KRZYŻA NIE ODDAMY!
Anna M. Sekretarska, Niezależna.pl, 22-07-2010 22:39
POWRÓT– Chcemy wyjaśnić katastrofę smoleńską. Symbolem tego jest także stojący tutaj krzyż. My nim nie walczymy, chcemy tylko wyjaśnień – to głos osób zebranych pod Pałacem Prezydenckim. Krzyża, który chce usunąć Bronisław Komorowski, wciąż pilnują ludzie z całej Polski.
Przed Pałacem Prezydenckim przez cały dzień obecni są ludzie przybyli tam w obronie krzyża postawionego ku czci ofiar katastrofy smoleńskiej. W godzinach południowych wartę pełnili tam górnicy z kopalni "Zofiówka".
Pod krzyż przychodzą zarówno młodzi, jak i starsi; turyści zatrzymują się, robiąc zdjęcia. Obok symbolu upamiętniającego ofiary tragedii stoją mężczyźni trzymający transparent "Solidarności Walczącej" Oddział Warszawa. Po drugiej stronie ulicy, przy małym ogrodowym stoliku, zebrał się komitet zbierający podpisy pod petycją w sprawie przeniesienia krzyża. Tłumów tam nie widać. Czasem podejdzie paru przechodniów i podpisze się pod apelem. Jednak przez większość czasu miejsce to świeci pustkami.
– Widać, gdzie są prawdziwi Polacy! – krzyczy ktoś z tłumu zgromadzonego pod Pałacem.
– Oczywiście, jesteśmy jak ZOMO! – odkrzykuje mężczyzna stojący przy stanowisku oponentów.
Pod krzyż podchodzą ludzie, by się pomodlić, ustawiają znicze. Ktoś przechadza się, trzymając różaniec. Parę osób ma flagi Polski przepasane kirem. Wśród zgromadzonych krążą osoby, rozdając ulotki pod tytułem „Krzyż w tradycji powojennej”, przygotowane przez prof. Jana Żaryna, we współpracy z "Solidarnością Walczącą" Oddział Warszawa i warszawskim klubem „Gazety Polskiej”.
– Jestem tu, bo jestem katoliczką. Myślę, że ten krzyż nikomu tutaj nie przeszkadza – mówi jedna z mieszkanek Warszawy stojąca pod Pałacem Prezydenckim. – Uważam, że powinien tutaj stać, ku pamięci. To nie była normalna katastrofa, od początku tak sądziłam. My chcemy to wyjaśnić i również tego symbolem jest stojący tu krzyż. Nie walczymy krzyżem, chcemy tylko wyjaśnień – dodaje.
Inna mieszkanka stolicy, pytana, czy zgadza się z decyzją o przeniesieniu krzyża do kościoła św. Anny, mówiła Niezależnej.pl: – Sądzę, że episkopat popełnił błąd, wyrażając zgodę. Powinni się spytać ludzi, nas, co o tym sądzimy. My powinniśmy o tym zadecydować.
– Jestem tutaj od 10 kwietnia. Przeniesienie krzyża spod Pałacu to hańba – mówi młoda kobieta.
Jutro kolejna relacja spod Pałacu Prezydenckiego.
Anna M. Sekretarska




KOMENTARZE (79)
22-07-2010 22:50 cis: I jak tu nie zacytować poety?
"ciesz się, późny wnuku
jękły głuche kamienie
Ideał sięgnął bruku"
I zyskał chwałę. Nieśmiertelną.
#
22-07-2010 22:55 Kayana: NIECH ZYJE BOG - HONOR I OJCZYZNA !!!
KOCHANI! JESTEM Z WAS DUMNA! JESTEM DUMNA Z FAKTU BYCIA POLKA! MIMO, ZE MIESZKAM POZA GRANICAMI NASZEGO KRAJU - SERCEM, DUCHEM I MODLITWA JESTEM Z WAMI! - NIECH ZYJE BOG, HONOR I OJCZYZNA !
#
22-07-2010 22:56 magda60: tez tam chodze i pilnuję Krzyża
wszyscy powinnismy stale tam chodzic.jak tylko mamy trochę czasu - od razu pod pałac i pilnowac Krzyża. te komuchy z PO na pewno nie zbuduja pomnika już dzis jakas baba od zabytków powiedziała, że "nie nada". chyba koleżanka bufetowej
#
22-07-2010 23:01 nina: ---- a LUD POLSKI --mówi --o proszę już -CZARNI sięgnęli po -----MIEJSCE !!!!!!!!
----przed pałacem prezydenckim----I NIKT NIE MÓWI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! o ZAMACHU smoleńskim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#
22-07-2010 23:07 ksena: porozumienie w sprawie krzyża ?
Raczej naciski ze strony PO,którym bezwzględnie poddał się Kościół i harcerze.Trudno się dziwić zastraszonemu i bojącemu się własnego cienia Kościołowi,tym bardziej ,że do akcji jego niszczenia przyłączył się na żądanie PO Palikot.Trudno się dziwić harcerzom,którym przygroził druh Bronek.Zresztą Schetyna,Tusk,Komorowski przezornie wycofali się z pierwszej linii frontu w wojnie którą wywołali chowając się za plecami Palikota i rozjuszonej Lewicy w postaci Senyszyn i Kalisza.
