadolic nad swoim losem i zaczac zachowywac sie w sposob odpowiedzialny!!!
Np. co powiesz na to ,ze w 2008 zamiast wykorzystac okolo 29 mld zlotych z funduszy strukturalnych EU wykorzystalismy okolo 5 mld ???!!! Przeciez to nie sa jakies wirtualne wielkosci!!! To sa autostrady , wodociagi,internet,telefony,lotniska i.t.d. ktorych zabraknie i jak wiele na to wskazuje nigdy nie bedzie!!!! Dla przecietnego niemca,francuza,holendra czy belga taki rzad jaki ma teraz Polska bylby katastrofa,a opinia publiczna i media doprowadzilyby w tempie ekspresowym do jego upadku!!!
Polacy niestety zdaja sie rozumowac innym kategoriami! Kategoriami CUDU.ktory sie niestety nie zdarzy !! Ale wine za to ponosze nie "oni" kimkolwiek by byli,ale sami polacy dokonujac takich wyborow ! Ich prawo ! Ale i ich za przeproszeniem burdel!!!

#

26-06-2009 10:12 lon: Dlatego należy natychmist zaprzestać nauki językow obcych

zlikwidowac studia wyższe , bo ludzie będa za mądrzy

#

26-06-2009 10:19 Oko: Zydzi knuli i knuja przeciwko Polsce

Zydzi knuli i knuja przeciwko Polsce. Zydzie, Judeopolonia byla i pozostanie tylko czcza mzonka!!!
Dosc tego! Polska byla jest i bedzie Polska!!! Jak slysze nazwisko Kuron to wiem z kim mam do czynienia.

#

26-06-2009 10:27 bolo: do lona

Dzięki Bogu nikt ciebie nie chce słuchać--jesteś biedny

#

26-06-2009 10:28 talib: @Niemiec

Wydaje mi się kolego ,że troszke upraszczasz. Nie porównuj nas do Francji , Holandii.
Weź mape i zobacz na połozenie geograficzne.
Jak media mogą doprowadzic do expresowego upadku rządu skoro Walter wziął 500 mln od Tuska ?
Polacy biorą sie do roboty ale tam gdzie nie są oszukiwani w koło. Np. za granica są swietnymi pracownikami , myslącymi , wykształconymi , pracowitymi.
Brak wykorzystania funduszy z Eu to tez bardziej skomplikowany proces. Brak wkładu własnego biednego kraju powoduje ,że częśc funduszy przepada. Urzędnicy UE czepiaja sie do najdrobniejszych kwestii by tych funduszy zwyczajnie nie przydzielic.
Itd , itp Choc zgadzam sie ,że to jak jest to takze wina Polaków.
I dziwi mnie jedno ,że podobno ludzie wykształceni (których jest ok 7% z wyzszym ) głosują na tych zdrajców z największym przekonaniem.
Z powodu braku czasu i zajęci pogonia za monetami/ chlebem społeczeństwo nie analizuje życiorysów , nie wgłebia się w programy. Znajomosc własnej historii fatalna. Dlatego ludzie Ci zmieniaja sie w tępa masę którą mozna manipulować najtańszymi sloganami (typu zabierz babci okulary) , a po wygranych wyborach walic batem ile wlezie!!!!
Społeczeństwo obywatelskie ,odpowiedzialne nigdy na to sobie nie pozwoli.
Na zakończenie, kiedys w Anglii premier Blair nie podpisał rozporządzenia zakazujacego polowań na lisy w Anglii i pojechał na wakacje.
Po ogromnych manifestacjach w Londynie musiał przerwać wakacje przyjechac i podpisac.
Bo to on jest na skinienie ludzi nie odwrotnie.
Ktos powie lisy...... ale społeczeństwo wiedziało ,ze jak odpusci mu lisy.... to potem zapomni o podatkach !!!!
Czy w Polsce ktos wie o czym ja piszę .....?

#

26-06-2009 10:38 lon: No i na lisy zapolowali , czy może nie zapolowali

ale z resztą za dobrze nie wyszło.
A już calkiem żle z wlazidupstem jankeskim
i napadem wspólnym na Irak .

#

26-06-2009 10:41 goj: Polacyi knuli i knują przeciwko żydom

Oko, a ty jakie miałeś (miałaś) poprzednie nazwisko, może Augenglas?

#

26-06-2009 10:47 talib: @lon

Pewnie zapolowali ,ale juz nielegalnie :)
DABLIU do dupy włazili wszyscy bo mysleli ,że vizy zniosą ,a ten kto wtedy przy korycie bedzie (KWAS) to ugra dla siebie kapitał polityczny.
A przyjaciele zamiast viz sprzedali nam patrioty bez głowic he he he.
I tarcze u ruskich beda budowac by sie bronic przed polska głupotą !!!!

#

26-06-2009 10:54 tchórz: dzięki, talibie...

