POD KRZYŻEM STANĘLI GÓRNICY
wg, acz, Niezależna.pl, 22-07-2010 16:06
POWRÓTPod Krzyżem przed Pałacem Prezydenckim codziennie ustawiają się warty złożone z członków organizacji zawodowych i komitetów społecznych oraz "zwykłych" Polaków. Dziś symbolu pamięci o ofiarach tragedii smoleńskiej pilnowali górnicy.
Wczoraj wartę pod Krzyżem pełnili m.in. mieszkający w Polsce Gruzini, pamiętający o roli śp. Lecha Kaczyńskiego pod wojny rosyjsko-gruzińskiej. Restaurator David Gamtzemlidze przeczytał nawet fragment homilii Jana Pawła II z mszy beatyfikacyjnej matki Bernardyny Marii Jabłońskiej i matki Marii Karłowskiej.
Umiłowani bracia i siostry, nie wstydźcie się krzyża. Starajcie się na co dzień podejmować krzyż i odpowiadać na miłość Chrystusa. Brońcie krzyża, nie pozwólcie, aby Imię Boże było obrażane w waszych sercach, w życiu społecznym czy rodzinnym - usłyszeliśmy.
Dziś Krzyża pilnowali górnicy. - Symbol krzyża jest dla mnie czymś świętym. Krzyż stojący przed Pałacem Prezydenckim upamiętnia nie tylko ofiary katastrofy smoleńskiej, ale także tych, którzy zostali zamordowani w Katyniu. To właśnie im prezydent Lech Kaczyński i jego delegacja lecieli złożyć hołd. Dlatego uważam, że krzyż przed Pałacem powinien pozostać na swoim miejscu, dopóki ofiary Smoleńska i Katynia nie zostaną upamiętnione w tym miejscu w inny sposób - mówi Niezależnej.pl Zbigniew Jaskólski, górnik z Kopalni Węgla Kamiennego "Zofiówka" w Jastrzębiu Zdroju, członek "Solidarności".
Dodajmy jako ciekawostkę, że wieniec złożony przez delegację górników został dokładnie obejrzany i sprawdzony przez Biuro Ochrony Rządu. Żadnej bomby nie znaleziono.
FOTORELACJA
(wg, acz, Niezależna.pl)




KOMENTARZE (48)
22-07-2010 16:38 Władziu: Panie Jarosławie!
Ale palili jakieś opony i rzucali kamieniami czy tym razem obeszło się?
#
22-07-2010 16:45 jolaakk: Brońmy krzyża
Przeniesienie Krzyża jest próbą zniszczenia pamięci o Lechu Kaczyńskim, który jest solą w oku rządzących. Jest próbą upodlenia wszystkich tych wartości, które reprezentował.Jest także próbą poniżenia dla tej części Narodu, która go wybrała na Prezydenta i która go żegnała pod tym KRZYŻEM !
#
22-07-2010 16:53 DOMINIKA: To co dzieje się wokół krzyża jest straszne, to odbicie
tego co nas czeka z tym ruskim prezydentem, wnukiem popa rosyjskiego.....
#
22-07-2010 16:57 Witek: 500% wzrost nakładu Gazety Polskiej z okazji 500 setnego dnia spokoju nowego Prezydenta
500% wzrost nakładu Gazety Polskiej z okazji 500 setnego dnia spokoju nowego Prezydenta
Myślę, że możemy zrobić wspaniały prezent nowemu Prezydentowi na 500 setny dzień spokoju - redaktor naczelny Gazety Polskiej będzie mógł poinformować naszego Prezydenta, że nakład GP wzrósł o 500%. Aby to się ziściło każdy z czytelników GP powinien zamiast jednej kupić o jedną, o dwie, o trzy więcej wg możliwości i pozostawić ją w miejscu publicznym: metrze, tramwaju, autobusie, poczekalni lub podarować znajomemu.
PS Zróbmy to! - niech to będzie chociaż jeden polski sukces.
#
22-07-2010 17:19 sabina: Kościół
tworzą ludzie , nie księża.
Kler się zapomina!!!