#
22-07-2010 23:07 Patriot: Tu chodzi o rozliczenie zdrajcow
Tylko bastard mogl przyjac zaproszenie od zagorzalego nastepcy oprawcow NKWD na kolacje w dniu 7.04.2010. Cel tego zaproszenia byl oczywisty. Ta kolacja szefow rzadow miala na celu zdyskredytowac uroczystosci zorganizowane przez Rodziny Ofiar Katynia w 70 rocznice Zbrodni Katynskiej na dzien 10.04.2010 z udzialem Prezydenta RP i calej elity politycznej z dowodztwem wszystkich sil zbrojnych RP. To, ze do tej uroczystosci nie doszlo, pokazalo nikczemnosc spotkania w dniu 7.04.2010. Teraz strach przed obnazeniem tej podlosci jest motywacja do matactwa w sprawach przyczyn tej niewiarygodnej katastrofy. Na pochybel zdrajcom i targowiczanom!
#
22-07-2010 23:08 Wójek dobra rada.: Nie wiecie jak zapobiec przeniesieniu krzyża do kościoła Św. Anny oraz innych kościołów ?
To bardzo proste. Zanieść do wszystkich świątyń w promieniu 200 km krzyże podpisane "krzyż smoleński". Przecież nie będzie w kościele dwóch krzyży "smoleńskich " ABY SZYBKO.
#
22-07-2010 23:15 Kleofas K.: CIEKAWE....
Najedzie was zomo? Dostaniecie pałami? Kilku pójdzie siedzieć..... tak zgodnie z tradycjami? Będę śledził z niepokojem bo trochę tu przeżyłem ale dalej jest ciekawie.
#
22-07-2010 23:34 ABZ2010: ......
moim prywatnym zdaniem ten symbol powinien tam zostac do momentu wskazania osob odpowiedzialnych za t co sie stalo i moze zeby raz stalo sie inaczej to do poniesiania przez nich konsekwencji. nie jestem za mieszaniem sie kosciola w polityke.
bedzie przeniesiony do kosciola Sw. Anny - tez nie mam nic przeciwko tyle ze prosilbym o przeniesienie po wyjasnieniu.....
no i zeby to sie nie skonczylo jak pod KDT .......
#
22-07-2010 23:51 janina: Krzyż
Jest nam potrzebny, aż do postawienia pomnika!
#
22-07-2010 23:55 kumaty: Czy Komorowski stanął po stronie ZOMO?
Czy wyśle uzbrojonych po zęby milicjantów by usunąć krzyż? Powróciły czasy PRL. Mamy nowego Urbana, Palikota.
"Ojczyznę wolną racz na zwrócić Panie"
#
23-07-2010 00:08 Grażyna z Warszawy!: Zabili Prezydnta a teraz robią czystkę pod Pałacem Prezydenckim!
Taki jest katolik Polski a teraz chcę usunięcia krzyża? Co będzie następne? Być może wkrótce zamkną nam kościoły i zabronią się modlić...!
To są początki....czas pokaże co przyjdzie!
#
23-07-2010 00:09 DIO: PIS
PiS dal się PO wmanewrować w awanture o krzyż,PELO wiedziało że ludzie tego nie odpuszczą więc wywolano ten temat zeby przykryć inne(wlana nieudolnosc)
PiS ma slabych doradców medialnych może warto kogoś z zagranicy ściągnąc bo widać że wszystkich dobrych Peło oplaca!!!!!!!
Ludzie nie warjujcie z tym krzyzem(chociaz sprawa jest godna uwagii) patrzmy lepiej POpaprańcom na rece!!!!!
I nie odpuszczajmy Smoleńska!!!!
TVN to NIE JEST NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO!!!! i czas juz to zrozumiec..........
#
23-07-2010 00:27 wlodek k: Protest w Kanadzie to byl po prostu biwak przed parlamentem
Nie pamietam szczegulow ale ludzie jakis czas mieli zwykly kamping przed Kanadyjskim parlamentem i chyba nalezala im sie ochrona..... Polska powinna patrzec na kanade i uczyc sie stad praktyk demokracji.
Jest dla mnie absurdem zeby tu w kanadzie wybuchla kontrowersja wokol golego krzyza owinietego we flage z kolorami bialo czerwonymi.....
Tak mysle ze byc moze jest ciekawiej zyc w kraju gdzie atmosfera cyrku jest codziennie a blazen ma moznosc sobie komentowac codziennie ku radosci glupich.
#
23-07-2010 00:59 Jarosław Rybak: wypowiedż Gene Poteat
http://www.kworum.com.pl/art3228,polska_tragedia_to_nie_wypadek.html
do poczytania, uwaga można się zdenerwować
#
23-07-2010 01:01 miro: Nie oddamy
Nie oddamy i koniec, jak chcecie GO brać to pokażcie jak to robicie
NIE ODDAMY KRZYŻA
#
23-07-2010 01:14 Vitek: Komorowski obiecywal
W trakcie kampanii wyborczej,Komorowski obiecywal,ze jak wygra to bedzie Prezydentem wszystkich Polakow. WSZYSTKICH!!!! To znaczy i tych, ktorzy nie glosowali na niego,tych ktorzy chca aby krzyz zostal na Placu, i nawet zmarlych Polakow, tych co zgineli pod Smolenskiem !!!! Wara od Krzyza!!!!