Niemcze, próbowałem dołożyć się do diagnozy stanu istniejącego. Porażka IV RP oraz PiS w ostatnich wyborach tylko usprawiedliwia moje stanowisko. Dlaczego tak jest? Wg mnie: spadek po II wojnie - rzeź poszlacheckiej inteligencji przez Niemców i Ruskich. Z tego wynikł brak przeniesienia patriotyzmu na młodsze pokolenia, bo nastał czas na towarzyszy Szmaciaków, a towarzysze Szmaciaki widziały tylko koniec swojego nosa. Ilu towarzyszy Szmaciaków jest na różnych szczeblach administracji cywilnej i wojskowej? Nie chodzi mi o towarzyszy z rodowodem partyjnym, chodzi mi o towarzyszy Szmaciaków z przekonania.

#

26-06-2009 11:05 talib: @tchórz

Drogi tchórzu powiedziałeś , choc innymi słowami to co onegdaj prof. Legutko o przerwanej ciagłosci pokoleniowej .
Kto ma uczyc patriotyzmu ? Martwi z Rakowieckiej ? A to pokolenie naszych ojców i dziadów, którzy byli tu przed nami zaledwie 50-60 lat temu....
I byli tak zajadle tropieni (jak obecnie PiS) i bezwzględnie mordowani.....
przez kolegów "goja" 10;41
tchórz pozdrawiam

#

26-06-2009 11:08 !: Prrremierr na prrrezydenta!

!

#

26-06-2009 11:09 !: Pawlak na preeemieeera!

!

#

26-06-2009 11:09 D@rolek Górnoślązok: I znowu żyd okłamuje Polaków: obojętnie jak dane są przesyłane: "internetem" czy "kablem telefonicznym" czy nowoczesnymi sieciami radiowymi

I znowu żyd okłamuje Polaków: obojętnie w jaki sposób dane są przesyłane: "internetem" czy "kablem telefonicznym" czy nowoczesnymi sieciami radiowymi - są one tak samo narażone na przechwycenie i wykorzystanie w złych celach - czy to 20 lat temu czy obecnie.
Natomiast jeśli programista zostawił furtki do przechwytywania danych to obojętnie jak się je wysyła i zabezpiecza to owe dane będą wykorzystywane NA PEWNO niezgodnie z przeznaczeniem. Bo po to zostawia się furtki w oprogramowaniu ...
Stąd gadka żyda o tym że kiedyś coś było niemożliwe jest kłamstwem.

#

26-06-2009 11:09 !: Cafe "Platforma" zaprasza na lody!

Kręcone!

#

26-06-2009 11:22 momo: ciekawa zbieżność? Promis

program wykorzystywany do gry na polskiej giełdzie to Promak?

#

26-06-2009 11:30 tchórz: Nemcze - c.d.

Oczywiście, róbmy swoje dla potęgi RP. Ale - czemu dziwnym trafem tylko szkodniki rządzą Polską? A patrioci spychani są do bantustanów? Jest to nowy rodzaj segregacji i, dziwnym trafem, taka polityka trwa od stuleci (z małą przerwą na międzywojnie i bardzo małą - na IV RP).

#

26-06-2009 11:35 miet21: przesył ważnych informacji a bezpieczeństwo Polski .....

jak czytam te wszystkie wasze nowości informatyczne to ogarnia mnie tylko pusty śmiech z waszych bzdurnych tekstów .....istnieje system informatyczny wykorzystujący pola magnetyczne na liniach wysokiego napięcia i tym polem o odpowiedniej częstotliwości są przesyłane najważniejsze dane dla państwa jak i do porozumiewania się telefonicznego GŁÓW PAŃSTW....TAKI SYSTEM JUŻ DZIAŁAŁ dawno bo za komuny a o nich uczono w zawodówkach elektryków w latach siedemdziesiątych.....i moja propozycja spróbuj podsłuchać kogoś na wysokim napięciu......osobiście życzę dużo zdrowia....

#

26-06-2009 11:36 miet21: przesył ważnych informacji a bezpieczeństwo Polski .....

jak czytam te wszystkie wasze nowości informatyczne to ogarnia mnie tylko pusty śmiech z waszych bzdurnych tekstów .....istnieje system informatyczny wykorzystujący pola magnetyczne na liniach wysokiego napięcia i tym polem o odpowiedniej częstotliwości są przesyłane najważniejsze dane dla państwa jak i do porozumiewania się telefonicznego GŁÓW PAŃSTW....TAKI SYSTEM JUŻ DZIAŁAŁ dawno bo za komuny a o nich uczono w zawodówkach elektryków w latach siedemdziesiątych.....i moja propozycja spróbuj podsłuchać kogoś na wysokim napięciu......osobiście życzę dużo zdrowia....

#

26-06-2009 11:46 lon: Juz od 50 lat trwają badania w USA nad wplywem kosmitow z Centuriona

na zycie mrówek w lasach tropikalnych.

#

26-06-2009 11:58 goj: talib, tylko żadnych kumpli

w PRL psa nie miałeś, a teraz kumpli szukasz?

#

26-06-2009 12:01 talib: @goj

Idź sobie lepiej tore poczytaj czosnkowy kolezko :)

#

26-06-2009 12:21 tchórz: wsparcie dla taliba

Gdy nie ma siły argumentów, liczy się argument siły... Trzeba zapominać o zaczepkach, bo zaczepki i obrażanie jest ich metodą na zmęczenie przeciwnika. Ich, czyli szkodników. Powodzenia talibie. Nota bene: ja też lubię czosnek...