#
22-07-2010 17:21 3toto: Pamiętamy!
a prawda ujrzy światło dzienne! Zobaczcie www.youtube.com/watch?v=r1zkwStI4Fg
#
22-07-2010 17:23 TOJA: Bardzo mnie ta
sluszna walka w obronie KRZYZA-naszej wiary- wzrusza. Poki beda ludzie dla ktorych haslo przewodnie brzmi:" BOG, HONOR, OJCZYZNA" poty (wierze) ZYC BEDZIE POLSKA!!!
#
22-07-2010 17:24 Joanna: ZOSTAWCIE TEN KRZYZ TO JEST NASZ KRZYŻ NASZEGO NARODU
TAKIE JEST RÓWNIEŻ MOJE ZDANIE NA TEMAT KRZYŻA,MUSI TAM POZOSTAĆ DOPÓKI NIE BĘDZIE POMNIKA UPAMIĘTNIAJĄCEGO KATASTROFĘ SMOLEŃSKĄ
#
22-07-2010 17:27 zoom: ATAK NA KRZYZ - CHCA POLARYZACJI, PACYFIKACJI i APATII NARODU
"Prof. Jadwiga Staniszkis wyjaśniła mechanizm jaki stoi za atakiem na krzyż.
Jest to sprawdzony, bo praktykowany jeszcze przez komunistów sposób na tworzenie ostrego niepotrzebnego sporu mocno polaryzującego społeczeństwo, a prowadzącego do jego pacyfikowania, apatii."
Link:
http://www.tvp.pl/publicystyka/polityka/minela-dwudziesta/wideo/jadwiga-staniszkis-19072010/2144501
#
22-07-2010 17:51 teżja: Na litość boską nie wmawiajcie nam, że Komorowski wygrał wybory.
On je wraz ze swoją bandą zmanipulował, oszukał wyborów najbardziej wyrafinowanym cynizmem i cwaniactwem. Któs kto manipulowył, zwodził i oszukikwał wyborców, aby wygrać wybory i zgarnąć władzę, nie może być przecież uważynym za wybranego prezydenta. Wszelkie prawo respektujace prawdę i na niej oparte, nie pomijacąc przy tym także moralnego, nie może przecież uznać go za prezydenta. Ta niezgodność z prawdą, z którą często w sposób świadomy mijał się Komorowski, jest najistotniejszym i niepodważalnym argumentem odmawiającym mu prawa bycia prezydentem. Nie sposób odwołać się do jakiegokolwiek argumentu rozumu i woli, aby można było tego kłamcę zakceptować jako prezydenta, a wynik wyborów uznać za prawdziwy.
Kto próbuje wyłudzić od społeczeństwa mandat rządzenia za pomocą kłamstwa zasługuje na pogardę i odrzucenie przez tych, których zauwfania nadużył.
Obudź się Polko i Polaku, który kochasz prawdę i traktujesz ją jako najważszą nomę postępowania oraz międzyludzkiego wspoóżycia i odrzuć w imię demokracji uzurpatora prezydentury! Tylko prawda nas wyzwoli. Powiedźmy kłamstwu zedecydowane NIE. Naprawdę opłaci się być uczciwym i prawdomównym. Nie dopuśćmy zatem do tego, aby nas reprezentował, o nas decydował i nami kirował człowiek, który nas oszukuje, nie mówi nam prawdy i nas wykorzystuje. Jeszcze jest czas, nie jest jeszcze za pózno, zablokujmy więc tego oszusta!
Ja tak samo jak Aleksander Scios, nigdy nie uznam go za mojego prezydenta.
#
22-07-2010 18:05 PolonusI: Szkoda,ze gornicy nie beda pelnic stalej warty przed krzyzem
Bylaby wtedy pewnosc,ze nikt z kamandy tuska nie ruszy krzyza! Bylbym rowniez spokojny,gdyby i stoczniowcy byli tam obecni.Oni sa bardzo cieci na Pelowskich nieudacznikow za rozwiazanie stoczni,nie pozwoliliby im wiec "zabrac" krzyza w inne
miejsce.Wszyscy straznicy krzyza powinni miec swiadomosc,ze bronia nie tylko jego,
ale rowniez,czy tez przede wszystkim,prawdy o katastrofie smolenskiej!