#
23-07-2010 01:50 boby: Za pozno
Za pozno juz ...PIS powinien bardziej i skuteczniej atakowac.Teraz sie tylko broni,a POsmiewisko zbiera punkty.Krzyz usuna,wprowadza nowe przepisy,ludzie beda chodzic jak zegarki.Komisjia Parlamentarna,ktora ma za zadanie wyjasnic zamach,robi to nieskutecznie.Moim zdaniem nie ma szans.Aby zmienic to pieklo,wskazane sa tylko jakies marsze,demonstracje uliczne,oczywiscie masowe.
#
23-07-2010 03:47 olotolo: W artykule powyższym jedna z Pań mówi, że episkopat robi błąd. Nie chciałbym być niedelikatny,
ale czy My Polacy Katolicy mamy jeszcze jakiś episkopat?
Dla przykładu jedna historia, która powinna przesądzić o sprawie; Komorowski zdecydowanie poparł in vitro w swojej kampanii, a dla wierzącego in vitro to sprawa bezdyskusyjna oznaczająca uśmiercanie ludzkich komórek. Prawdziwi nietchórzliwi niepoprawni politycznie hierarchowie kościoła katolickiego głośno by napiętnowali taką wypowiedź przypominając, iż jest to grzech śmiertelny i człowiek głoszący poparcie dla idei zabijania nie może być godzien sprawowania jakichkolwiek funkcji obywatelskich.
A ks. kard. Dziwiszowi nie przeszkodziło to spotykać się z cudakiem Komorowskim.
Coś opuściłem, ktoś się zająknął w tej sprawie?
Wstyd!
Może bp Pieronek coś odpowie... ;)
#
23-07-2010 03:56 Pistacjusz: Komoruski jak Gomółka?
Władysław Gomółka aresztował kiedyś obraz Matki Boskiej
Częstochowskiej. Czy w ramach parytetu Komoruski aresztuje teraz
krzyż? Jeszcze tylko Duch Święty i te ruskie agenty będą miały
zaaresztowaną całą rodzinę
#
23-07-2010 04:22 JK: Raduje się dusz ma
Raduje się dusza ma, powyższe pozwala mi wierzyć, że „Jeszcze Polska nie zginęła...”
#
23-07-2010 06:21 Emanuel Czyzo: wlasciwy pomnik na wlasciwym miejscu juz stoi!
Tak, to jest wlasciwy krzyz i na wlasciwym miejscu.
W tym krzyzu sa serca Polakow. I zaden pomnik ani zaden marmur, tego krzyza nie zastapi.
A przy okazji,
chcialbym wyrazic swoje wielkie oburzenie z powodu okładki w bieżacym numerze "Gazety Polskiej". Ten rysunek jest rodem z Palikotowa. wstyd. wstyd. wstyd.
#
23-07-2010 07:06 Marek: Kochani, mieszkam za granica i przykro mi
ze nie moge brac udzialu w tym ruchu obrony krzyza. Jestem z Wami Polakami, Polska jest zagrozona. Modle sie za Was. Zycze Wytrwalosci.
Z Bogiem.
#
23-07-2010 07:36 koniokrad: Poziom i etyka
Zarówno prezydencik jak i premierek i ich ekipy, a raczej kliki,które jak hieny rzuciły się na władzę swoim poziomem sprawowania jej sięgnęły dna.Sposób w jaki PO tragedii smoleńskiej zachowuję się bonzowie partii cwaniaczków i kombinatorów uwłacza nie tylko Polskości, ale człowieczeństwu w ogóle.Niezależnie jakie cuda i dziwy wyjmie z kapelusza ten zdrajca lub nieudaczniak Tusku oraz jego fomfel pseudo arystokrata Komorowski jest rzeczą oczywistą dla każdego normalnego i w kategoriach propaństwowych myślącego obywatela,że mamy do czynienia ze współczesną Targowicą.Hierarchowie Kościoła niestety tylko tę zdradę uwiarygadniają.Niezmiennie twierdzę,że sytuacja ta powstała po nieoczyszczeniu i braku lustracji tych środowisk oraz polityka tzw. grubej kreski.Nie można zbudować zdrowego społeczeństwa obywatelskiego na kłamstwie i obłudzie.Tymczasem właśnie to wszystko co się dzieje wokół tej władzy,to olbrzymie kłamstwo i hipokryzja.Ten rząd wpędzi nas w kłopoty większe niż mają już dziś Grecy.Krzyż i narosła wokół niego dyskusja została wywołana przez władze PO aby odwrócić uwagę od ważnych problemów z jakimi boryka się Polska.Dług rośnie w ekspresowym tempie i już dzisiaj wynosi ponad 700 mld., z którego sama jego obsługa przekracza 30 mld.Może społeczeństwo się obudzi i spróbuje wziąć sprawy w swoje ręce.Wywoływanie sporu wokół krzyża pod Pałacem Prezydenckim z cynizmem sprowokowane przez mafiozów z PO,jeszcze raz potwierdza ich nikczemność i kompletną obojętność na sprawy polskie.
#
23-07-2010 08:02 margo: kochani bronmy krzyza i Polski !
Kochani musimy bronic krzyza i Polski ,jesli tego nie zrobiy to nanic nasze zale .Sa wakacje mozna zaplanowac jeden dzien i pojechac pod palac ,a nie kibicowac przed komputerem
#
23-07-2010 08:06 DOMINIKA: Jak można było wybrac tego Komorowskiego
na prezydenta????????? Ruski chłop prezydentem Polski??????????