#

26-06-2009 12:26 lon: Jakieś straszne gnojstwo tu sie nalazło

chyba PISobolszewia je przysłała .
A może Rydzyk ?

#

26-06-2009 12:28 goj: e! talib, gdybyś nie rzucał kamieniami na szkołę

może byś wiedział co oznacza słowo goj,
wymienieni przez ciebie mordercy nie są moimi kolegami

#

26-06-2009 12:29 dr.murek: raczej Donek ich

przysłał

#

26-06-2009 12:41 talib: Wyjasnij wpis z 10:41 aby goj w twoim wypadku nie oznaczało gnoj !

Dzięki tchórz, poradzę sobie z gnojem :)

#

26-06-2009 12:50 Niemiec: Hm......

Pare odpowiedzi na moj wpis uzupelnia tylko to co sam napisalem."Wolne,demokrytyczne
media" w Polsce !?Wolne zarty!!!! Sa od tego naturalnie male wyjatki , naturalnie w sposob bezwzgledny zwalczane przez WSI-madia! Nie zgodze sie tylko ,ze spoleczenstwo bez ich poparcia nie jest w stanie wymoc zmian! To byloby za proste! Chcecie zmian to nie ogladajcie tych smat! Dlaczego taka np.Olejnik,ktora przyszla do radia w stanie wojennym
(!!!!?????) corka (choc to nie musi byc wada) oficera MSW wysokiego szczebla robi taka
kariere w wolnej Polsce ?! Wychowanie patriotyczne ?! Nie wykrecajcie sie sianem!
Kto jest za nie odpowiedzialny?! Wy sami jestescie odpowiedzialni za to kim beda Wasze dzieci!!!!!! Nikt Was od tego obowiazku nie zwolni!!! Naturalnie mozna zaczac narzekac
i jeczec,ze to od Was nie zalezy,ze media,ze szkola i.t.d. To ja sie pytam?Dlaczego przez 150 lat nie udalo sie wynarodowic polakow ?!! Ze wtedy byli inni,bardziej patriotyczni Polacy?!! Nie obazajcie prosze mojego poczucia dumy z bycia Polakiem!
Nie obrazajcie mojej inteligencji!!! Moje dzieci choc urodzone poza Polska mowia ,pisza
i znaja historie swojego kraju (no moze nie swojego ale tego skad pochodza ich rodzice)!
Tak wiec jeszcze raz apel: przestancie sie uzalac nad soba! Przestancie sie bac,ze ktos Was wysmieje bo macie odwage mowic o patriotyzmie,o tym ze np.czytacie "Gazeta Polska",sluchacie radia maryja lub ogladacie TV Trwam !!! jestescie wolnymi ludzmi !!
Idzcie na wybory i zmiencie Polske !! A z tym ostatnim znow nie bylo za dobrze!
A potem znowu byly proby tlumaczenia,ze to ze tamto ! wybaczcie,ale to wszystko
g......no prawda ! Szacunek dla siebie,dla Narodu,dla Panstwa to takze branie udzialu
w wyborach ! I tutaj sie roznicie od wspomnianych przez mnie holendrow,belgow,
francuzow i niemcow! Oni nie pozwola sobie odebrac tego prawa i przywileju !
Chodza na wybory a wylaczajac wybory do EU sa to wielkosci rzedu 80 %.

#

26-06-2009 12:54 goj: talib zrób sobie test IQ może zrozumiesz

ale nie sądzę, widząc wyzwiska, którymi się posługujesz

#

26-06-2009 13:00 talib: @Niemiec

Bez urazy ,ale dobrze sie radzi kiedy sie tu nie jest...
Zrozum my nie chcemy ciagle walczyc o niepodległosc , chcemy normalnie zyc.
ty chyba tez sie tym samym kierowałes opuszczjac ten kraj.
I znowu Holendrzy , belgowie wiedzą ,że ich rzad reprezentuje ich racje stanu ich dobro i interes.
A kogo tu wybrac ?
Zreszta to temat na dłuższą rozmowę ....

#

26-06-2009 13:02 talib: @goj

szkoda na ciebie mojego czasu

#

26-06-2009 13:04 Ale tu: lecą siki ciotki

Weroniki

#

26-06-2009 13:14 goj: talib: wiedziałem, brak argumentów

albo wykształciuch, albo tow. Szmaciak

#

26-06-2009 13:16 talib: Długo tak bedziesz milelił ? Wyjasnij wpis z 10:41 to pogadamy.

.

#

26-06-2009 13:22 goj: nic nie będę wyjaśniał, nie te czasy, kiedy trzeba było wam wszystko wyjaśniać

a ostro świeciliście po oczach

#

26-06-2009 13:26 talib: to ja za ciebie swiece oczami bo pewnie mienisz sie mianem POLAKA

.

#

26-06-2009 13:32 kicia: Drobna informacja uzupelniajaca

dla tych, ktorzy sa w stanie scierpiec wpisy dyzurnych funkcjonariuszy i dotarli do tego miejsca komentarzy: dostep do internetu, nie przez indywidualnych obywateli a przez firmy, ale o taki dostep wlasnie chodzi, istnieje w Polsce od lat conajmniej 16 - od 1993 roku - a nie 10, jak klamie pan Kuron. A klamie liczac na nasza niewiedze, bo dzialajac w biznesie komputerowym od lat 80-tych z pewnoscia wie o tym doskonale.
A wymowa artykulu porazajaca.