#
22-07-2010 18:07 Bardzostaryagent: Bomba!
Że Tusk z Komorowskim to tchórze - to wiadomo! Ale aż tak sie boją?! Nawet Bierut tak nie pękał. No, może Kwaśniewski.
#
22-07-2010 18:08 Zofia: Wielki szacunek...
Chylę głowę przed bracią górniczą i dziękuję za obronę krzyża oraz za pamięć o naszych braciach Polakach .
#
22-07-2010 18:20 kokon: Kochani Komorowskiemu nie chodzi o usunięcie krzyża.
Jemu chodzi o puszczenie w niepamięć tragedii Smoleńskiej. Przyczyn tego jest bez liku. Takie zalecenia płyną z Moskwy i od Tuska.
#
22-07-2010 18:32 ELA: PAMIĘTAMY- i będziemy pamiętać
Niepotrzebny mi Prezydent- wyginiecie jak dinozaury...[tusk ] Prezydent gdzieś poleci i będą wybory....będziemy do was strzelać jak do kaczek-.....czy to te strzały panie komorowski nagrano po Katasrtrofie Smoleńskiej ? -nie pomoże wam usunięcie krzyża -będziemy pamięytać i szukać odpowiedzi...
#
22-07-2010 18:50 alicja: warta pod krzyzem
Ciesz ze Slask to nie tylko Kutc- rezyser spektaklu palikota. a kto Producent i scenarzysta
#
22-07-2010 18:55 jana: Świadectwo wiary
Kiedy zabrakło pasterzy, prosty lud sam przyszedł upomnieć się o krzyż, o symbol wiary i miłości Boga do ludzi i ludzi do Boga.
Trudno ukryć wzruszenia i nie wyrazić słów szacunku dla tych, którzy dziś, tak jak Ojciec Święty Jan Paweł II, tak jak Św. ks. Jerzy Popiełuszko, stanęli w obronie krzyża i czci tych, którzy sami się już bronić nie mogą.
To koniec mafii z pod znaku PO, która niepomna końca mafii z pod znaku PZPR w krzyżu i społeczeństwie upatrywała wroga.
#
22-07-2010 19:01 Agent: Krzyz przed Palacem Prezydenckim
to relikwia ofiar Zbrodni Smolenskiej.
Bedzie kolcem dla tych, ktorzy sa winni tej zbrodni i jej falszowaniu.
#
22-07-2010 19:11 Roz: Tylko pod
krzyżem, tylko pod tym znakiem- Polska jest Polską a Polak Polakiem- jak śpiewał nam nie tak dawno zespół Charyzmaty z kościoła na ul.Opaczewskiej- co i teraz jest bardzo aktualne, jak też " Ojczyznę wolną racz nam wrócić Panie" !
#
22-07-2010 19:28 ola: krzyż
wartosc krzyża znają tylko prawdziwi Polacy
#
22-07-2010 19:29 michael: szkoda....
szkoda, że BOR nie obejrzał samolotu przed wylotem do Smoleńska....
#
22-07-2010 19:49 emity: Krzyż stoi i tak ma być.
Dzisiaj od rana na wszystkich stacjach radiowych młócono temat stojącego Krzyża.
Ostatnio takie oto mądrości prawił taki jeden SLD-owski prof. D.: "Krzyż to budowla, a TEN - to takie byle co i byle jak, bez pozwolenia postawiony. Harcerze to nawet się nie zastanawiali, że trzeba mieć pozwolenie na budowę..., zrobili to spontanicznie".
Myślę sobie tak: spontanicznie - to trzeba dać raz jednemu, raz drugiemu w pysk.
Na otrzeźwienie i zderzenie chociaż dwóch komórek w mózgu.