#
23-07-2010 08:13 PolonUS: Warto wiedzieć i poczytać
http://www.wolnapolska.pl/index.php/qostateczne-rozwizanie-kwestii-smoleskiejq-na-youtube.html
#
23-07-2010 08:28 Enigma: Istny obłęd!!!
Oto ponownie historia zatoczyła koło - cofnęliśmy się znów do burzliwych lat osiemdziesiątych, lat pierwszej "Solidarności", kiedy znienawidzeni przez naród polski komuniści walczyli z KRZYŻEM! Trudno mi uwierzyć własnym oczom i uszom, że ludzie tejże "Solidarności", którzy wyrośli z jej korzenia będą w przyszłości postępować dokładnie tak samo jak tamci, których zwalczali i w końcu obalili?! To niesamowite - liberałowie-demokraci XXI wieku niczym się nie różnią od ponurych spadkobierców STALINA!!! Doprawdy, biedna Polska...
#
23-07-2010 09:38 vega: A gdzie sie podziali Tusk z Komorowskim???
Gdzie ten premier, ktory tak nas kocha, gdzie nibyprezydent, ktory chce isc z nami jedna droga? Boja sie utraty punktow i zalatwiaja sprawe czyimis rekami? I pewnie w jakims pieknym miejscu opracowuja taktyke bezbolesnego wprowadzania dyktatury!
#
23-07-2010 09:43 eddi: zomo
w porownaniu z NIMI to byli grzeczni chlopcy
#
23-07-2010 09:50 eddi: jeszcze cos..
uwazam ze episkopat szybko zmieni zdanie jak przez pare kolejnych niedziel "taca" bedzie swiecic pustka.
#
23-07-2010 10:06 Lala: Warto to zobaczyć
http://www.wolnapolska.pl/index.php/qostateczne-rozwizanie-kwestii-smoleskiejq-na-youtube.html
#
23-07-2010 10:17 Marek: Brońmy krzyża!
Niech krzyż stoi w tym miejscu. Komu on przeszkadza? Nie przejmowałbym się stanowiskiem hierarchi kościelnej i jej zgody na przeniesienie krzyża w ustronne miejsce. Obalmy wreszcie mity że hierarchia kościelna za komuny była po stronie narodu polskiego. Zaraz po wojnie episkopat ustami swego prymasa potępił polskie podziemie niepodległościowe co było na rękę polskim komunistom i ZSRR. Wybrani księża dostawali paszporty na wyjazd na Zachód, a dla zwykłego obywatela było to prawie niemożliwe, chyba że z wycieczką. Mniemam ,że tymi paszportami pozyskiwano agenturę kościelną, która dziś tworzy hierarchię ( choćby eminencja,konfidencja Wielgus opisywany w gazecie polskiej).Myślę że hierarchia kościelna zgodziła się na przeniesienie krzyża przez szantaż Moskwy, że będą ujawnione teczki agenturalne niektórych kapłanów, które zapewne znajdują się w Moskwie.Dlaczego teraz milczą europosłowie PIS i dlaczego polska lewica nie dziwi się zachowaniu Kościoła. W Hiszpani wykorzystał by to Zapatero.Dlatego brońmy krzyża i nie dajmy go przenieść.Do obrony krzyża zaprośmy katolickich obserwatorów z całej UE. Niech także Zapatero wie, jak to polska hierarchia kościelna walczy z krzyżem. Gdy zobaczy to bagno to może w Hiszpani nie będzie tak walczył z ich naprawdę przyzwoitm i nieagenturalnym Kościołem hiszpańskim.
#
23-07-2010 10:40 KK Smoleński: TYM, CO NIE UPODLENI
Są ściany lasu z tylu stron
jak mokre pola pełne śniegu
i mrok jest, mgła, jak gdyby dął
ogromnej siły martwy biegun.
To jest znużenie, może my
tak śpimy mocno, lecąc dalej.
Teraz jest ranek, będą sny,
nim nas jak lampę dzień zapali.
Widziałem dziś samolotu smugę,
tę, co mierzyła błotnisty ląd,
a niosła ciemne ludzkie drogi
wykolejone z kraju klątw,
do lasku śmierci, tak daleko,
jak miłość jest daleko stąd.
A ty, co siedzisz senna taka,
słyszałaś już syreny wycie,
to krzyczał człowiek, może ptak,
z którego ktoś wyrywał życie.
I ty, co obok czytasz śpiący,
przewracasz kartki tak powoli,
jak ciała, które huk gorący
w twych oczach błyskiem dzisiaj spalił.
A oni patrzą płonąc z wolna,
jakby cię z książki kart poznali,
I liczysz twarze, co się chwieją -
w twych dłoniach czas je na proch pali,
takie samotne jak chłód stali.
I stoją ściany martwych czynów,
jakby w nie wiatr nasączył krwi,
ściany zamknięte wspólną winą
jak ten katyński las bez drzwi.
I krzyż jest jasny zawieszony
na jednej z czterech nagich ścian,
i Bóg ogromny, jakby tony
w przestrzeni zmarzłe wielkich dzwonów,
i ciemność wieje z setki ran.
My ciągle senni. Ból daleki,
nie zrozumiany przez Was do cna,
jak gdyby płomień przez powieki,
nie skruszą nas podłości rzeki
i zastygamy w bryły chłodne...