#

26-06-2009 13:35 maciek z USA :)))): Wywiad jak to wywiad - MA DZIALAC... nie ma co sie na Izrael obrazac, robia to co i inni

a ze maja wieksze sukcesy - to sie trzeba tylko od nich uczyc. Nieprawdaz?

#

26-06-2009 13:44 goj: talib, ja się nie mienię mianem Polaka, ja jestem Polakiem z pochodzenia,

a twój nick oznacza morderców Polaków w Afganistanie, ile wy talibowie zabiliście Polaków?

#

26-06-2009 13:47 talib: Zaraz i tobie łeb utnę !

.

#

26-06-2009 13:51 Bożena: Czy u nas w Polsce do wszystkiego muszą wtrącać się żydzi?

Oni krzyczą ....antysemityzm.
Uważam że to jest ...antypolonizm,o którym nic się nie mówi.W swoim własnym kraju nie możemy się bronić i nic powiedzieć na żyda.A oni nas osry..ją w naszym własnym kraju i udajemy że nic się nie dzieje.
Tego nie mogę zrozumieć ,że nie możemy się bronić przed kłamstwami , oszczerstwami i manipulacją.Za to dajemy przyzwolenie żydom na .....WSZYSTKO

#

26-06-2009 14:02 goj: ucięcie głowy, oto argument w dyskusji,

i się okazało kto ma kolegów morderców

#

26-06-2009 14:05 talib: Idź skad wylazłes geju :)

.

#

26-06-2009 14:09 goj: talibom do żydów niedaleko

jedni i drudzy obrzezani

#

26-06-2009 14:10 talib: i nie pochlebiaj sobie ,ze z toba dyskutuję

ja tylko sobie robie z ciebie jaja :)

#

26-06-2009 14:17 goj: talib, ale ty brutal jeeesteś

na pieszczoty trzeba zasłużyć

#

26-06-2009 14:28 talib: w przeciwieństwie do ciebie pieszczoty z gejami to nie moja bajka !

.

#

26-06-2009 14:32 goj: co nie bajka

to prawda

#

26-06-2009 15:05 Narodowiec: OJ OJ !!.

Krutka chwila; 2005-- 2007r, i też mieszane w pewnym stopniu towarzystwo;; Samoobrona-- LPR, i troche tego, i tamtego.!!! I całe Osiemnaście lat??. Poprosze o troche zadumy, nad naszym Narodowym Losem.?? I TYLE.!!

#

26-06-2009 15:15 chłopka z Warmii: Tekst jest świetny ale

za kicią powtórzę:jego wymowa poraża.Puzle zaczynają się świetnie układać,ale to budzi przerażenie

#

26-06-2009 16:22 Aleksander Ścios: Informacja

Podana informacja jest istotna, jednak byłoby wskazane, gdyby autorzy artykułu zachowali dobry obyczaj i zechcieli poinformować czytelników, że wiedzę o przedstawianych rewelacjach zaczerpnęli z komentarza, który zamieściłem pod tekstem "POLSKIE INTERESY ZAGADKOWEJ SPÓŁKI Z IZRAELA" z 03.06.
Niemniej - cieszę się, że w tym kierunku rozwinięto wcześniej zasygnalizowany temat.

#

26-06-2009 17:10 Niemiec: @Talib

Jak to kogo wybrac??!! PiS!!!!!I Pana Prezedynta Kaczynskiego!!Tak ja wybieram i moje
srodowisko( wiekszosc z nas jest "tutaj" i "tam" ,kto sam to przezyl wie o czym mowie,a ci nowi beda juz wkrotce wiedziec) jadac kolo 100 km do lokalu wyborczego!! A wielu z naszych rodakow ma taki lokal za rogiem i nie korzysta z tego przywileju !
A jak myslisz dlaczego tak bezwzglednie atakuje sie tutaj na Zachodzie Pana Prezydenta
a wczesniej rzad PiS-u ?!! Przeciez nie dlatego,ze sa tacy mali,tacy zakompleksieni,
tacy ksenofobiczni!! Tutaj nikt tego kitu wciskanego Polakom w kraju (niestety bardzo skutecznie) nie bierze powaznie. Po prostu tutejsi politycy dostrzegli,ze czas sprzedazy polskich interesow narodowych skonczyl sie i maja do czynienia z profesjonalistami !!
Mozesz wierzyc lub nie ale tak to jest tutaj (oczywiscie nie oficjalnie) oceniane.
Niestety teraz jest tak jak jest i szkody jakie ponisi POlska od pazdziernika 2007 sa gigantyczne.
A tak zupelnie prywatnie mam prosbe: nie uzywaj wiecej pseudoargumentu w stylu
"dobrze sie radzi jak sie tutaj nie jest...." Wyglada to zupelnie inaczej.Czasami latwiej zyc w niewiedzy bedac w kraju ,jak tutaj wiedzac i doswiadczajac tego na wlasnym przykladzie jak byc powinno!! No ale jak widze jestes jednak kims kto nie jest gluch jak sadze na argumenty i byc moze nastepnym razem nie bedziesz mial takich rozterek.