#
22-07-2010 20:24 ja: ale boją się krzyża jak diabeł święconej wody
już pomnika też nie będzie bo konserwator zabytków ,
JEŻELI BISKUPI NIE SĄ Z LUDŹMI W SPRAWIE KRZYŻA,
CZYJ TO KRAJ CZYJA OJCZYZNA
CO MY MOŻEMY ?
ale kościół, czyj to kościół, że nie jest z ludźmi w sprawie obronie krzyża
CZY TO BTŁO TAKIE TRUDNE POWIEDZIEĆ :
JAK LUDZIE NIE CHCĄ TO, CO MY MAMY DO PRZENOSZENIA
i koniec kropka, ale biskupi biegną i mówią my to załatwimy
oj, zdradzieccy, zdrajcy, biskupi kapusie, sobie fałszywe msze będziecie odprawiali
#
22-07-2010 20:26 Milka1: wyrazy podziwu i uznania
dla tych ludzi!
#
22-07-2010 20:26 polonuska: brawo, brawo, brawo!
... i bardzo dobrze! - niech Polacy pokażą swoją siłę! Warszawiacy dziękują za wsparcie!
nie chodzi o to, żeby Krzyż stał tam "na zawsze", ale o do chwili, kiedy zaistnieje jakiś monument stosownie dobrany architektonicznie do zabytkowej okolicy!
Poza tym Krzyż jest "czymś", co zawsze jest "na miejscu".
Przeciwnicy - w tym większość władz - zachowują się tak, jakby ludzie byli dla miasta, a nie odwrotnie. Estetyka OK!, ale przecież podobno w demokracji "człowiek jest najważniejszy", więc dlaczego nie liczą się z uczuciami ludzi?
#
22-07-2010 21:02 Jolanta: BOR
czy BOR to idioci ?? :))
#
22-07-2010 22:08 lazurek: Dobre, nawet bardzo!
wieniec złożony przez delegację górników został dokładnie obejrzany i sprawdzony przez Biuro Ochrony Rządu. Żadnej bomby nie znaleziono.
Kon by sie usmial
#
22-07-2010 22:11 Krakowiak1: Krzyż katyńsko-Smoleński
Ten krzyż przed Pałacem prezydenckim to symbol i pamięć o tych wszystkich co polecieli do Katynia do tych z 1940 wołających z dołów kaźni sowieckiej. To symbol nieugiętego prezydenta Lecha Kaczyńskiego i tylu wspaniałych rodaków, dowódców co w sercach Polskę tą Najjaśniejszą Rzeczypospolitą mieli i w Katyniu II- 2010r życie zostawili, zabrali im.
brońmy krzyża Katyńsko-Smoleńskiego
#
22-07-2010 22:22 Polonus: Boża logika a ludzka, czy są tożsame?
Oto co znalazłem na stronie: http://www.echochrystusakrola.net/ na temat odnośnego krzyża:
"Szczęść Boże - Pani Mieczysławo Kochana.
W Polsce mówi się obecnie o Krzyżu, który stoi przed Pałacem Prezydenckim.
Opinie co należy z nim zrobić są różne. Już kilka dni temu Pan powiedział mamie,
że podyktuje jej coś na ten temat. Dzisiaj usłyszała od Pana takie Słowa.
15. 07.2010
Pan Jezus powiedział:
" Usiądź, przeżegnaj się i pisz co ci będę mówił.
Miejscem gdzie mają być stawiane krzyże po zmarłych są cmentarze.
Tam rodzina zapala świeczkę i oddaje cześć pamięci.
Świątynia jest Domem Bożym.
W Kościele jest sprawowana Msza Święta i udzielane Sakramenty Święte.
Świątynia Pana nie jest miejscem stawiania pamiątkowych krzyży.
Belweder jest miejscem pracy prezydentów, którzy byli, są obecnie i będą w przyszłości.
Tak mówi Wasz Pan i Bóg, Jezus Chrystus Król."
Króluj nam Chryste!
Weronika
Panie Jezu - ludzie nauczyli się, że jeżeli zapytają Ciebie, to Twoja odpowiedź jest wiarygodna i święta a nie znają jeszcze pani Weroniki. Pomimo, że to Ty powiedziałeś przez Weronikę to jeszcze pytają przeze mnie.