#
23-07-2010 11:12 łodzianka: Twarze PO i PSL zdejmują maski
Ludzie z ugrupowania PO i PSL to komuchy !
Tylko komuch nie indentyfikuje się z krzyzem !
#
23-07-2010 11:29 marb: dziwne poparcie
Biskupi Diwisz, Zycimski i Gocłowski powszechnie popierający Komorowskiego, opwiadają się za człowiekiem, który niszczył innego człowieka w tym wypadku zmarłego Prezydenta i wydawał o nim fałuszywe świadectwo,a teraz chce usunąć krzyż jako symbol cierpienia. Takie postępownietych biskupów to współpraca z diabłem i to po cichu.
#
23-07-2010 11:36 ff13vk: Krzyż Smoleński!
Podobnie jak "Emanuel Czyzo" /7:21/ uważam, że KRZYŻ stoi na właściwym miejscu! Dlaczego ofiar tragedii z 10 kwietnia nie może upamiętniac prosty krzyż? Ludzie, którzy zginęli w katastrofie chcieli oddac hołd pomordowanym Polakom. Nie lecieli do Katynia dla sławy ani poklasku. Moim zdaniem ta prostota krzyża najlepiej wyraża ich szlachetne intencje oraz stanowi symbol pamięci o nich.
#
23-07-2010 11:42 malat: w obronie krzyża
Cudowni Polacy. Mozna wam dziekować za postawę i błagać trwajcie, bedziemy was wspierać modlitwą. Wielki żal budzi postawa Episkopatu. Jak odnieśc się do zdrady? Krzyża?96 tragicznie zmarłych Polaków, którzy pojechali oddać cześć Polakom? Jak nam księzqa wytłumaczę te postawę Kościoła? Ciekawi mnie jak po ewentualnym usunięciu krzyża będzie wygladało zaprzysiężenie prezydenta. Czy wezxma w tym udział hierarchowie, a jesli tak to czy nie jest to znak, że pochwalają jego wystepek? Mojej wiary nikt nie zachwieje ale dlaczego na obronę najwyzszych władz kościelnych nie mogli liczyc mlodzi Polacy? Harczerze. Ilu z nich Kościól w tym momencie gorszy?
#
23-07-2010 12:20 EVA: komorowski poniża wszystkich Polaków!!!!!!!!!!!!!!
Prezydenta Lecha Kaczyńskiego specjalnie opluwano, a teraz do pałacu wejdzie haniebny człowiek.
#
23-07-2010 12:25 EVA: POLSKA JEST JUZ POD DYKTATEM ROSJI...
SAMOLIKWIDACJA POLSKI sie zaczęła.... prosze przeczytac tekst a"samolikwidacja" tu na niezależnej.pl i przekazac ta wiadomość Rodakowi. Zaczęli od krzyża.... komorowski nie zawetuje, bo on musi sprzjac swoim braciom z Rosji. Jak głupota ludzi niby Polaków doprowadziła Polske do zguby i utraty HONORU 4 lipca 2010 roku.
#
23-07-2010 12:27 POLKI M.A.B.Z.: POLACTWO SPRZEDAŁO POLSKĘ
4 LIPCA 2010 ROKU WYBIERAJĄC NA PREZYDENTA LEWEGO HRABIEGO Z RUSKIMI KORZENIAMI PO DZIADACH SZCZYNUKOW, A W POLSCE KOMOROWSKI.
#
23-07-2010 12:44 maria: Nie dajmy się wygnać z ulic Warszawy.
Brońmy krzyża!!! Zabranie krzyża to także wygnanie nas prawych Polaków, katolików z ulic Warszawy. To filozofia"jeśli chcecie krzyży siedźcie w kościołach, na ulicy mogą paradować geje w wy to wyrzut sumienia jak was nie widać to nam łatwiej" lody kręcić no nie Zdzichu. Miro. Donku Zbychu.......?" Brakuje nam teraz takich duchownych jak Stefan Wyszyński. Episkopat Polski siedzi jak mysz pod miotłą aż żal i wstyd.
#
23-07-2010 12:44 WIARA!!!: usunięcie krzyża jest hasłem,że komorowski
nie może wejśc do pałacu prezydenckiego. Mądre słowa Polaka!
#
23-07-2010 12:46 JA: SĄDZĘ,że ci z PO wcześniej Krzyż usuną....
dziwne żelastwo tam sie pojawiło....NIE ZAZDROSZCZĘ KOMOROWSKIEMU........
#
23-07-2010 13:19 elabogoria: Nowy Bierut
Panie Komoruski boisz się krzyża jesteś złym i zawistnym człekiem dlaczego dzielisz Polaków .
#
23-07-2010 13:57 Marko: Przeniesienie Krzyża to Hańba dla Bronisława Komorowskiego i B. Tuska
Składam wniosek, aby Prezydent RP razem z Premierem przenieśli swoje siedziby do Moskwy na Kreml. Powinni tam zabrać Janusza Palikota. Wtedy to dopiero ZGODA mogła by BUDOWAĆ naszą ludową ojczyznę bez przeszkód.
#
23-07-2010 14:12 POLACY: Polska nie ma prezydenta!!!!!!!!!!!!!!!!
ten elekt nie jest prezydentem naszego Kraju!!!!!!!!!!!!!!! Swoje działania rozpoczął haniebnie juz po godzinie od katastrofy, a teraz wyciagnął łapy po polski krzyż!!!!!!!!