#

26-06-2009 17:37 talib: @Niemiec

miło się z Toba rozmawia, zasadniczo trudno nawiazac tu z kims kontakt. Zabawa raczej polega na "wrzuceniu swojej madrosci" i nie podejmowaniu dyskusji ,a jesli juz to głupiej. niestety czasem sam temu ulegam.(goj)
Może nie tak chciałem powiedziec , "dobrze się radzi...." a raczej -z dystansu dobrze to wyglada-.
Nie sądziłem ,ze na zachodzie tak atakuje się Kaczyńskiego, w ostatnich wyborach polonia zachwyciła . 70%/30% dla PiSu To super.
Moze tak wynika z mojej wypowiedzi ,ale ja nie mam dylematu na kogo głosowac i zawsze to robię.
Choc przyznam ,że czasem ręce mi opadają 2x Kwach , teraz Ten Matoł Tusk, słyszę ,że juz Jolkę dla Kwasa pchaja na stołek Prezydenta. Ile można to znosic ?
Udawadniam Ci ,że nie jestem juz pewien czy z tym społeczeństwem mozna jeszcze coś zdziałac ?
Społeczeństwo ,które daje się kilkakrotnie łapac na te same sztuczki. Kupuje tani kit PRowy . Jest moim zdaniem zdegenerowane .Nie tylko zawodowi opluwacze,którzy biora za to pieniadze jak np. Olejnik i Lis ich guru Michnik ,ale nawet szeregowe omamione robaczki zwłaszcza młodzierz. Młodzierz która kupiła tańce i magisterium Kwacha , Irlandię Tuska i inne bzdety na myśl o których normalnego człowieka śmiech pusty ogarnia. Nie wiem czy jest sens walczyc z wiatrakami, może raczej zrobic tak jak Ty i kibicowac z dystansu?
bardzo serdecznie pozdrawiam

#

26-06-2009 17:59 talib: @Niemiec

oczywiscie miało byc młodzież , sory.

#

26-06-2009 18:13 nina: ---geremek--michnik--kuroń -- bolek-ile to jeszcze / Polaków / robiło nam TRANSFORMACJĘ ???

---bardzo prawdopodobne ,że to nie SB a Mossad - robił nam przewrót ---i klocki ustawił ----beneficjentami Polski - WSZYSTKIEGO - zostali żydzi ----kościół też przejęli--

#

26-06-2009 18:28 Niemiec: @Talib

Nie martw sie i ja mam czesto ten sam dylemat ! Ale wtedy staram sie stosowac do zasady
bylego kanclerza Niemiec Konrada Adenauera: Ludzi musimy brac takimi jakimi sa,innych
po prostu nie ma.Zreszta tak sobie mysle,ze jak sie denerwujemy to tak jakbysmy
odpokutowywali grzechy innych.Nam po prostu troche (a moze bardzo) szkoda Polski,
ktora traci kolejna szanse na dogonienie innych panstw zachodnioeuropejskich !
I glupoty wygadywane przez takich ludzi jak "bydlo-o malo co profesor" Bartoszewski
wsbudzaja we mnie odruch wymiotny. Moglbym powiedziec,ze "my" niemcy gardzimy
takimi gadami,gotowymi szkodzic wlasnemu narodowi i panstwu ! Piszac "my" mam na mysli oczywiscie niemcow,polakow i innych dla ktorych silna Europa to silne i wspolpra-
cujace ze soba panstwa narodowe !! Kazde naruszenie tej zasady (zreszta bedacej
mysla przewodnia zalozycieli Wspolnoty) prowadzi predzej czy pozniej do degradacji
i zniszczenia porzadku miedzynarodowego.Chdzi tylko o to,ze jak juz do tego dojdzie
to my polacy bedziemy stali ze spuszczonymi portkami miedzy innymi dzieki takim
ludziom jak Tuzsk,Bartoszewski i inni "patrioci" roznej masci.
A dlaczego nasi rodacy sie na to nabieraja? Mysle,ze nie tylko przez glupote ale przede
wszystkim przez swoja arogancje,ktora nie pozwala im czerpac wiedze z otaczajacego
ich swiata i spozytkowac ja dla dobra ogolu ! NIe chca tego zrozumiec,wszystko wiedza
lepiej ale niestety inni robia to sprawniej i lepiej .Pozdrawiam

#

26-06-2009 18:33 Polonus: czy nie wiedzieliscie...

ze pejsaci "toze oczen sposobnyje"?

