CARYCA ZAPRASZA TARGOWICZAN
Krzysztof Wyszkowski, "Gazeta Polska", 08-03-2010 14:21
POWRÓTJeżeli powiemy, że w Katyniu nie było ludobójstwa, uznamy, że Polacy – jedyny naród, na którym ludobójstwa dokonały jednocześnie i w zmowie oba najstraszniejsze totalitaryzmy – sami przyznają swoim katom prawo do wypowiadania się w ich imieniu.
Uchwalenie konstytucji 3 maja 1791 r. miało doprowadzić do wyzwolenia się Polski z rosyjskiej strefy wpływów. Caryca miała jednak wsród polskich elit politycznych agenturę tak silną, że nakazała zorganizowanie spisku w celu „polsko-rosyjskiego pojednania". Polscy zdrajcy przystąpili do niego 27 kwietnia 1792 r. w Petersburgu, ale by oszukać opinię publiczną, napisany przez gen. Popowa tekst ogłosili 14 maja 1792 r. w miasteczku Targowica. Polska została wymazana z mapy Europy, a polskość zaczęła być represjonowana. Ta metoda była później wiele razy z powodzeniem stosowana.
17 września 1939 r. Związek Sowiecki w porozumieniu z III Rzeszą dokonał agresji, której celem była ostateczna likwidacja państwa polskiego. Natychmiast przystąpiono do masowych represji. 5 marca 1940 r. kierownictwo sowieckie wydało rozkaz wymordowania polskich elit. 3 kwietnia ludobójstwo zostało rozpoczęte (w Estonii w likwidacji tamtejszych elit wziął udział ojciec Putina). Gdy rząd polski zażądał zbadania informacji o zbrodni w Katyniu, Sowieci zerwali stosunki dyplomatyczne. W Moskwie napisano akt PKWN, a Armia Czerwona ustanowiła w Polsce władzę agentów NKWD.
Dzisiaj znowu jakiś Popow pisze carowi Putinowi nowy scenariusz pojednania i znowu znajduje w Polsce chętnych pomocników.
Rozumiem, że działacze PZPR używają 70. rocznicy sowieckiego ludobójstwa na Polakach, żeby dowieść, iż po 20 latach od upadku Związku Sowieckiego nadal pozostają wiernymi pachołkami Rosji i z tego powodu nie warto czernić papieru. Ale gdy prymas udaje, że niczego nie rozumie ani z historii Polski, ani choćby z własnego życiorysu i ogłasza: „To jest moment, gdzie powinniśmy stać razem [...] nie tylko jako Polacy, ale także jako Polacy i Rosjanie czy jako Polacy i Niemcy [...] to są ludzie, którzy zapłacili najwyższą cenę za to, że stali się częścią takiego czy innego narodu"; gdy minister spraw zagranicznych i marszałek sejmu radzą prezydentowi, żeby do Katynia nie jechał, bo będzie tam przeszkadzał generałowi KGB-NKWD; gdy premier usłużnie biegnie na wezwanie do naigrywania się z mordu katyńskiego w akompaniamencie rozwieszanych w Moskwie portretów Stalina – to trzeba parę rzeczy oczywistych przypomnieć.
Od czasu wizyty w Moskwie premiera Tadeusza Mazowieckiego, który powtarzał za Gorbaczowem, że „sprawę Katynia należy oczyszczać", Rosjanie i ich polska agentura zrobili wiele, żeby ludobójstwo sprowadzić do rangi jednej z licznych zbrodni wojennych, a najlepiej nazwać je jedną ze „zbrodni Stalina". Obecna inicjatywa premiera Putina ma do tego ostatecznie doprowadzić. Dlatego na partnera wybrał sobie premiera Tuska, a wizytę w Katyniu prezydenta Kaczyńskiego uznał za „podróż prywatną".