#
23-07-2010 14:16 cep: oszukali ludzi w krotkich majteczkach
i dlugich sutannach
#
23-07-2010 15:17 JA POLKA: Kto walczy z krzyżem, walczy
przeciwko człowiekowi.... walke rozpoczął komoruski - to trzeba pamietać.
#
23-07-2010 15:23 ANNA: ŚMIERĆ PREZYDENTA LECHA KACZYŃSKIEGO
JEST STRASZLIWĄ STRATA DLA POLAKÓW I POLSKI TO SŁOWA VAN ROMPUY. I TERAZ TE SŁOWA SĄ ŚWIETE, BO DZIŚ DOPIERO WIELU ZACZYNA WIDZIEĆ, ŻE MIELISMY WPANIAŁEGO CZŁOWIEKA, ODDANEGO POLSCE I NAM. ON WIĘCEJ NAUCZYŁ NAS PATRIOTYZMU NIZ SZKOŁA... "LECH KACZYŃSKI TO WYJATKOWO ODDANY CZŁOWIEK, POLITYK,PREZYDENT DLA POLAKÓW" NASTĘPNE SŁOWA MÓWIACE PRAWDE O PREZYDENCIE POLSKI LECHU KACZYŃSKIM.... A DZIS KOMOROWSKI TO PREZYDENT POLSKI????????? W ZYCIU!!! PODPISUJCIE PETYCJE O POMNIK DLA NASZEGO PRAWDZIWEGO PREZYDENTA LECHA KACZYŃSKIEGO www.pomnikdlaprezydenta.pl
#
23-07-2010 16:43 Basia: A gwiazda im nie przeszkadza? Jest dużo większa!
Jaką gwiazdę mamy w Łodzi! A niechby tak ktoś powiedział, by ją usunąć. To byłaby histeria dopiero. http://jkm.promwand.com/park-czyli-lodz-oczami-ptaka
#
23-07-2010 16:55 ja znowu: Polacy sa cudowni, ale polactwo wybrał dla Polski
prezydenta, ktory zaczął władzę od niszczenia polskości.... Niech to polactwo jeszcze wybierze PO w wyborach parlamentarnych, to bedzie koniec po Polsce. Zawsze Polacy tracili przez tzw.polactwo swój honor. Czy ten Komorowski to odpowiedni człowiek na prezydenta Polski????????????????????????????????????
#
23-07-2010 18:04 Jan z Victorii: Bronmy tego,co najwazniejsze.
Byc Polakiem-to dlugo,a moze nigdy,nie bedzie dobrym interesem.Byc Polakiem to
znaczy nalezec do wielkiego...CIERPIENIA.(Sieroszewski)
W sytuacji,gdy koscielna hierarchia zdradzila,a wiekszosc narodu poparla antypolski
rzad,nie walczcie o krzyz,bo stracicie sily potrzebne na obrone tych,ktorzy maja
odwage glosic prawde.PiS jak niegdysiejsza Reduta Ordona walczy samotnie w Sejmie o Polske,ktora powoli ginie na naszych oczach.Pomozmy polskim patriotom,
pomozmy niezaleznym mediom,bo gdy ich zabraknie to Polska naprawde przestanie
istniec.!!!!
#
23-07-2010 18:13 Polka w żałobie: DO błazna wlodka k!
Ty również "blaznie"dzisiaj mogłeś się zbłaźnić na tym portalu.Zastanawiałam się czy zniżyć się do tego poziomu analfabety z gimnazjum(przepraszam wszystkich porządnie się uczących gimnazjalistów)...Powiem krótko-najpierw kup sobie słowniczek ortograficzny,albo pożycz od jakiegoś dziecka,później naucz się budować zdania i pisać na klawiaturze,uruchom swoją jedyną szarą komórkę ,rozdziaw się i dopiero ubliżaj innym ludziom.Także na długi czas mamy ciebie z głowy.
#
23-07-2010 18:26 dylemat2010?: KRZYŻ I POLSKA lub nic i nikt!
Wola narodu rzecz Święta!
Chyba że naród ubezwłasnowolniony...
Po to potrzebne wybory,
OSZUKAĆ,
POobiecać gruszki na wierzbie..
..A potem wyprowadzić ZOMO!
NIE MOŻNA DOPUŚCIĆ DO ZAPRZYSIĘŻENIA TO ŚCIERWO NA PREZYDENTA!
#
23-07-2010 19:25 JANKA: TAK TRAGICZNEGO STANU PAŃSTWA NIE BYŁO NIGDY....
SEJM 29.04.10 WYSOKA IZBO... Z WIELKA UWAGA OBSERWOWAŁAM PRACE NASZYCH PROKURATORÓW I PATOMORFOLOGÓW RAMIE W RAMIE Z ROSJANAMI....TAK ŁGAŁA KOPACZ. PŁK RZEPA W GW POWIEDZIAŁ: ANI polscy prokuratorzy, ANI patomorfolodzy w sekcjach zwłok nie uczestniczyli.... NA CZYJE POLECENIE KOPACZ TAK ŁZE. JAK CZUJA SIE TERAZ TE RODZINY? PONIEWAZ KANT KOPACZ SIE UJAWNIŁ STĄD PEWIEN TYP Z BIŁGORAJA LATAŁ OD SAMEGO RANA JAK KOT Z PEŁNYM PĘCHERZEM I PRODUKOWAŁ SIE I WYMYŚLAŁ I ATAKOWAŁ TYCH CO STWORZYLI ZESPÓL DS. BADANIA KATASTROFY SMOLEŃSKIEJ. I TO JEST "GEBA" TUSKA I TEGO CO MA BYC PREZYDENTEM.... TAK DZIS WYGLADA POLSKA Z NIMI. A KRZYŻ WYJATKOWO PRZESZKADZA DLA KOMOROWSKIEGO.... MOŻEMY SIE DOMYŚLAĆ DLACZEGO. TEN TEKST "GRUPPENFURRER-KAT" CHYBA TO WYJASNIA DOSKONALE.......