#

26-06-2009 19:25 talib: @Niemiec

Zgadzam się z Tobą praktycznie we wszystkich opiniach.
Co do Bartoszewskiego to wiem ,że siedział i w Oswięcimiu i na Rakowieckiej ,ale jednak jest zydem. Słuchając jak dystansuje się do tego "bydła" Jest zydem polskiego pochodzenia. Nie odwrotnie. I on dla wielu Polaków jest wielkim autorytetem. Na tym jego "autorytecie" jechał i jedzie Tusk bo on w swoim dworze potrzebuje uczonych profesorków. By pokazac jaką hołota jest PiS.
Zastanawiam się skąd w Polakach tyle arogancji ? Chyba żadnego narodu tak życie nie doświadczyło jak nas. I co nie umiemy wyciagać wniosków. Młodzi myślą ,że ta krucha wolnośc jest nam dana , a nie wywalczona krwią i potem naszym i przodków. Będą tak myśleć póki jej nie stracą.
także szkoda mi tej marnowanej na naszych oczach szansy dla Polski, ale czas mija ,a np. ja nie chcę całego życia spedzic w takim kraju jak dzisiejsza Polska i czekac ,aż szanowni rodacy sie opamietają.Widzę taką zajadłosc u zwolenników PO , SLD i innych zdradzieckich partii,ze nie wierze w rychłe i głebokie zmiany.
Już chyba zostanie ta przepasc miedzy Polska a reszta cywilizowanego swiata.
Niemcom dzieki madrym rządom wystarczyło 50 lat by znowu stac się potegą.
A nam ?

#

26-06-2009 19:47 goj: Bartoszewski był w Auschwitz tylko 9 miesięcy, potem został zwolniony

ze względu na zły stan zdrowia, pojechał do Warszawy i wstapił do AK.
Czy to wszystko nie dziwne. A teraz jest tzw."ałtorytetem"

#

26-06-2009 22:53 Niemiec: @Goj

No wlasnie! Czy to nie dziwne??????? A potem przywlaszczyl sobie nie swoje zaslugi
koronujac sie na tworce Zegoty! I jakims dziwnym trafem zalozycielka tej organizacji pani Kossak zostaje ujeta przez Gestapo i skazana na smierc (wykupiona za spora ilosc zlota,
mowiac krotko lapowke).
Od dluzszego czasu czekam na zainteresowanie polskich hostorykow zawartoscia
archwow urzedu Gauka.To moze obalic wiele mitow o tym panu.
Ale nie wierze,zeby niemcy ot tak sobie pozwolili na wglad w jego teczke.Przeciez jest im nadal potrzebny.Tak jak wtedy!

#

26-06-2009 22:57 GiG: tallib, tchórz, Niemiec, jeśli jeszcze tu jesteście

NIE WIEM, CZY WAS TO OBCHODZI, ALE ZGADZAM SIĘ Z PRAWIE WSZYSTKIMI POGLĄDAMI JAKIE TU PRZEDSTAWILIŚCIE.

TALLIB, NIE GNIEWAJ SIĘ, ŻE NIKT DWA DNI TEMU NIE ZAJĄŁ SIĘ INTERESUJĄCYM I CIEBIE I MNIE TEMATEM PODZIEMIA NIEPODLEGŁOŚCIOWEGO A DOKŁADNIE ROCZNICĄ ŚMIERCI MARIANA BERNACIAKA "ORLIKA". ZNAM JEGO ŻYCIE. ZBIERAM WSZYSTKIE ŻYCIORYSY NASZYCH BOHATERÓW I ICH BEZKARNYCH KATÓW. HISTORIA TO MOJA PASJA A WYMORDOWANA PRZEZ NIEMCÓW, SOWIETÓW I DOBITA PRZEZ ŻYDOKATÓW UB POLSKA ELITA W SZCZEGÓLNOŚCI.

NIEMIEC, JESTEŚ TAM NA MIEJSCU, MOŻE WIESZ CO POWIE NIEMIECKI TRYBUNAŁ 30 CZERWCA O TRAKTACIE LIZBOŃSKIM? STAJEMY SIĘ JUŻ POLNISCHE REGION LUB LANDEM W GROSSDEUTCHLAND? TRZEBA SIĘ PRZYGOTOWAĆ, NASTAWIĆ, CHOCIAŻ PSYCHICZNIE.

#

26-06-2009 23:08 Niemiec: @Talib

Mysle,ze nie powinienes oceniac ludzi przez pryzmat tego kim byli ich przodkowie.To czasami prowadzi do blednych wnioskow.Dla mnie liczy sie to co teraz robia dla wlasnego kraju,czy potrafia sie uwaolnic od przeszlosci.Szczegolnie w Polsce powinnismy zwracac uwage na to czy ktos jest czy nie jest lojalny wobec naszego kraju.A ze mozna byc lojalnym
az do smierci bez wzgledu na swoja przynaleznosc etniczna czy jak tam kto chce narodowa
(chociaz kazdy Polak,Niemiec,Holender czy Zyd kocvhajacy Polske bedzie wobec niej lojalny) o czym swiadcza groby holendrow na zulawach,pomniki w krakowie czy groby
na Monte Cassino czy na innych cmentarzach wojennych rozsianych po calej Europie.
Znajdziesz tam krzyze katolickie,prawoslawne,polksiezyc i gwazde davida !
Oni umierali za wolna Polske i dlatego nalezy sie im od nas szacunek i pamiec!
bedac ostatnio w Izraelu mialem okazje rozmawiac z zydami polskiego pochodzenia
(polakami zydowskiego pochodzenia),od ktorych niejeden rodak moglby sie uczyc
patriotyzmu.Mowia po polsku i dbaja o polskie zwyczaje i nie nienawidza Polski
dlatego,ze musieli ja opuscic.Zreszta bylbys zdziwiony i mile zaskoczony jak sprawnie jest zorganizowane to panstwo:noweczesne europejskie panstwo a jednoczesnie
takie w ktorym wiara i religia jest jednym z wyznych jak nie najwazniejszych elementow
cementujacych te panstwowosc.Sama armia to powod do dumy.I malo interesuja mnie
te zabiegi propagandowe w przypadku strefy Gazy.To co mozna bylo ogladac w TV a to co sami widzielismy na wlasne oczy to dwa rozne swiaty.
Tak wiec drogi przyjacielu odrzuc na bok uprzedzenia.One nie pomagaja tylko zamydlaja
nasza rzeczywistosc.Moze pare prac pana profesora (prawdziwego a nie takiego maturzysty jak Bartoszewski) Jerzego Nowaka pomoze ci nabrac dystansu do wielu spraw.