Polska nie może wyrazić zgody na tę manipulację. Prezydent Polski, jako wybrany w wyborach powszechnych reprezentant narodu, jest uosobieniem majestatu Rzeczypospolitej - bytu nadrzędnego wobec wszelkich relacji partyjnych i sondażowych. Dlatego w takich miejscach jak Katyń i Auschwitz jego obecność jest konieczna. Wymaga tego także całkowicie pragmatyczny wzgląd na dobro przyszłej polityki polskiej i europejskiej.
Katyń, Charków i Miednoje są symbolami tej samej ludobójczej akcji, którą na terenie okupacji niemieckiej symbolizują Auschwitz, Akcja A-B, Palmiry czy Piaśnica. Władze państwa sowieckiego w porozumieniu z władzami państwa niemieckiego opracowały, uzgodniły i zrealizowały plan wymordowania polskiej elity narodowej w celu ostatecznego zniszczenia polskości i przekształcenia polskich mas społecznych w pozbawionych poczucia narodowego niewolników eksploatowanych przez oba totalitaryzmy.
Tak jak istota pojednania izraelsko-niemieckiego polega na uznaniu przez Niemcy winy za ludobójstwo na Żydach, tak samo znakiem uczciwej woli naprawy stosunków z Polską jest zdolność Rosji do uznania winy za ludobójstwo na Polakach. Omijanie tej kwestii lub sprowadzenie ludobójstwa do poziomu „błędów i wypaczeń" stanowi dowód, że Rosja nadal – jak w roku 1792, 1920, 1939 i 1944 – dąży do upokorzenia i zniewolenia Polski i Polaków.
Kainowi zbrodniarze znowu żądają, by do winy przyznał się Abel. Żądają, byśmy wyrzekli się najcenniejszego, co stanowi o naszej polskości - pamięci. Dlatego uznanie Katynia za akt ludobójstwa jest w takim samym stopniu kamieniem węgielnym polskiej racji stanu, jak nieuznawanie rozbiorów, wojny 1920 r. czy agresji 17 września 1939 r. za akt „bratniej pomocy". Jeżeli powiemy, że w Katyniu nie było ludobójstwa, uznamy, że Polacy - jedyny naród, na którym ludobójstwa dokonały jednocześnie i w zmowie oba najstraszniejsze totalitaryzmy - sami przyznają swoim katom prawo do wypowiadania się w ich imieniu.
Krzysztof Wyszkowski




KOMENTARZE (29)
08-03-2010 14:30 Jasiu 47: Zapomniał Pan
Witam
Zapomniał Pan o 22.lipca 1944r.Kolejna Targowica.
#
08-03-2010 14:34 100 % poparcia: !
!
#
08-03-2010 14:36 zdjęcie z Bolkiem: jest niesmaczne
ale dobrze że nie z Aaronem Szechterem w tle
#
08-03-2010 14:37 Duch: Niemcy wcale się nie przyznały
zwalili winę na jakiegoś adolfa.
#
08-03-2010 15:11 Recenzent: Wszystkie pana pretensje odnośnie Rosjan są słuszne ponad wszelką wątpliwość.
Tylko czy wyegzekwujemy cokolwiek od nich poprzez stawianie im rządań,nie sondzę.Każdy rosjanin żyje w świadomości wielkiego zwycięstwa w "wielkiej wojnie ojczyźnianej" i dlatego nikt z tamtejszych polityków nie chce się zmierzyć z takim bagażem jak Katyń.I raczej nie zrobi tego przez najbliższe kilkanaście ,czy kilkadziesiąt lat.Prędzej uda nam się odtajnić archiwa sowieckie zakulisowo,bez szerokiej wiedzy społeczeństwa rosyjskiego,bo mimo ,że oni wiedzą jaka jest prawda ,duma narodowa nie pozwala im się przyznać do tego.Dlaczego ?Bo oni czują się zwycięzcami ,a zwycięzcy nikt nie śmie osądzać.Stąd te portrety Stalina (czy wyobrażamy sobie to samo w Niemczech z Hitlerem?)i układanie prawdy historycznej pod siebie,usprawiedliwianie wszystkich nie wygodnych faktów ,zatajanie ich ,bądź zrzucanie winy na innych.Mimo naszych racji krzykiem i butą nic tu nie zdziałamy.Znamy przysłowie o krowie ,która dużo ryczy.