#
23-07-2010 19:40 Teks: w panstwie totalitarnym pokrzykiwanie szybko sie konczy.
A wiec oddamy jak inne sprawy i po co ta bunczucznosc.
Pasterze podpisali cyrograf i basta.
Paktowanie nawet za komuny bylo nie do przyjecia,a jak
widac czasy i ludzie sie zmieniaja. To tyle.Pozdrawiam.
#
23-07-2010 19:57 Kasander: Prowokacja wymaga gwałtownej reakcji
Polsce przeciwnej władzy
potrzebne są symbole
nie wolno przenieść Krzyża
to oddać się w niewolę
decyzja o przeniesieniu
jest decyzją wspaniałą
wspaniałą w swojej głupocie
pozwala pójść na całość
nie mogą przenieść Krzyża
bez wielkiej demonstracji
ta głupia prowokacja
wymaga gwałtownej reakcji
niech pokażą swą siłę
ci fałszerze Wolności
brońmy Krzyża Polacy
brońmy tak jak Godności
nie bójmy się okazywać
woli potęgą tłumu
tylko to ich nauczy
pokory i rozumu
#
23-07-2010 19:59 nada: popieram !!!!!!!!!!
Mieszkam w Kanadzie i widzę ,co się dzieje.Czy w tym kraju nigdy nie zapanuje spokój?Kupuję GP ,czytam niezależną ,popieram PIS ,głosowałam na J.Kaczyńskiego
Tak bym chciała wolnej ,niepodległej ,silnej i bogatej ojczyzny.........
#
23-07-2010 20:10 Annalisa: Konserwacja zabytków
Jeśli ze względu na konserwację zabytków nie wolno (nielzia) upamiętnić tragedii 10 Kwietnia 2010, to przekaz jest jasny. Warszawa - zabytkiem zaboru.
#
23-07-2010 20:32 Marek: Nie dajmy im wyprowadzić krzyża!
Najpierw zabrali nam prezydenta.Teraz chcą zabrać krzyż. Słyszałem, że ma się to odbyć w dniu 3 sierpnia o godz. 13. Stawmy się tam jak największą liczbą osób i nie pozwólmy na to. Jak będzie potrzeba to nawet z nimi walczmy. Niech wezmą ten krzyż ale dopiero po naszym trupie! Naprawdę jest to bardzo ważna sprawa i jak jej nie obronimy to będzie z nami bardzo zle. Dlaczego? Otóż jeżeli zabiorą nam krzyż to niedługo potem wezmą się za niezależne media takie jak: Nasz Dziennik, Radio Maryja, Telewizja Trwam i Gazetę Polską.Zlikwidują je. Z PIS-em postąpią podobnie. Na tym nie koniec. Wyprowadzą nasz ukochany kraj z Unii Europejskiej i z NATO i wprowadzą go z powrotem w orbitę moskiewską. I będzie powtórka z PRL-u i to może nawet bardziej krwawa niż była w latach 1944-1989. Nie dajmy się więc. Zróbmy to dla naszych dzieci i wnuków, żeby mogły żyć w wolnym kraju, a nie w krwawym protektoracie moskiewskim!
#
23-07-2010 21:36 Polak: Коморов musi skierować pod Krzyż swoich barbarzyńców. A jakże!
Коморов musi skierować pod Krzyż swoich barbarzyńców. A jakże!
#
23-07-2010 22:29 teen: DLACZEGO HIERARCHOWIE KOŚCIOŁA POPIERAJĄ WROGA ŻYCIA I KRZYŻA???
DZIWISZ, KOWALCZYK, ŻYCIŃSKI A TERAZ RÓWNIEŻ NYCZ.
#
23-07-2010 22:56 Ev: cokolwiek by się nie działo,to- p.Komorowski z krzyżem jeszcze nikt nie wygrał...
może nie natychmiast,bo młyny sprawiedliwosci miela powoli..
Nie jestem fanatyczką kościoła,ale zastanawiające jest,że jedna z pierwszych decyzji nowego prezydenta,to usunięcie krzyża..
Widocznie bardzo przeszkadza,a to daje do myślenia-DLACZEGO???
#
24-07-2010 04:21 Polka2: Trzeba przypomniec Kosciolowi dlaczego jeszcze istnieje!
Proponuje przestac placic abonament koscielny i to juz od niedzieli nie dawac ani grosza na tace!!!!!!!!!!!!!!!
#
24-07-2010 06:43 xero: walka z Krzyżem
Kto walczył swego czasu z Krzyżem ?- ZOMO!
Kto walczy dziś z Krzyżem ? - Oni
Czy słuszne było stwierdzenie że Oni stoją tam gdzie ZOMO ?