#

26-06-2009 23:43 talib: @GiG

Niesamowicie mnie zaskoczyłeś i jakże pozytywnie. Juz myslałem ,że w bardzo małym gronie czcimy tych wielkich bohaterów antykomunistycznego podziemia. A tu widze sa ludzie , którym temat nie tylko nie jest obcy , a nawet z pietyzmem o nim wspominają.
To niezwykle miłe. To powiem Ci ,że miesiąc temu byłem w Lubartowie na odsłonięciu pomnika bohaterskiego USKOKA Zdzisława Brońskiego bliskiego przyjaciela Hieronima Dekutowskiego ps. "ZAPORA".
Bardzo serdecznie pozdrawiam

#

26-06-2009 23:58 talib: @Niemiec

Poruszyłes wiele ciekawych watków , troche juz późno, ale postaram się szybko odnieśc.
Może od końca . Powiem tak, znam prof. Nowaka i ostatnio ponownie przeczytałem sobie "czerwone dynastie" Choć przyznam szczerze w kontekscie tej książki nie bardzo rozumiem Twoje zdanie "nie powinienes oceniac ludzi przez pryzmat tego kim byli ich przodkowie". Z dynastii raczej dowiadujemy sie ,ze dzieci kontynuuja linie rodziców. Ot chocby Wiatr. Wychowanie to przemozna siła , choc pewnie jak od wszystkiego są wyjątki.Zatem w tym punkcie się nie zgadzam.
Także byłem w Izraelu bo tak sie składa ,że moją pasją jest bycie obiezyswiatem.
Jednak kochajacych Polske zydów nie spotkałem. Może miałem mniej szczęścia niz Ty.
Niestety pomijając Jerozolimę , Masadę , Beth. i kilka innych miejsc , kraj ten to także azyl dla zbrodniarzy takich jak Morel,czy zabójcy syna Piaseckiego lub złodziei jak Gąsiorowski.
Oczywiscie bez mozliwosci ich ekstradycji do Polski.
Izrael jest silny siłą usa . tj zydów z usa. Inaczej juz by go nie było.
Nie zgadzam się także z Tobą co do Gazy. Kiedy ja byłem było tam spokojnie. Ostatnio jednak niemiecka tv ARD czy jakos tak pusciła film jak zabijani są palestyńczycy , kobiety ,dzieci to straszne.
Oczywiscie nie wysnuj wniosku ,że potepiam wszystkich jak leci bo sytuacja nie jest czarno -biała i jednoznaczna.
Generalnie myśl by poznawac ludzi po czynach nie słowach jest bardzo madra.

#

27-06-2009 00:36 Kret786: MIłe to jest i budujace..

ze mozna jeszcze poczytac madra i merytoryczna dyskusje. Szkoda, ze tak nie potrafia nasi rzadzący. Pozdrawiam Taliba i Niemca:)

#

27-06-2009 08:28 Andrzej Dębski: Zastanawia mnie co nastąpi szybciej?

Czy szybciej zmądrzeją rodacy, czy szybciej zostaną niewolnikami w swojej Ojczyźnie?

#

27-06-2009 12:18 ja: to samo co kret786

ze mozna jeszcze poczytac madra i merytoryczna dyskusje. Szkoda, ze tak nie potrafia nasi rzadzący. Pozdrawiam Taliba i Niemca i oczywiście kret786
od siebie;
mała grupa ludzi wysoko pstawionych ( wcześniej i dziś) manipuluje i propaguje
przeciw PIS są to pokplenia komusze, ubeckie, tw. z rodzinami
są to sobole, purpuraty i sędziowi,
ludzie Panny ,,S" uwłaszczeni przez Kiszczaka,
wystawili sobie rachunek za działalność w Solidarnośći ( typu Frasyniuk)
Kiszczak zapłacił.(przy okazji) Bo komusza wierchuszka brała i wzięłą wszystko,
odpadki z pańskiego stołu pochwytywali Michniki,Frasyniuki ( i są do dziś zastraszeni
przez Kiszczaka), bo są na nich ładne haki. Frasyniuk przez to pomniki Jaruzelskiemu
...........szkoda gadać Powiedział i powiedziałby Rewiński z Piaseckim
ręka już w nocniku, ale nadal THUZK, DONALD NA PREZYDENTA
najgorsze, że naród, młodzież też większość jest otumaniona
..............
Dziś ich i ich rodzin pozorny autorytet by przepadł i ta liczba osób się powiększa, Robią wodę z mózgu Polakom jak do czasu ,,S" czerwoni