Pytają, czy rzeczywiście Ty Panie jesteś przeciwny Krzyżowi, który jest postawiony przy pałacu prezydenckim a chcą go usunąć?
Pan Jezus: " Dziecko, nawet nie pytaj o to. Co powiedziałem, to powiedziałem. Ona nie kłamie. Jezus Pan wasz"
Dziękuję Królu nasz."
#
22-07-2010 22:23 Annalisa: Wreszcie ktoś prawdziwy
Po wprowadzeniu stanu wojennego dręczyło mnie upokorzenie. Szczególnie to, że nie ma naszych mężczyzn, nikt nas nie obroni. Wyobrażam sobie, że podobnie było podczas wojny. Dzisiaj wreszcie pojawiły się twarze prawdziwych mężczyzn. Żeby nikt się nie ważył z nas podrwiwać: kościół żeńskokatolicki.
#
22-07-2010 22:50 Mer.: w obronie Krzyza.
Tak trzymac Rodacy to Polska z krzyzem nie zaginie
#
22-07-2010 23:37 magda60: Brońmy Krzyża! Pilnujmy dzień i noc.
elekt wysle bojowki i bedzie chcial sila pod osloną nocy zabrac Krzyż. tak robili komunisci a ten gbur niczym sie nie rozni. jaki elekt takie maniery. ciekawe co na to kaszalot czyli, pardon, elektowa?
#
23-07-2010 03:46 łodzianka: Dziękuję Bracia Górnicy,
za wiarę,za wartę przy krzyżu !
#
23-07-2010 08:25 Jaro: Fundusz Pomocowy
Tylko patrzeć jak straż miejska i policja będą karać za "nielegalne kwiaty" składane pod krzyżem a "nieznani sprawcy" usuwać je nocą. Urban, Jaruzel, Kwaśniewski znają się na tym, doradzą ich kandydatowi Komorowskiemu jak to robić. Towarzysze z PO! Będziemy tworzyć Fundusz Pomocowy dla ukaranych przez was patriotów. Dysponowaliśmy takim funduszem za komuny, wiemy jak to robić.
#
23-07-2010 09:58 Adam: sprawdzenie wieńca
Bor sprawdził wieniec bo krzyż stoi w tekiej strefie. Chłopaki wykonywali swoje procedury bo one po to są. za górnika też można się przebrać. Gdyby przestrzegano procedur podczas lotu do Smoleńska ,samolot odleciałby na zapasowe lotnisko, Prezydent spóźniłby się - ale by żył.
#
23-07-2010 10:27 Lidia: Dziękuję
górnikom za obronę krzyża.Jest on symbolem żałoby i pamięci ofiar tragedii i musi tam stać/przynajmniej do czasu postawienia tam tablicy lub kamienia upamiętniającego 10 kwietnia 2010r/ i kłuć w oczy tych co cały czas upadlają Polaków
#
23-07-2010 11:13 anna: Dziękuję!
Dziękuję Wam Kochani Górnicy! Na Was zawsze można liczyć! Dziękuję wszystkim, których nawet upał nie powstrzymuje przed trzymaniem warty! Dziękuję, jestem z Wami!
#
23-07-2010 11:51 malat: pod krzyżem
do Witka , świetny pomysł. kupujmy GP. Mam zamiar zaprenumerowąć dla zagorzałych przeciwników normalnego, PiSowskiego kraju, niestety z rodziny. Znam ludzi, którzy kserują artykuły. Wykypywanie gazet to lepszy sposób. Tak, pokażmy , jaka w nas siła.
#
23-07-2010 12:03 lipiec: wiele małych krzyży
Jeśli ten krzyż zabiorą, a tak się chyba stanie 3 sierpnia, to powinniśmy na tym miejscu stawiać wiele małych krzyży. Nieugięcie,uparcie i nieustannie - tak długo aż stanie tam godny pomnik, godnie upamiętniający pamięć tych którzy zginęli. Zabierając ten krzyż próbuje się wyrwać ze świadomości Polaków część ich tożsamości.
#
23-07-2010 13:25 kasia: Witek, juz to robie!