#
08-03-2010 15:13 Recenzent: Wszystkie pana pretensje odnośnie Rosjan są słuszne ponad wszelką wątpliwość.
Tylko czy wyegzekwujemy cokolwiek od nich poprzez stawianie im rządań,nie sondzę.Każdy rosjanin żyje w świadomości wielkiego zwycięstwa w "wielkiej wojnie ojczyźnianej" i dlatego nikt z tamtejszych polityków nie chce się zmierzyć z takim bagażem jak Katyń.I raczej nie zrobi tego przez najbliższe kilkanaście ,czy kilkadziesiąt lat.Prędzej uda nam się odtajnić archiwa sowieckie zakulisowo,bez szerokiej wiedzy społeczeństwa rosyjskiego,bo mimo ,że oni wiedzą jaka jest prawda ,duma narodowa nie pozwala im się przyznać do tego.Dlaczego ?Bo oni czują się zwycięzcami ,a zwycięzcy nikt nie śmie osądzać.Stąd te portrety Stalina (czy wyobrażamy sobie to samo w Niemczech z Hitlerem?)i układanie prawdy historycznej pod siebie,usprawiedliwianie wszystkich nie wygodnych faktów ,zatajanie ich ,bądź zrzucanie winy na innych.Mimo naszych racji krzykiem i butą nic tu nie zdziałamy.Znamy przysłowie o krowie ,która dużo ryczy.
#
08-03-2010 15:27 Recenzent: Przepraszam za dublowanie.
.
#
08-03-2010 15:28 ja: popieram
popieram
#
08-03-2010 15:32 USa: ;...zaWajdal Zeromskiego...;
Tak sie wypowiedzial M.Wankowicz.;zaWajdal; tez Katyn,polske i Katolikow.Zreszta nie po raz pierwszy ( oby ostatni).Haniebne klamstwo ,jakoby tatus pana Andreja W. zginal w Katyniu krazy radosnie w zagranicznej prasie!Role ;purpuratow; w naszej rzeczywistosci pozwole sobie pominac.
#
08-03-2010 15:33 LeżąTam Nasi Bracia z przestrzeloną głową!: Mordercy bezczelnie spoglądają nam w oczy.
taak z zachodu napadli nas naziści....ze wschodu gangsterzy z NKWD. Patriotów po wojnie wymordowali kosmici z UB, stan wojenny jenerał wprowadził z troski o nasze bezpieczeństwo. Na obchody do Auschwitz premier z prezydentem pod ramie razem zgodnie jadą. Do KATYNIA na groby POMORDOWANYCH PRAWDZIWYCH POLAKÓW osobno, prywatnie przy okazji.
#
08-03-2010 15:37 USa: ;...zaWajdal Zeromskiego...;
Tak sie wypowiedzial M.Wankowicz.;zaWajdal; tez Katyn,polske i Katolikow.Zreszta nie po raz pierwszy ( oby ostatni).Haniebne klamstwo ,jakoby tatus pana Andreja W. zginal w Katyniu krazy radosnie w zagranicznej prasie!Role ;purpuratow; w naszej rzeczywistosci pozwole sobie pominac.
#
08-03-2010 15:42 kingtiger: Zgodzę się z Recenzentem z 15:13. I z Panem Krzysztofem również.
Dodał bym jeszcze tylko, że to kacapy powinny nas przeprosić a nie my ich bo za co: za rozbiory, za Powstania, za opór przeciwko ruSYFikacji, za dążenie do niepodległości. Za co jeszcze. To kacapy mają więcej powodów do przeprosin ale jakim się w głowach pier..lą jakieś mrzonki o "wielkiej rosji" Oni cały czas żyją w ZSRR a Polska to "Prywiślański Kraj" Ja wiem,że to tylko marzenia ale może kiedyś...
Jak dobrze nam upalnym latem pacyfikować ruską wieś!