#
25-07-2010 00:03 adsl: to prawda
krzyz stoi w tzw strefie zero i ze wzgledow bezpieczenstwa niemoze tam stac ps.niedlugo przniesiemy gwiazde dawida Polska jest krajem swieckim zal mi was zaklamani pseudokatolicy
#
25-07-2010 13:15 Aneta: Bronmy Krzyza.
To dla nas zaszczyt,to obowiazek.Gdyby nie broniono krzyza w Nowej Hucie,w Mietnem,krzyż by zniknał z zycia społecznego.Myslę,że przed palacem Prezydenckim Krzyz powinien zostać.
#
26-07-2010 14:48 Mar: Brońmy Krzyża
Krzyż do czasu upamiętnienia tragedii Smoleńskiej powinien zostać. Chodzi o zachowanie ciągłości pamięci o katastrofie.
#
26-07-2010 14:56 Jurek: Cytat z Mickiewicza
Tylko pod krzyżem, Tylko pod tym znakiem, Polska jest Polską, a Polak Polakiem.
Autor: Adam Mickiewicz
#
26-07-2010 18:36 PatrykPtak: Przenieść krzyż.
Krzyż jest zbędny. Nie powinno się mieszać religii i polityki. Poza tym, skoro bóg istnieje, to dlaczego nie zareaguje?
#
27-07-2010 02:51 m: do PatrykPtak
Patryku zajmij się ptakiem i spadaj
#
27-07-2010 05:39 Emigrant: NIe dziwcie sie, ze Dziwisz, Kowalczyk, Zycinski, Sowa i inni nie bronia krzyza...
Oni bardziej beda bronic Komorowskiego i rezim Tuska niz krzyza sprzed Palacu Prezydenckiego.
Polityka hakow i nieujawniania teczek takie daje rezultaty...
#
27-07-2010 16:31 Rh+: Komuchy
Prosze nie uzywac sformulowania "komuchy", w dodatku w negatywnym swietle. Wszak z poczatkiem lipca "komuchy" nie sa juz wrogim elementem, prawda? Tym bardziej prosze o nie uzywanie zwrotu "komuchy z PO" - ktory ewidentnie podwazalby lipcowe oswiadczenie prof. Jaroslawa Kaczynskiego. Tak przeciez nie mozna!
#
28-07-2010 16:43 nesser: tam potrzeba nowego krzyża
ktory będzie jeszcze więkrzy i będzie jeszcze potężniejszy i uświadomi wszystkim polakom że nasza siła jest w nim sam choć mieszkam daleko przyjadę go budować
#
31-07-2010 14:11 Łukasz: Sursum Corda
Jeżeli Bóg z nami któż przeciwko nam! Nie bójmy się! Brońmy Krzyża! I módlmy się za tych co głosowali na masona Komoruska aby zawrócili z błędnej drogi. A także za kapłanów którzy tak postępują... Póki Polska żyje w nas póty nie zginie. Alleluja i do przodu!
#
04-08-2010 15:31 _M_of_P_S_: BROŃMY KRZYŻA !
Krzyż to jedyna ostoja naszej Ojczyzny ! Jedyny azyl naszych sumień w kraju gdzie od lat prześladuje się wiernych. Walczmy więc do ostatniej kropli naszej POLSKIEJ krwi w obronie naszej godności i wiary ! Walczmy słowem, uczynkiem i mądrością przekazywaną nam przez Protoplastów i zgodnie z naszymi sumieniami.
#
04-08-2010 22:16 PNP: Usuwanie krzyza to uderzanie w polskosc
Rzecznik rządu Paweł Graś stwierdził, że Pałac Prezydencki jest budynkiem administracji państwowej, a nie "miejscem kultu" i takie symbole jak krzyż nie powinny się tam znajdować...
- Jeżeli taka jest również opinia obecnego prezydenta, to jest to bardzo, bardzo przykre. Wydaje się,że Bronisław Komorowski powinien zdawać sobie sprawę z tego, czym jest krzyż dla Polaków.
"Tylko pod krzyżem, tylko pod tym znakiem, Polska jest Polską, a Polak Polakiem" - każdy od dziecka to wie i pamięta. Usuwanie krzyża jest uderzeniem w polskość, w nasze serca, w kulturę, która opiera się na wartościach chrześcijańskich. Przecież krzyż jest dla nas fundamentem, jest gwarantem porządku, ładu w państwie, w rodzinach, w sercach ludzi. Prezydent Narodu, który jest chrześcijański, powinien uszanować ten znak. Krzyż nie powinien mu przeszkadzać.
Prezydent elekt twierdzi, że szanuje krzyż i dlatego chce, aby Kościół umieścił go w "jakimś godnym miejscu"...
- W ten sposób Bronisław Komorowski sam sobie zaprzecza. Jeśli ten krzyż mu nie przeszkadza, to niech go zostawi w spokoju tam, gdzie dziś się znajduje. Zwraca się do władz kościelnych, by zabrały krzyż sprzed Pałacu Prezydenckiego, a przecież to miejsce nie należy do Kościoła. Ludzie ustawili ten symbol przed budynkiem Pałacu Prezydenckiego, co więc władza kościelna ma do tego miejsca? - pytam
ks. bp. Edward Frankowski, sandomierski biskup pomocniczy,
#
05-08-2010 23:19 Tom: Krzyz
Brońmy krzyża z Kanady, USA i Australii
#