Kupuje dwa egzemplarze "GP" i zostawiam jeden od razu w miejscach publicznych, drugi w piatek, po przeczytaniu!
#
23-07-2010 13:48 olotolo: Drodzy Górnicy, brońcie krzyża. Was to się jeszcze te POpaprańce bać będą, bo stanowicie
siłę. Może jeszcze Górale by coś zdziałali, bo reszta, ta duża reszta - dzieki Bogu z licznymi wyjątkami tylko niestety rozproszonymi - to lebiody, które albo otumanione głosowały na sprzeniewierców POruskich albo mają to w nosie albo uważając malkontencko, że już nic nie da się zrobić (vide: prawie 50% wyborców olało wybory - WSTYD!)
#
23-07-2010 17:05 mare: ?
a kiedy staną hutnicy, kolejarze i murarze?
#
23-07-2010 18:22 EVA: Wzruszenie
Wzrusza mnie bardzo obrona Krzyża przez Was, wspaniali Polacy!!
#
23-07-2010 19:03 js: Postawić całodobową wartę w obronie Tego Krzyża
Może by sporządzić jakąś listę całodobowej warty w obronie krzyża, nawet z całej Polski i wymieniać się co jakiś czas, ale żeby na miejscu zawsze było przynajmniej ze 100 osób i w razie czego zwołać 1000 czy więcej.
Nie dopuścić do zabrania Tego Krzyża.
Jest nas przecież w całej Polsce kilka milionów patriotów, którzy głosowali na Kaczyńskiego.
#
24-07-2010 03:39 moherowy beret: Ratować Krzyż
Uważam,że trzeba b.szybko postawić b.skromny pomnik/tablicę z nazwiskami ofiar i usunąć Krzyż.Ani rządowi,ani prezydentowi nie zależy na Krzyżu.Odnoszę wrażenie,chodzą do kościoła dla "oka" elektoratu.A poco Tuskowi kościelny ślub był po przeszło 20-tu latach małżeństwa?Tacy oni religijni jak ja "hrabinia"
#
29-07-2010 10:41 Berta: Popieram !!!
Dzialania obecnego rzadu to forma przerazajacego mobbingu politycznego. Dziwi mnie pewien fenomen w Polsce: to zamiast opozycja krytykowac wladze sama jest w oszczerczy sposob krytykowana. Popieram wasz ruch, podziwiam i zycze odwagi. Wy macie Europie cos do zaoferowania! Rozczarowana jestem postepowaniem kurii warszawskiej. To nie ona ten Krzyz tam postawila i zabiera glos w tej sprawie. W Niemczech jak ksieza poszli na "Uklady" to stracili Ludzi, bo stali sie niewiarygodni. I co z tego maja? Zostaly im puste koscioly!!! Dziajcie wedlug waszego SUMIENIA!
#
29-07-2010 10:48 Berta: Popieram !!!
Dzialania obecnego rzadu to forma przerazajacego mobbingu politycznego. Dziwi mnie pewien fenomen w Polsce: to zamiast opozycja krytykowac wladze sama jest w oszczerczy sposob krytykowana. Popieram wasz ruch, podziwiam i zycze odwagi. Wy macie Europie cos do zaoferowania! Rozczarowana jestem postepowaniem kurii warszawskiej. To nie ona ten Krzyz tam postawila i zabiera glos w tej sprawie. W Niemczech jak ksieza poszli na "Uklady" to stracili Ludzi, bo stali sie niewiarygodni. I co z tego maja? Zostaly im puste koscioly!!! Dziajcie wedlug waszego SUMIENIA!
#
02-08-2010 00:17 Polak: Ciemnogord
Szczerze mowiac ani nie mam nic przeciwko krzyzowi, ani tez wyjasnienia tragedii pod Smolenskiem, lecz komentarze ktorych sie tu naczytalem niestety kojarza mi sie z bardzo zalosnym i zarazem tragicznie uproszczonym zaciemnieniem pojec.
Ludzie, uczcie sie, czytajcie, rozszerzajcie horyzonty. Nie tedy droga do zdrowej, silnej, sprawiedliwej Polski!
#