Stojąc pod płotem z automatem śpiewając reakcyjną pieśń.
Nie boje się Ruska, nie boję się go, nie boję się sierpa i młota
Za Katyń! Za Grodno!Za Wilno!Za Lwów! Odpowie sowiecka hołota”.
No a już zagrywka Putina z Katyniem to szczyt skurwysyństwa. A ten dureń nasz premier leci się zameldować. Jeżeli kacapy coś zaplanują sobie to dążą do tego bez względu na koszty. Nie można mówić o jakichkolwiek "dobrych" gestach z ich strony, to wszystko jest skalkulowane na zimno w jakimś celu! No ale "historyk" z bożej łaski który zasiadł na premierowym stolcu powinien to wiedzieć. Ale jak zamiast czytać w piłeczkę się napier...la z kolesiami to takie są efekty,że nie widzi się oczywistych rzeczy.
Pozdrowienia dla wszystkich znajomych!Już jestem!
#
08-03-2010 15:51 zet: A co na to rodziny katyńskie?
Czy ktoś ich zapytał?Czy żaden dziennikarz nie zainteresował się ich zdaniem?
A może prezes Stowarzyszenia Rodzin Katyńskich ,który jak się okazało był SB-ekiem,nie dopuszcza ich do głosu,bo ciągle jest tym SB-ekiem?
Każdy ma nadzieję,że coś wskórają,ale sądzę,że mocno się rozczarują,jeżeli to jest tak jak pan Wyszkowski wyżej opisuje.To trochę jest tak,jak byśmy czekali,że kat i oprawca będzie nam dyktować i łaskie zrobią,że się przyznają do ludobójstwa.
Miałam i mam nadal takie same podejrzenia jak pan Wyszkowski i dlatego też mam marzenie następujące : rodziny katyńskie wycofują się z uroczystości z udziałem Tuska i przesiadają się do pociągu z Prezydentem RP,dobrym kapelanem i z modlitwą za zamordowanych.
#
08-03-2010 16:03 kingtiger: Jeszcze odnośnie "targowiczan": jak tu szczekać na Pana jeszcze w psią mordę nahajką zdzieli!
Najgorsze jest to,że pomimo lekcji historii i 123+50latach niewoli dalej znajda się zdrajcy co to za garść srebrników Ojczyznę sprzedadzą! Nie chodzi tu o jakieś fobie na tle kacapów ale każdy kto choć trochę zna historię to doskonale wie,że obojętnie kto na Kremlu zasiada czy to car, czy sekretarz KC KPZR zawsze traktuje Polskę jak kolonię, lenno. Tym Mongołom pewnie do dziś się marzy co by Prezydent którego Polacy wybierają pierwej na Kreml się udawał pokłony bić jego włodarzom. Kiedy wreszcie dotrze do tych mongolsko-bizantyjskich łbów,że te czasy bezpowrotnie minęły!
I niech mi żaden kangur czy inny rusofil nie pierdo....li o jakimś panslawiźmie, dialogach i innych tego bzdetach jak tak lubi kacapów to droga wolna nikt tu za takimi nie będzie ani płakał, ani tęsknił. Jedyny sposób dialogu z kacapami to w jednej ręce rewolwer a w drugiej nahajka! Ooo wtedy to słuchają! Lubią silnych ludzi i takich tylko słuchają!
#
08-03-2010 16:28 Czarny: O Katyniu
trzeba mówić, i to głośno mówić. Nikt tej prawdy tyle lat ukrywanej nie wykrzyczy za nas. To jest obowiązek nasz i potomków pomordowanych przez NKWD. Tylko mam wątpliwości czy ci potomkowie pomordowanych oficerów stawiają honor na pierwszym miejscu jak ich rodzice, dziadkowie, wujowie. Jedynym honorowym i słusznym rozwiązaniem byłoby uczynić tak jak zaproponował "ZET" z 15:51. Olać obchody zaproponowane przez Putina i podchwycone przez Tuska. Niech się świat i Polacy dowiedzą że nad grobami pomordowanych kat chce opluwać swoje ofiary. Ale tak jak napisałem wyżej nie sądzę aby mieli tyle odwagi. Mimo tylu dowodów będą się łudzić że polityka uprawiana na kolanach przyniesie jakieś efekty.