#

27-06-2009 12:54 chochlik: O co taki halas? :)))))

moze najpierw obecnego PREZYDENTA RP nalezy wziac na spytki !!! a np .w sprawie JEDWABNEGO -dlaczego wstrzymal ekshumacje( byl ministrem sprawiedliwosci) i nie tylko w tej sprawie. Pierwsza wizyta zagraniczna prezydenta gdzie byla - no moze ktos zgadnie? :))) a zakupy dla wojska -dlaczego nie kupujemy w innych krajach (jak np samoloty ,ktore sa o niebo lepsze od tych oslawionych zlomow F_16?)to tylko przyklady ,ktore tak na poczekaniu wpadly mi do glowy !

#

27-06-2009 15:26 Niemiec: @Talib

Jak sam zauwazyles "Izrael jest silny sila USA".Natiralnie sila pieniedzy plynycych z USA.
Ale zobacz jak te pieniadze sa wykorzystywane przez nich a jak przez nas (chocby porownanie lotniska w Tel Avivie i Warszawie).Ostatni skandal z wykorzystaniem
srodkow unijnych (stracone w 2008 prawie 25 mld zlotych) tez mowi sam za siebie.
Pieniadze mamy ,ale......Reszte dopowiedz sobie sam.Co do roznych typow ukrywajacych sie w Izraelu to mam watpliwosci natury formalnej (w zadnej mierze moralnej bo nie o to chodzi), a mianowicie czy panstwo ma prawo wydawac swojego
obywatela w rece obcego panstwa.Jezeli juz to musi sie to odbywac zgodnie z prawem i umowami miedzynarodowymi.Inaczej sie nie da.Zreszta my tez mamy tzw.ludzi honoru ubabranych we krwi niewinnych ludzi (Kiszczak,Jaruzelski i.t.d.) i jakos im wlos z glowy
nie spadl.Co do pana Profesora to wydal on i wiele innych ksiazek w ktorych wspomina
takze o polskich zydach,mieszkajacych w Izraelu bronicych honoru swojej bylej Ojczyzny.Przykladem na to byl protest profesorow uniwersytetu w Tel Avivie po chamskim i aroganckim ataku jednego z przedstawicieli ortodoksyjnych zydow zasiadajacych w Knesecie na Polske.Pan Bartoszewski byl wtedy na sali i nie zareagowal
pomimo,ze byl w tym czasie ministrem spraw zachranicznych RP!!!! To oni a nie on bronili dobrego imienia Polski i Polakow!
Osobiscie uwazam,ze powinnoscia kazdego panstwa jest bronienie swoich obywateli
i reprezentowanie ich interesow.tego wymaga racja stanu.A ze w Polsce jest inaczej
czego przykladem jest chocby wyrok w sprawie rodziny z Nart na Mazurach,ktora musi opuscic po 30 latach swoj dom,czeste wypadki wydawania obcym panstwom polskich obywateli (jakos nie slyszalem,zeby polskiemu wymiarowi sprawiedliwosci udalo sie uzyskac nakaz ekstradycji mieszkanca innego kraju EU) czy wrecz skandaliczne i bezprawne nakazy wydanie polskich dzieci rodzicowi nie bedacemu obywatelem naszego kraju chociaz drugi jest polakiem ,a dziecko od urodzenia nabywa automatycznie
obywatelstwo po jednym lub obu rodzicach!! Zadne panstwo w Europie nie postepuje
w tak skandaliczny i glupi sposob ! No ale polskie elity sa juz tak zdepolonizowane,tak zdemoralizowane i zakompleksione,ze dla przypodobania sie obcym gotowi sa sprzedawac polskie dzieci ! Jak inaczej mozna ten proceder nazwac?!
Pozdrawiam

#

27-06-2009 15:29 ja: do: chochlik

skończyłeś plądrowanie walizek ?
jeżeli nie to zajmij się podobnym

#

27-06-2009 15:37 ja: do: Niemiec - nie taki Niemiec

Dzięki , pozdrawiam
wyrazy szacunku, że mimo jak piszesz tam jesteś. mimo wszystko
kumasz i rozmawiasz jak normalny Polak, Patriota,
trzymaj się tak dalej

#

03-07-2009 10:05 MAMUT: MOZE TO SMIESZNE ALE PRAWDOPODOBNE

NAWET DLA LAIKA JEST WIADOME,ZE IZRAELSKI WYWIAD > JEST NAJSPRAWNIEJSZA WYWIADOWNIA NA SWIECIE !!!! MOSHE DAJAN WIEDZIAL,ZE LATWIEJ ZAPOBIEGAC NIZ BORYKAC SIE Z PROBLEMAMI.SWIATOWA FINANSJERA,KLUCZOWE BRANZE PRZEMYSLU ITD SA KONTROLOWANE PRZEZ ZYDOSTWO.
MAMUT

#


DODAJ KOMENTARZ

Cryptographp PictureImageReloadButton