#
08-03-2010 16:50 kingtiger: Czarny macie rację z ZET-em ale to do tego żeby olać Putina i jego obchody
to trzeba mieć jaja jak arbuzy i w dodatku ze stali a nie krótkie portki i piłkę pod pachą! Ja już wpłaciłem na Pomnik Ofiar Katynia.
#
08-03-2010 17:09 RADSIK: Widocznie szef tusków kiszczak tak kazał
czyli starsi i madrzejsi
#
08-03-2010 17:22 cep: czy Tusk z Putinem
POkopia pilke POd Katyniem
#
08-03-2010 17:23 ......kropa..: pozdrawiam POLAKÓW. Nie dotyczy gnid 66 i innych (ochyda)
i jak to czytam to gnida jaruzel jestu niektórych bohuterem aniech go szlak trafi .czyća bolek dostaje zjeba na swoim gg. warto zoba
#
08-03-2010 17:49 obi: zet: a ja jednak myślę
że rodziny katyńskie wiedzą co zrobi.bedzie tam dwóch premierów. owszem. ale dla nich osby drugoplanowe w tym dniu.polityk to taki osobnik który wykorzystałby wwszystko dla swoich osobistych celów.najlepiej to gonic takie osobniki jak najdalej od takich uroczystosci
#
08-03-2010 18:06 KALIF: CARYCA ZAPRASZA TARGOWICZAN
Zgadzam śię. w Polsce jest silne loby rosyjskie i działa agentura rosyjska .Która ma
duży wpływ na życie gospodarcze i poltyczne kraju
#
08-03-2010 18:10 ......kropa.........@ OBI: ciekawa dys. z gwarkiem
obi oni jadą na naszych uczuciach gonić to tałatajstwo. Polecam blog wałka Na GG (BOLEK)
#
08-03-2010 18:26 adam w.: Katyń odni ósł skutek!!!!
wolimy siedziec i biadolic zamiast łaczyc sie i wyjebac tez rzad antypolski !!!w kazdych pantwach na najmniejsze przekrety lub podnoszenie podatkow ludzie wychodza na ulice a my co????
#
08-03-2010 19:29 Robespierre: Polska śpi
Polska śpi obudzi sie może
gdy bauer albo inny pan
za miskę zupy robić każe
jako omastę plunie w pysk
#
08-03-2010 20:20 mmg47: Katyń
Tak sobie myślę, że tych naszych zamordowanych na nieludzkiej ziemi w Katyniu, Charkowie, Miednoje i gdzie indziej, powinniśmy ekshumować i zabrać do centrum Polski, i Czcić na tej ziemi, której nikt nam na razie nid odbiera/
#
08-03-2010 20:51 nina: -----------ANALOGIA -------------Targowica --dziękuję
--------brat Króla ----PRYMAS POLSKI Michał Poniatowski / targowiczanin/
--------------2010r----PRYMAS POLSKI -----------------------------/ targowiczanin ??/
#
09-03-2010 21:33 STARYWYGA: @ nina: z 08-03-2010 20:51 ------- złapała ------- wiatr -------- w żagle
Jeden czy drugi prymas ,to napewno nie Kościół Katolicki ------ ninoczka
#
09-03-2010 21:41 STARYWYGA: A swoją drogą to takie wyrwane zdania z kotekstu w wypowiedzi prymasa
sa manipulacją autora art. K.W.
Wypaczają chrakter wypowiedzi prymasa,a może właśnie o to chdziło autorowi???
#
10-03-2010 16:48 nina: ----------ninoczke ----grzeje ani ziębi -jakikolwiek Prymas --
----gdyby nie --mały drobiazg ---MOJĄ OJCZYZNĘ !!!! kanalie w NIEWOLE ODDAJĄ !!!!
#